هرآنچه باید درباره بشیکتاش استانبول بدانید

بشیکتاش یکی از معروف‌ترین مناطق استانبول محسوب می‌شود. چه قصد گشت‌وگذار در استانبول را دارید و چه می‌خواهید در این شهر ترکیه خانه بخرید، حتما به منطقه بشیکتاش سر بزنید. این منطقه هم امکانات رفاهی و گردشگری مطلوب و هم مهم‌ترین معیارهای لازم برای زندگی را دارد. هرآنچه لازم است درباره منطقه بشیکتاش استانبول بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

منطقه بشیکتاش کجاست؟

منطقه بشیکتاش در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. از آنجایی که استانبول در کنار تنگه بسفر قرار دارد، محل تردد کشتی‌ها و اتوبوس‌های بسیاری است. در واقع به‌دلیل اینکه بسیاری از سفرهای دریایی از این منطقه آغاز می‌شوند، مسافران زیادی که به استانبول می‌آیند از محله بشیکتاش نیز دیدن می‌کنند. مساحت این منطقه ۲۲ کیلومتر مربع است و ازنظر جمعیت جزو مناطق کم‌تراکم محسوب می‌شود. ترکیب ساختمان‌های قدیمی و مدرن ظاهر زیبایی به این منطقه گردشگری استانبول بخشیده است.

یکی از دلایل پرطرف‌دار بودن محله بشیکتاش به‌عنوان مکان زندگی، امکانات رفاهی این منطقه است. جالب است بدانید که این امکانات رفاهی باعث شد منطقه بشیکتاش در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان گران‌ترین محله استانبول معرفی شود.

برای مشاهده محله بشیکتاش استانبول روی نقشه اینجا را کلیک کنید.

تاریخچه بشیکتاش استانبول

بشیکتاش در ابتدا روستایی ناامن بود که در خارج از شهر استانبول قرار داشت، اما به‌دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک به رودخانه، مکان مناسبی برای حکومت عثمانی محسوب می‌شد. عثمانی‌ها که به اهمیت موقعیت جغرافیایی این منطقه پی برده بودند، پس از تصرف، آن را به منطقه‌ای مهم تبدیل کردند که تا به امروز باقی مانده است. نام بشیکتاش یا بستاس به‌معنای ۵ سنگ است. بر اساس روایات مختلف، این نام از ۵ ستونی گرفته شده که برای بستن کشتی‌ها در ساحل بشیکتاش استانبول استفاده می‌شده‌اند.

امکانات رفاهی منطقه بشیکتاش

گفتیم که یکی از دلایل پرطرف‌دار و گران‌بودن این منطقه، امکانات رفاهی کامل و لوکس آن است. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی در این منطقه قرار دارند. بعد از گشت‌وگذار در این جاذبه می‌توانید به این رستوران‌ها بروید و با سفارش غذاهای محلی لذیذ دلی از عزا دربیاورید.

دسترسی به امکاناتی مانند بیمارستان، سالن کنسرت، سینما و آمفی‌تئاتر نیز در بشیکتاش فراهم است. اگر هم حال‌وهوای خرید به سرتان زد می‌توانید به مراکز خرید آکواریوم، وادی استانبول و اوتلت فروم استانبول بروید و خرید کنید.

خوشبختانه به‌لطف وجود چندین هتل نزدیک بشیکتاش استانبول می‌توانید هر مدت‌زمانی که دوست دارید در این منطقه بمانید و بسته به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، هتل‌های لوکس و گران یا ارزان‌قیمت این منطقه را رزرو کنید. معروف‌ترین هتل‌های این منطقه عبارت‌اند از:

  • هتل رافائلز؛
  • هتل ولنتر؛
  • هتل شانگری لابوسفور.

مسیر دسترسی به منطقه بشیکتاش

بشیکتاش در مرکز استانبول قرار دارد و این موقعیت مکانی خوب باعث شده دسترسی به آن با انواع وسایل نقلیه راحت باشد.

۱. هواپیما

فرودگاه بین‌المللی آتاتورک نزدیک‌ترین فرودگاه به بشیکتاش استانبول محسوب می‌شود که در فاصله ۲۵کیلومتری این منطقه قرار دارد. مسیر فرودگاه آتاتورک تا منطقه بشیکتاش را هم می‌توانید با تاکسی، اتوبوس و مترو طی کنید.

۲. قطار

ایستگاه کاتاباش نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به محله بشیکتاش است که در فاصله ۱کیلومتری آن قرار دارد. برای اینکه از ایستگاه قطار کاتاباش به محله بشیکتاش برسید، می‌توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

۳. اتوبوس

در ساعات مختلف شبانه‌روز از نقاط مختلف استانبول اتوبوس‌هایی به‌مقصد محله بشیکتاش حرکت می‌کنند. برای اطلاع از زمان حرکت و مسیرهای تردد این اتوبوس‌ها باید از برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی استانبول استفاده کنید.

۴. مترو

مترو راحت‌ترین روش تردد برای جابه‌جاشدن از نقاط مختلف شهر به مقصد بشیکتاش است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به محله بشیکتاش عبارت‌اند از:

  • ایستگاه لونت؛
  • ایستگاه شیشلی؛
  • ایستگاه تکسیم؛
  • ایستگاه باکرکوی.

جاهای دیدنی نزدیک بشیکتاش

۱. بازار محلی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در سفر با فرهنگ مردم هر منطقه آشنا شوید، بازدید از بازارهای محلی بشیکتاش استانبول را به شما توصیه می‌کنیم. در محله بشیکتاش بازارهای محلی روبازی قرار دارند که گشت‌وگذار در آنها خالی از لطف نیست. هرچیزی که بخواهید، می‌توانید در بازار بشیکتاش استانبول پیدا کنید. لذت غذاخوردن در رستوران‌های سنتی واقع در بازار را از دست ندهید.

۲. قایق‌سواری در تنگه بسفر

قایق‌سواری در تنگه بسفر بسیار هیجان‌انگیز است. اگر از قایق‌سواری روی موج‌ها لذت می‌برید و عاشق فعالیت‌های هیجان‌انگیز هستید، در بازدید از منطقه بشیکتاش استانبول تورهای کروز آن را از دست ندهید. کشتی‌های کروز از سمت بشیکتاش به راه می‌افتند و به سمت اسکودار می‌روند.

۳. گشت‌وگذار در مراکز خرید لوکس

مجتمع‌های تجاری آک مرکز و زورلو سنتر دو مرکز خرید بشیکتاش استانبول هستند که با چشم‌انداز لوکس خود نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. تمام محصولات برندهای معروف دنیا در این مراکز خرید لوکس موجودند.

۴. بازدید از موزه نیروی دریایی

موزه نیروی دریایی که قدمتی ۱۰۰ساله دارد، یکی از معروف‌ترین دیدنیهای بشیکتاش استانبول محسوب می‌شود. وسایل مربوط به نیروی دریایی امپراتوری عثمانی مانند کشتی‌های جنگی، قایق‌ها و سایر لوازم مرتبط با نیروی دریایی در موزه‌ای به نام موزه نیروی دریایی (یا دنیز) نگهداری می‌شوند. اگر به بازدید از وسایل قدیمی علاقه‌مندید، در بازدید از بشیکتاش از این موزه هم دیدن کنید.

۵. تماشای بازی تیم فوتبال بشیکتاش

اگر از طرفداران تیم عقاب سیاه هستید، سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید در ورزشگاه حاضر شوید و بازی تیم محبوبتان را از نزدیک ببینید. ورزشگاه وودافون پارک یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های ترکیه و متعلق به تیم بشیکتاش است.

۶. بازدید از کاخ دولما باغچه

می‌خواهید یکی از زیباترین کاخ‌های دنیا را ببینید؟ در سفر به استانبول و منطقه بشیکتاش حتما از کاخ باشکوه دولما باغچه دیدن کنید. از ۶۰۰ سال حکم‌رانی عثمانیان کاخ‌های زیادی برجای مانده است، اما هیچ‌کدام به شکوه و عظمت دولما باغچه نمی‌رسند. این کاخ که مقر اصلی دولت عثمانی بوده است، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های ترکیه محسوب می‌شود.

۷. بازدید از مسجد اورتاکوی

مساجد هر شهر و منطقهٔ مسلمان‌نشین نمادی از فرهنگ و تمدن آن منطقه به شمار می‌روند. مسجد اورتاکوی که یکی از نمادهای استانبول شناخته می‌شود، در کنار تنگه بسفر و منطقه بشیکتاش واقع شده است. گنبدهای زیبا، کاشی‌کاری‌های هنرمندانه، سقف‌های گنبدی‌شکل و ستون‌های محکم سنگی از جمله ویژگی‌های ظاهری مسجد اورتاکوی هستند که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشانند. فضای داخلی مسجد هم حال‌وهوای معنوی آرامش‌بخشی دارد. از قسمت بالای مسجد منظره دل‌انگیز تنگه بسفر دیده می‌شود.

فاصله میدان تکسیم تا بشیکتاش

فاصله بشیکتاش تا تکسیم ۳ کیلومتر است. اگر عجله‌ای ندارید این مسیر را پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید. پیاده‌روی مسیر تکسیم به بشیکتاش حدود نیم‌ساعت زمان می‌برد. باید از میدان تکسیم حرکت کنید و از خیابان بشیکتاش به‌طرف اسکله ببک بروید. اگر هم عجله دارید، برای سریع‌تر رسیدن می‌توانید از این وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید:

  • اتوبوس: برای رفتن از میدان تکسیم به محله بشیکتاش می‌توانید از اتوبوس‌های خطوط ۴۲.۲۲، ۲۱T، ۲۱B، ۲۱C، ۲۱ D استفاده کنید.
  • مترو: برای پیمودن مسیر تکسیم به بشیکتاش با قطارهای زیرزمینی باید خط M۲ مترو استانبول را سوار شوبد.
  • تاکسی: اگر حال‌وحوصله پیمودن مسیرهای مختلف با وسایل حمل‌ونقل عمومی را ندارید، می‌توانید برای رفتن از میدان تکسیم به بشیکتاش از تاکسی استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از بشیکتاش چه زمانی است؟

فصل بهار بهترین زمان سال برای بازدید از این جاذبه گردشگری استانبول است. هوای معتدل و دلپذیر و طراوت و شکوفایی درختان خاطره‌ای دلچسب از بازدید بشیکتاش برایتان به یادگار می‌گذارد.

اگه منظورتان از بهترین زمان سفر، ارزان‌تربودن بلیط‌ها و خلوتی شهر است، باید در زمستان از این جاذبه دیدن کنید. در فصل‌های سرد سال مسافران کمتری خواهان سفر به این منطقه‌اند و این باعث خلوت‌بودن شهر و کاهش قیمت بلیط تهران استانبول می‌شود.

سخن پایانی

هرآنچه که لازم بود درباره محله بشیکتاش استانبول بدانید، در این مقاله مطالعه کردید. اگر برنامه سفر به استانبول در پیش دارید، بشیکتاش را هم در برنامه گشت‌وگذار در این شهر زیبا بگنجانید. منطقه زیبا و لوکس بشیکتاش یکی از بهترین مناطق استانبول است که در آن تمام امکانات لازم برای پذیرایی تمام‌وکمال از گردشگران فراهم است.

در سفرتان به استانبول از محله بشیکتاش دیدن کرده‌اید؟ نظرتان درباره این محله لوکس استانبول چیست؟ لطفا تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *