بهترین کشور‌های اروپا برای مسافرت رویایی

سفر به اروپا

اگر حق انتخاب داشته باشیم و صرف‌نظر از هزینه‌ها بخواهیم مقصدی را برای سفر انتخاب کنیم، مطمئنا انتخاب اکثریت ما کشور‌های اروپایی خواهد بود. قاره‌ای سرسبز با طبیعت بکر و ترکیبی از سنت و مدرنیته که سالانه مقصد هزاران توریست از سراسر دنیا است. امروزه ویزای گردشگری اروپا، راحت‌تر از همیشه در دسترس شما است. کافی است سری به آژانس‌های هواپیمایی بزنید و با رزرو تور‌های متنوع از جاذبه‌های گردشگری اروپا لذت ببرید. در این مطلب لیستی از مقاصد گردشگری پرطرف‌دار در اروپا را برای شما طبقه‌بندی کرده‌ایم.

۱- جزایر قناری خاص‌ترین مقصد گردشگری در جهان

جزایر قناری

اولین انتخاب گردشگران برای سفر به اروپا، جزایر قناری واقع در یکی از مناطق خودمختار اسپانیا است. این منطقه شامل هفت جزیره می‌شود که در اقیانوس اطلس دور هم جمع شده‌اند. نام قناری ریشه‌ای لاتین دارد و با نگاهی به بزرگ‌ترین این جزایر یعنی (گراند کاناریا) انتخاب شده که به معنای سگ‌های بزرگ است. این نام اولین‌بار توسط رومیان برای این منطقه به کار برده شد، چرا که در آن زمان سگ‌های ولگرد و وحشی بسیاری در جزایر قناری زیست می‌کردند. جزایر قناری محل اسکان هزاران قناری بومی است و نام قناری از همین جزایر گرفته شد. شما می‌توانید با سفر به جزایر قناری شکوه طبیعت را به نظاره بنشینید و تعطیلاتی آرام و دلنشین را در این مجمع‌الجزایر سپری کنید.

در جزایر قناری می‌توانید از طبیعت بکر لذت ببرید. به سواحل نیلگون اقیانوس اطلس بروید. آفتاب بگیرد و در ساحل شنی قدم بزنید. از صخره‌های منحصربه‌فرد که در برخی مناطق ساحلی واقع شده، دیدن کنید. تفریحات شبانه جزایر قناری، زبانزد خاص و عام است. رستوران و کافه‌ها تا صبح آماده پذیرایی بوده و جزایر در تمامی ساعات بیدار و پرجنب‌وجوش هستند. در کنار تماشای طبیعت بکر، می‌توانید لاک‌پشت‌ها را در کنار ساحل ملاقات کنید، با دلفین‌ها عکس یادگاری بگیرید و به تماشای پرواز انواع پرندگان خاص منطقه بنشینید. تفریحات ساحلی از دیگر جاذبه‌های این جزایر است. از غواصی گرفته تا موج‌سواری و تفریحات ورزشی. در طول سال انواع ایونت‌های ساحلی در جزیره برگزار می‌شود و در خلال آن مسابقات خانوادگی شاد و سرگرم‌کننده، شما را به چالش می‌کشد. لاکچری‌ترین تفریحات ساحلی و مدرن‌ترین آن‌ها را می‌توانید در سواحل قناری تجربه کنید.

اگر هزینه‌ها برایتان اهمیتی ندارد، به جزیره لاپالما سفر کنید. هتل لاکچری و خاص این جزیره با چند سوییت رویایی، به فانوس اروپایی معروف شده است. عموم هنرمندان و شخصیت‌های مهم، تعطیلات خود را در این هتل سپری می‌کنند. اگر روزی به جزایر قناری سفر کردید حتما از پارک ملی تریده دیدن کنید. کوه آتشفشانی تریده به‌عنوان یکی از قله‌های بلند اروپایی، سومین آتش‌فشان فعال در جهان به شمار می‌رود. تماشای صخره‌های بلند و بی‌نظیر این پارک برای گذراندن یک روز خاص و جذاب کافی است.

۲- جزیره کفالونیا عروس یونانی

کفالونیا

انتخاب اکثر ما ایرانیان برای سفر به اروپا، کشور یونان است. نزدیکی تاریخ و فرهنگ در کنار تفریحات شبانه و هزینه کمتر نسبت به سایر کشور‌های اروپایی، دلیل این انتخاب است. اگر به یونان سفر کردید حتما از جزیره کفالونیا در جنوب مجمع‌الجزایر کورفو و لفکادا دیدن کنید. اینجا بهترین مقصد گردشگری در فصل تابستان است.

ساحل شنی بی‌پایان در کنار طبیعت بکر، روز‌هایی رویایی را برای شما رقم می‌زند. دهکده ماهیگیری باستانی asos در این جزیره واقع شده که به دهکده رنگارنگ مشهور شده و محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات در کنار خانواده است. ساحل xi با شن و ماسه‌های قرمزرنگ نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. از تفریحات ساحلی و جشن‌های شبانه که بگذریم به خوراکی‌های استثنایی این جزیره می‌رسیم که اتفاقا برای ما ایرانی‌ها لذیذ و دوست‌داشتنی هستند. نوشیدنی‌های محلی، روغن تازه، عسل و کره محلی از جاذبه‌های خوشمزه این جزیره به شمار می‌روند.

۳- براگا محبوب پرتغالی

براگا

براگا یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های اروپایی است که همواره به‌عنوان مقصدی جذاب برای گردشگران معرفی شده است. این شهر پرتغالی معماری شکوهمندی دارد و پر است از کلیسا و صومعه‌های تاریخی. براگا به شب‌زنده‌داری معروف بوده و از شادترین شهر‌های جهان به شما می‌رود.

کافه‌رستوران‌های شبانه‌روزی براگا تمامی تمهیدات را برای گذراندن شبی به‌یادماندنی برای شما مهیا می‌کنند. این روز‌ها براگا به مکانی محبوب در بین سرمایه‌گذاران نیز تبدیل شده است و سالانه میلیون‌ها دلار برای سرمایه‌گذاری در هتل‌های این منطقه روانه پرتغال می‌شود.

۴- ونیز شهر روی آب

ونیز

ونیز همواره محبوب‌ترین مقصد گردشگری در بین مردم سراسر جهان بوده است. شهری روی آب با معماری عجیب و چشم‌نواز. سرگرمی‌های ونیز بی‌پایان است و حمل‌ونقل در آن به‌وسیله قایق صورت می‌گیرد. از گشت واگذار در شهر با قایق‌های مخصوص گرفته تا نشستن روی پل‌های معلق و تماشای زیبایی‌های شهر، از کافه‌رستوران‌های خوشمزه گرفته تا تفریحات شبانه، اینجا همه چیز برای گذراندن تعطیلاتی خاص و لاکچری مهیا است.

شاید تنها دلیل انتخاب نکردن ونیز هزینه سفر باشد که آن هم با کمی حساب و کتاب دقیق‌تر می‌تواند ممکن شود. استفاده از تور‌های متنوع بهترین انتخاب برای سفر به ونیز است.

۵- کاواتات خورشید کرواسی

کاواتات

انگاری خورشید کاواتات رنگ و روی دیگری دارد. طلوع اینجا دلنشین است، تا آنجا که برای شکار آن حاضر هستید سحرگاه قید خواب شیرین را بزنید و به کنار ساحل بروید. کاواتات همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می‌شود. این شهر در دامنه‌های شرقی رشته‌کوه دانوب و کنار ساحل آدریاتیک واقع شده است. جاذبه‌های گردشگری اینجا اولین‌بار در اوایل قرن ۲۰ کشف شد. از آن روز هتل‌های خاص و لاکچری متعددی در منطقه احداث و کم‌کم شهر به پاتوق اروپایی‌ها تبدیل شد. سواحل بی‌نظیر، فرهنگ متفاوت، آرامش و تفریحات خاص، کاواتات را در لیست ما قرار داده است.

۶- سیبیو زیباترین شهر رومانی

رومانی

این روز‌ها رومانی در بین ایرانیان نیز به مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. سیبیو را می‌توان مهم‌ترین شهر گردشگری رومانی معرفی کرد. شهری زیبا و تاریخی که در گوشه‌وکنار آن جلوه‌هایی از مدرنیته نیز به چشم می‌خورد. سبیبتو به‌عنوان شهری جوان و پویا شناخته می‌شود و برای گذراندن تعطیلات به‌یادماندنی انتخابی مناسب است. اگر با خانواده به این شهر سفر می‌کنید، به سراغ اماکن تاریخی بروید و از معماری بی‌نظیر اینجا لذت ببرید. بهار و تابستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به این شهر است با اینکه نمی‌توان از جشن‌های متعدد و برنامه‌های خاص کریسمس در سیبیو گذشت.

۷- پاریس عروس اروپایی

پاریس

بگذارید کمی لاکچری سفر کنیم و سری به شهر پرطرف‌دار و محبوب پاریس بزنیم. با همان دهکده‌های کوچک، خیابان‌های باریک، مغازه‌های پرزرق‌وبرق و کافه‌های تودرتو. برج ایفل همواره استوار در جای خود ایستاده و منتظر دیدار شما است. اینجا شهر خاطره‌هاست، شهر ادب و هنر، با چشم‌اندازی زیبا، مکانی لاکچری که دیدن آن آرزوی هر انسانی است. با گذر از کوچه‌پس‌کوچه‌های پاریس، تاریخ از جلوی چشمان شما می‌گذرد. موزه، کاخ، باغ‌های متفاوت در کنار تفریحات شبانه، جاذبه‌های پاریس را تکمیل می‌کند.

برای هزینه‌ها جای نگرانی نیست. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید، مکانی مناسب برای اسکان پیدا کنید. سیستم حمل‌ونقل پاریس زبانزد است و زندگی در اینجا را راحت‌تر می‌کند. حتی اگر پولی برای رفتن به کافه بار‌های شهر را ندارید، صبح تا شب در خیابان‌ها قدم بزنید و با تماشای فرهنگ متنوع، روح خود را جلا بخشید.

۸- رم تمدن اروپایی

رم

ایتالیا آن‌قدر برای گردشگران جذاب است که با دو شهر در لیست ما جای گرفته است. رم پایتخت جهان شناخته می‌شود. پایتخت رومیان باستان، با فرهنگی غنی و معماری خاص و چشم‌نواز. اگر هنگام غروب در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدم بزنید، غروب آفتاب را لابه‌لای بنا‌های تاریخی می‌بینید که گهگاه سرک می‌کشد و یک قاب بی‌نظیر برای عکاسی به شما هدیه می‌کند. این شهر محل گردآوری موزه‌های باستانی است. شهری مناسب برای تفریحات عاشقانه در کنار آنکه دوستش دارید.

۹- دره سوکا مکانی خانوادگی در اسلوونی

اسلوونی

این دره مکانی مناسب برای گذران تعطیلات در کنار خانواده است. طبیعت بکر و زیبای آن با آبشار‌های عظیم و غار‌های دریایی تکمیل شده است. اینجا بهترین مکان برای قرار‌های عاشقانه است. رودخانه زیبای سونا که در دامنه‌های آلپ واقع شده از این شهر می‌گذرد. سوکا بهترین شهر جهان برای ورزش‌های ساحلی است.

از قایق‌رانی، پاراگلایدر و دوچرخه‌سواری گرفته تا ماهیگیری و کوهنوردی. با سفر به دره سوکا نمایی از بهشت در جلوی چشمان شماست. پس فرصت سفر خانوادگی به این منطقه را از دست ندهید.

۱۰- کوتور اصیل مونته نگرویی، جواهری در شرق اروپا

کوتور

کوتور به‌عنوان یکی از اصیل‌ترین شهر‌های اروپایی از مکان‌های محبوب گردشگران به شمار می‌رود. با سفر به این شهر جلوه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر مونته‌نگرویی در جلوی چشمان شما حاضر می‌شود. غذا‌های خوشمزه، اماکن تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌های باستانی، برنامه‌های ورزشی همچون کوهنوردی در کنار رستوران‌های خوشمزه، همه چیز را برای گذراندن تعطیلات خانوادگی مهیا کرده است. این شهر با افسانه تاجران و ناخدا‌های کشتی معروف شده است. شما به‌راحتی می‌توانید یک روز از سفر خود به کوتور را به دیدن جزیره بانوی سنگ‌ها اختصاص دهید که به بهشت کوچک اروپا معروف است.

۱۱- نروژ در خط ساحلی

نروژ

نروژ یکی از زیباترین کشور‌های دنیا است که با کوه‌های بلند و یخچال‌های طبیعی شناخته می‌شود. این کشور در کنار یک خط ساحلی امتدادیافته و مناسب برای ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری و کوهنوردی است. البته سفر به نروژ در زمستان کمی سخت است.

بااین‌حال مناظر بی‌بدیل برفی در زمستان، چشمان شما را می‌نوازد. شهر‌های شلوغ و پرجنب‌وجوش نروژ، پر است از تفریحات شبانه که تعطیلات شما را به‌یادماندنی خواهد کرد. اسلو مناسب‌ترین شهر برای سفر به نروژ است.

۱۲- سوییس تماشای کارت‌پستال از نمایی نزدیک

سوییس

طبیعت سوییس زبانزد خاص و عام است. کشوری بافرهنگ و زبانی متنوع که چهار زبان اصلی اروپایی در آن صحبت می‌شود. مناظر سوییس شما را به یاد کارت‌پستال‌های قدیمی می‌‌اندازد. طبیعتی بکر و دست‌نخورده، سبز و بی‌پایان که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در سفر به سوییس از تماشای رشته‌کوه‌های آلپ، دریچه ژنو و لوسرن غافل نشوید.

۱۳- اتریش مقر هنر اروپایی

اتریش

اگر علاقه‌مند به فرهنگ و هنر هستید، بی‌وقفه اتریش را برای سفر انتخاب کنید. این کشور در کنار دریاچه‌های نیلگون واقع شده و پایگاه هنر موسیقی است. در تابستان امکان پیاده‌روی، شنا در دریاچه‌های کوهستانی و لذت بردن از طبیعت بکر اروپایی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. بنا‌های تاریخی و کوچه‌پس‌کوچه‌هایی با معماری باستانی، شما را به پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت دعوت می‌کند. کافه‌رستوران‌های اتریش در اکثر ساعات روز پر از مشتری هستند. اگر به اتریش سفر کردید، حتما به روستا‌های اطراف وین سر بزنید.

۱۴- هلند سرزمین گل‌ها

هلند

گل‌های هلندی در سراسر جهان مشهور هستند. از گل که بگذریم به پنیر و لبنیات هلندی می‌رسیم. همین موارد نشان از اهمیت هلندی‌ها به طبیعت است. کشوری آزاد و مدرن با موزه‌هایی پر از آثار باستانی. تفریحات شبانه در آمستردام و روتردام معروف است و این دو شهر شب‌زنده‌دار از محبوب‌ترین اماکن تفریحی در اروپا به‌حساب می‌آیند. در سفر به هلند حتما به ساحل دریای شمال بروید و از مناظر زیبای ساحلی لذت ببرید. روستا‌های هلندی در اروپا مشهور هستند. پس از تماشای آن‌ها غافل نشوید.

سخن پایانی

علاقه‌مندی سفر به اروپا با وجود هزینه‌های بالا، همه‌روزه در حال افزایش است. روزانه تور‌های متعددی برای گردشگران اروپایی ترتیب داده می‌شود و امکان دریافت ویزای توریستی هر روز آسان‌تر از دیروز می‌شود. اگر کمی ملاحظه کنید و قصد ریخت‌وپاش نداشته باشید، اگر به دنبال سفری لاکچری نباشید و به هتل‌های متوسط اروپایی رضایت بدهید، می‌توانید با سفر به هرکدام از کشور‌های یاد شده، خاطراتی شیرین را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. برای سفر خود می‌توانید از سرویس بلیت سفر اسنپ یا سرویس رزرو هتل اسنپ نیز استفاده کنید. همچنین اگر تجربه‌ای از این مناطق دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *