نتایج طرح حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت

حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت

اسنپ با همکاری ​‌موسسه‌ی «ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا» و مشارکت شما در ششمین طرح نیکوکاری خود با عنوان «حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت» مبلغ ۸۰۵,۵۴۰,۰۰۰ تومان برای توانمندسازی و اشتغال این زنان پرداخت کرد. کاربران اسنپ در این طرح ۲۰۱٬۳۸۵ بار مشارکت کردند.

اسنپ و همراهی با زنان آسیب‌دیده از خشونت

همه‌ی افراد جامعه، از جمله زنان، حق دارند در محیطی آرام و بدون خشونت زندگی کنند؛ در همین راستا موسسه‌ی «ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا» در سال ۹۷ اولین خانه‌ی امن غیر دولتی را برای اسکان زنان در معرض خشونت خانگی تأسیس کرد. خانه‌‌ی امن، مکانی است که زنان در معرض خشونت خانگی، به طور موقت می‌توانند در آنجا اقامت کنند. این خانه‌ با هدف ایجاد امنیت فیزیکی و روانی برای زنان و فرزندان‌شان تاسیس شده است. زنان در این خانه‌ از خطرات و تهدیدات خشونت خانگی در امان هستند و می‌توانند با استفاده از خدمات مشاوره، حمایت حقوقی و درمانی، از چرخه‌ی خشونت رهایی یابند و تا امن شدن محیط خانه و خانواده مورد حمایت قرار گیرند. با حمایت از خانه‌های امن و پشتیبانی از زنان خشونت‌دیده، می‌توان به شکل موثری به پایان دادن خشونت و تأمین امنیت روانی و فیزیکی زنان کمک کرد.

با همراهی کاربران اسنپ و اهدای مبلغ جمع‌آوری شده در طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب به موسسه آتنا، ۱۰۱ زن خدمات مختلفی را در حوزه‌های حمایتی و توانمندسازی دریافت کردند.

  • بیش از ۳۷ درصد از این مبلغ صرف تهیه اقلام غذایی مددجویان تحت پوشش این موسسه شده است.
  • حدود ۲۴ درصد از مبلغ اهدا شده صرف هزینه‌های جاری خانه امن آتنا نظیر تامین هزینه انرژی، نظافت، تعمیر و نگهداری ساختمان و تهیه ملزومات مصرفی شده است.
  • ۱۷ درصد از کل مبلغ اهدا شده هزینه‌های مرتبط با درمان و پزشکی زنان تحت پوشش را شامل می‌شود.
  • بیش از ۱۷ درصد از مبلغ اهدایی به این موسسه صرف هزینه‌های حمایتی نظیر مشاوره حقوقی، آموزش و توانمندسازی، اسکان موقت و تهیه پوشاک مورد نیاز مددجویان شده است.
  • ۵ درصد هزینه‌ها مرتبط با فرزندان زنان تحت پوشش موسسه است که شامل خرید پوشک، شیرخشک و نگهداری این کودکان می‌شود.

در سال​‌های اخیر، اسنپ طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربرانش در باشگاه مشتریان (اسنپ‌​کلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرح‌هایی مانند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اسنپ‌کلاب با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شده بود.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ تلاش دارد با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *