پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در ایران: بهترین انتخاب‌های سال

صحبت از خرید لپ‌تاپ که می‌شود، تنوع روزافزون مدل‌ها خریداران را به‌سمت لپ‌تاپ‌های پرفروش سوق می‌دهد؛ محصولات برندهای مطرح دنیا که امتحان خود را در بازار ایران پس داده‌اند و طرفداران بیشتری دارند. این شاید عاقلانه‌ترین راهکار برای رسیدن به بهترین‌ها باشد. اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارید، همراهمان باشید تا شما را با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران آشنا کنیم. این لپ‌تاپ‌ها در کشور ما ارزش خرید بالاتری دارند.

لپ‌تاپ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای پاسخ به این سؤال باید ببینید چه انتظاری از یک لپ‌تاپ خوب دارید. پارامتر‌هایی مثل پردازنده، رم، گرافیک، حافظه، صفحه نمایش، ابعاد و شارژدهی باتری دستگاه دست‌ به دست هم می‌دهند و تجربه نهایی کاربر را رقم می‌زنند. در جدول زیر چند مورد از ویژگی‌های یک لپ‌تاپ خوب را بیان کرده‌ایم.

پردازنده سری U‌ اینتل و AMDبرای کاربری روزانه

سری H برای کاربری سنگین‌تر

رم حداقل ۸ گیگابایت برای کاربری روزانه

حداثقل ۱۶ گیگابایت برای کاربری سنگین‌تر

گرافیک گرافیک یکپارچه با پردازنده برای کاربری روزانه

کارت گرافیک قدرتمند برای کاربری بازی و طراحی

حافظه ترجیحا SSD برای اجرای سریع نرم‌افزارها و سیستم‌عامل پویا
صفحه نمایش نمایشگرهای IPS با وضوح Full-HD یا QHD و پوشش کامل فضای رنگی sRGB
ابعاد و حمل‌پذیری مدلی سبک با نمایشگر ۱۴ اینچ یا کوچک‌تر برای کاربری روزانه

مدل‌های بالای ۱۴ اینچ برای کاربری کدنویسی، طراحی و بازی

کیفیت متریال بدنه کیفیت ساخت بالا با استحکام زیاد و عمر مفید طولانی
شارژدهی باتری با ظرفیت باتری بالا مناسب برای استفاده روزمره

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران کدام‌اند؟

پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران لزوما جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات نیست! کاربران ایرانی تناسب کیفیت و قیمت محصولات الکترونیکی را مد نظر قرار می‌دهند و دست به انتخاب می‌زنند. قبل از بررسی فهرست لپ تاپ قسطی اسنپ شاپ با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سال در بازار ایران آشنا شوید.

۱. لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3

سری ایدیاپد ۳ لپ‌تاپ‌های لنوو با پردازنده ۳ تا ۷ هسته‌ای، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کاربری روزانه در ایران است. مدل‌های کاستوم این لپ‌تاپ می‌توانند ۴ تا ۴۰ گیگابایت حافظه RAM داشته باشند و با حافظه داخلی ترکیب HDD و SSD روانه بازار شوند. مدل‌های ارزان‌تر با باتری ۳۸ وات و مدل‌های گران‌تر با باتری ۴۵ وات با شارژدهی تقریبی ۴ساعته تولید می‌شوند. شرکت لنوو برای این سری محصولات خود صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی و پورت‌های USB ۳ و ۳٫۲ در نظر گرفته است.

۲. لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 3

محصولات سری ایدیاپد اسلیم با وجود ابعاد ظریف و باریک، حجیم عظیمی حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار کاربران می‌گذارد. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های اینتل (تا نسل سیزدهم) مجهز شده‌اند، ورود امن با حسگر اثر انگشت دارند و یک باتری ۴۷ وات‌ ساعت با شارژدهی ۴ساعته در اختیار کاربران می‌گذارند. از ویژگی‌های محبوب این لپ‌تاپ در نگاه کاربران می‌توان به ظاهر شیک و کاربری قابل‌اعتماد دستگاه برای نیازهای کاری یا حتی بازی اشاره کرد.

۳. لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 1

لنوو ایدیاپد ۱ یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران است و به‌لطف شرایط خرید لپ تاپ قسطی بدون پیش پرداخت در بسیاری از خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. این لپ‌تاپ نسبتا ارزان‌قیمت مجهز به پنل IPS با وضوح FHD و پردازنده سلرون اینتل، برای استفاده روزمره و کابری‌های سبک مثل تماشای فیلم و مطالعه کاملا مناسب است. ایدیاپد ۱ از ۴ گیگابایت رم DDR4 برخوردار است و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده تا پاسخگوی نیازهای سبک و روزمره کاربران باشد. همچنین باتری ۳۵ وات ‌ساعته این لپ‌تاپ بین ۱ تا ۳ ساعت قدرت شارژدهی دارد.

۴. لپ‌تاپ ایسوس مدل ویووبوک X1504VA

اگر در میان پرفروش‌ترین‌ها دنبال گزینه‌ای برای خرید اقساطی هستید، لپ‌تاپ میان‌رده ایسوس مدل ویووبوک X1504VA یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای شما است. این لپ‌تاپ با پردازنده ۳ تا ۷ هسته‌ای قدرتمند اینتل به‌دست کاربران می‌رسد و ظرفیت حافظه RAM آن ۴، ۸ و بالاتر است. این لپ‌تاپ محبوب با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل از نوع IPS و باتری ۴۲ وات ‌ساعت در دسته‌بندی کاربری عمومی قرار می‌گیرد و برای کاربردهای سبک، عملکرد قابل قبولی دارد.

۵. لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16

نام این محصول گیمینگ معروف شرکت ایسوس همیشه در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های پرفروش ایران به چشم می‌خورد. مدل راگ استریکس ایسوس با پردازنده ۱۳۶۵۰HX سری Core-i7کاملا مناسب برای کاربری سنگین، حرفه‌ای و حتی گیمینگ است. رم ۱۶ گیگابایتی DDR5، کارت گرافیک NVIDIA، صفحه‌ نمایش ۱۶ اینچ با نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز و حافظه داخلی یک ترابایتی محصول دست کاربر را برای کاربردهای حرفه‌ای باز می‌گذارد. روی بدنه این دستگاه دو درگاه ۳٫۲ USB، یک درگاه تایپ C و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا به چشم می‌خورد.

۶. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X

اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ نسبتا کم‌وزن برای جابه‌جایی راحت می‌گردید، با این محصول بالارده از شرکت ایسوس اکثر امورات روزانه و برخی از کارهای سنگین و حرفه‌ای به‌راحتی قابل انجام است. در طراحی این مدل از یک پنل ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۸۸۰ استفاده شده و پردازنده قدرتمند ۵ هسته‌ای آن حداکثر ۴٫۷ گیگاهرتز فرکانس کاری دارد. این لپ‌تاپ ارزشمند از طراحی ساده، ظریف و همه‌پسند بهره می‌برد و با نرخ به‌روز‌رسانی ۱۲۰ هرتز، تجربه کاربری فوق‌العاده نرم و روان دارد.

۷. لپ‌تاپ ایسوس مدل TUF

اگر برای خرید این لپ تاپ قسطی اسنپ شاپ را انتخاب کنید، مزایای جذابی نصیب‌تان خواهد شد. این محصول ایسوس با بدنه فلزی و مقاوم، پردازنده ۱۱۴۰۰ هرتزی ۵ هسته‌ای و گرافیک ۸ گیگابایتی NVIDIA یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به بازی و کاربری حرفه‌ای است. مدل TUF ۱۶ گیگابایت RAM و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD در اختیار کاربر می‌گذارد تا طعم تجربه کاربری دلپذیر و عملکرد بی‌نقص را بچشد. جدا از سخت‌افزار داخلی دستگاه، ویژگی دیگری که آن را به انتخاب محبوب گیمرها تبدیل می‌کند، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز است.

۸. لپ‌تاپ ایسر اسپایر ۵

در میان لپ‌تاپ‌های میان‌رده شرکت ایسر، اسپار ۵ جای خود را حسابی در دل کاربران ایرانی باز کرده است. این لپ‌تاپ نه‌تنها مناسب کاربردهای روزمره و سبک است، با قابلیت شگفت‌انگیز در اجرای برنامه‌های سنگین و اجرای بازی‌های ویدیویی روز، به‌خوبی از پس تسک‌های پردازشی سنگین برمی‌آید. پردازنده ۷ هسته‌ای با فرکانس نهایی ۴٫۷ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی NVIDIA، ۸ گیگابایت رم DDR4، حافظه کش ۱۸ مگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصول به‌شمار می‌روند.

۹. لپ‌تاپ مک‌بوک پرو M3 MAX

اگر بودجه کافی برای خرید یک لپ‌تاپ باکیفیت در نظر گرفته‌اید، مک بوک پرو مدل M3 MAX یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در بازار ایران و جهان است. شرکت اپل در ساخت این محصول از پیشرفته‌ترین و جدید‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده و مدل‌های مختلف را در ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچ روانه بازار کرده است. پردازنده بر پایه فرآیند سه نانومتری TSMCبه‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به نسل قبلی سریع‌تر باشند. روی بدنه لپ‌تاپ درگاه‌های Thunderbolt و USB، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و پورت HDMI به چشم می‌خورد.

۱۰. لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۲۰

از دیگر محصولات محبوب و پرطرفدار شرکت اپل در ایران می‌توان به لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اشاره کرد. این محصول جزو گزینه‌های ارزان‌قیمت برای خرید لپ تاپ قسطی بدون پیش پرداخت نیست؛ با‌این‌حال به‌خاطر قدرت پردازش عالی تراشه اختصاصی M1 و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ پیکسل، طول عمر باتری ۲۴‌ساعته و به‌کارگیری نمایشگر مخصوص کمپانی اپل،‌ بسیاری از کاربران خرید آن را به محصولات مشابه ترجیح می‌دهند. بدنه آلومینیومی این دستگاه حرارت مادربرد را به‌خوبی دفع می‌کند. پورت‌های USB، Thunderbolt و هدفون نیز برای اتصال به دستگاه‌های دیگر گنجانده شده‌ است. این لپ‌تاپ ارزشمند را می‌توان به‌عنوان یک اولترا بوک تمام‌عیار معرفی کرد.

۱۱. لپ‌تاپ اچ‌پی مدل ۱۵s

اگر هدفتان خرید یک لپ‌تاپ پرفروش و باکیفیت است، در انتهای این مقاله لپ‌تاپ اچ‌پی مدل ۱۵s را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول میان‌رده با وزن ۱٫۷ کیلوگرم، ابعاد متوسط، پردازنده ۵ هسته‌ای نسل ۱۱ اینتل، فرکانس پردازش بین ۳٫۴ تا ۳٫۶ و ظرفیت رم ۸ گیگابایتی قابل ارتقا، انتظارات کاربران غیرحرفه‌ای را از نظر فنی و سخت‌افزاری برآورده می‌کند. نهایتا ویژگی مثبتی که به محبوبیت این محصول کمک می‌کند، ظاهر جذاب و کیفیت عالی ساخت بدنه آن است.

کلام آخر

در دنیای لوازم الکترونیکی به‌خصوص لپ‌تاپ‌‌های روزمره و مهندسی، انتخاب بهترین‌ها راحت نیست، چراکه روزبه‌روز مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری وارد بازار می‌شوند. برای تصمیم‌گیری میان آنها و رسیدن به تعداد انگشت‌شماری که ارزش خرید دارد، خوب است محبوب‌ترین‌ مدل‌ها را بشناسید تا سریع‌تر به نتیجه برسید. مدل‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، درحال‌حاضر از بهترین‌های بازار ایران به‌شمار می‌روند.

شما امسال به خریداران لپ‌تاپ چه مدل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ به‌ نظر شما کدام‌یک از مدل‌های این فهرست بیشتر ارزش خرید دارند؟ نظرات ارزشمند شما قطعا به انتخاب بهتر همراهان ما کمک می‌کند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *