خرید از بازارهای آستارا؛ تجربه‌ای دلچسب از زیباترین شهر مرزی شمال کشور

می‌دانیم که آستارا شهری مرزی محسوب می‌شود و این موقعیت جغرافیایی جاهای دیدنی آستارا بسیاری برای گردشگران دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای سفر به آستارا خرید بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها با قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. بازارهای آستارا بسیار معروف‌اند و بیشتر افراد خریدهای سفر شمال‌شان را با هدف رسیدن به آستارا موکول می‌کنند. در این مقاله شما را با معروف‌ترین بازارهای آستارا آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معروف‌ترین بازارهای آستارا

۱. بازار ساحلی آستارا

بازار بزرگ ساحلی معروف‌ترین مرکز خرید شهر زیبای آستارا محسوب می‌شود. علت نام‌گذاری این مکان به «بازار ساحلی»، نزدیک‌بودن آن به دریاست. این بازار بزرگ به «بازار روس‌ها» نیز معروف است. بازار ساحلی قدیمی‌ترین بازار آستارا محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۹ تا اکنون همچنان پرشور باقی مانده است. فعالیت افراد در حدود ۲۰۰۰ مغازه کوچک و بزرگ در این بازار نشان از وسعت بی‌نظیر آن است. لباس، کفش و کیف، لوازم آرایشی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، در این بازار معروف آستارا با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت موجود است. اگر تجربه یک بار خرید از بازار ساحلی را داشته باشید، در هر بار سفر به آستارا مشتاق بازارگردی در این فضای دلچسب خواهید بود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از بازار ساحلی فراهم‌بودن جای پارک خودروست. به این ترتیب می‌توانید خودرویتان را در اطراف بازار پارک و بازارگردی کنید و بعد لذت خرید دلچسب‌تان را با قدم‌زدن در کنار دریای زیبای خزر تکمیل کنید. با این تفاسیر به جرئت می‌توانیم بگوییم که بازار بزرگ ساحلی بهترین بازار آستارا برای خریدکردن است.

  • آدرس بازار بزرگ ساحلی: آستارا، میدان ملت

۲. مجموعه بازارهای نور

مجموعه بازارهای نور با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آستارا محسوب می‌شود. چرا می‌گوییم مجموعه بازارهای نور؟ چون چندین مرکز خرید از جمله پاساژهای عمیدی، رضا و حیدرزاده در این مکان معروف جای گرفته و مجموعه بازار بی‌نظیری را شکل داده‌اند. دیگر نیاز نیست برای خرید محصولات زنانه، مردانه و بچه‌گانه به مکان‌های مختلفی بروید، چرا که وجود چندین مرکز خرید باعث تنوع بیشتر محصولات شده و نیازهای گردشگران را به‌خوبی رفع می‌کند.

پس رفتن به این بازار یک تیر است و دو نشان: علاوه بر اینکه به چندین مرکز خرید دسترسی راحتی پیدا می‌کنید، می‌توانید از دیدن معماری قدیمی و جذاب این بازار هم لذت ببرید. اگر از علاقه‌مندان به بازدید از معماری‌های قدیمی و معروف هستید، این فرصت را از دست ندهید.

  • آدرس مجموعه بازارهای نور: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی، موازی خیابان معلم

۳. مرکز تجاری لوندویل

می‌خواهید از جایی در آستارا خرید کنید که به تمام امکانات رفاهی مجهز باشد؟ مرکز تجاری لوندیول بهترین گزینه است. این مرکز تجاری ساختمانی دوطبقه است که ۸۵ فروشگاه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. یکی از نقاط قوت این مرکز تنوع بی‌نظیر محصولات است. در مرکز تجاری لوندویل انواع افراد با سبک و سلیقه‌های متفاوت به‌راحتی خرید می‌کنند.

با خیال راحت خودرویتان را در پارکینگ مجتمع پارک کنید و در فروشگاه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب آن بگردید. خستگی و گرسنگی پس از گشت‌وگذار در مغازه‌های مختلف را نیز با صرف غذا در رستوران‌های این مرکز خرید رفع کنید. قسمتی از مساحت مجتمع لوندویل به ساخت زمین بازی برای کودکان اختصاص یافته است. پس به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که در این مجتمع تمام امکانات موردنیاز برای خریدی دلچسب و به‌دور از خستگی فراهم است.

  • آدرس مجتمع لوندویل: آستارا، لوندویل، بلوار امام رضا (ع)

۴. پاساژ ولیعصر

پاساژ ولیعصر در خیایان شهید نادر حاجی عباسی قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر زیبای آستارا محسوب می‌شود. بیشتر کالاهایی که در مغازه‌های پاساژ ولیعصر می‌بینید، محصولات کشورهایی نظیر ترکیه و اندونزی هستند که به قیمتی مناسب به گردشگران فروخته می‌شوند. پس اگر می‌خواهید کالاهای وارداتی اصل را با خیال راحت بخرید، پاساژ ولیعصر بهترین جا برای پیداکردن محصولات موردنظر شماست.

  • آدرس پاساژ ولیعصر: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی

۵. پاساژ ایده‌آل

ایده‌آل نام مرکز خریدی به‌روز و مدرن در آستاراست. در مغازه‌های شیک این پاساژ بهترین و به‌روزترین کالاهای وارداتی موجودند. با این تفاسیر جای تعجب نیست که اجناس این پاساژ لوکس، نسبت به بازارهای دیگر آستارا کمی گران‌ترند. البته به ازای پول بیشتری که برای خرید از پاساژ ایده‌آل پرداخت می‌کنید، محصولی شیک، به‌روز، باکیفیت و اصل دریافت می‌کنید. قطعا خرید این‌طور اجناسی ارزش پرداخت پول بیشتر دارند.

  • آدرس پاساژ ایده‌آل: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی

۶. پاساژ سیدان

پاساژ سیدان مرکز خریدی سرپوشیده است که در هر روز و فصلی از سال به روی گردشگران باز است. این پاساژ ساختمانی است که به‌صورت سه‌ونیم طبقه طراحی و ساخته شده است. ممکن است در بدو ورود تصور کنید این مرکز خرید کوچک وسعت زیاد و محصولات متنوعی ندارد، اما کافی‌ست وارد یکی از مغازه‌های آن شوید تا با دیدن تنوع کالاهای مختلف هوش از سرتان برود! در پاساژ سیدان امکان خرید انواع کالاهای موردنظر گردشگران فراهم است.

  • آدرس پاساژ سیدان: آستارا، خیابان معلم، مقابل درب اصلی بانک صادرات

۷. پاساژ رویال

پاساژ رویال یکی دیگر از مراکز خرید آستاراست که با تنوعی بی‌نظیر دست‌تان را در انتخاب انواع کالاهای زنانه، مردانه و بچه‌گانه باز می‌گذارد. یکی از مزیت‌های ارزشمند این پاساژ قرارگرفتن آن در کنار فروشگاه فرش و پرده‌سرای معروف آستاراست. به این ترتیب پس از گشت‌وگذار در مغازه‌های پاساژ رویال می‌توانید سری هم به فروشگاه فرش و پرده‌سرای نزدیک آن بزنید.

  • آدرس پاساژ رویال: آستارا، بلوار بسیج، خیابان ملت، بین مطهری و رجایی

سؤالات رایج درباره بازارهای آستارا

۱. بهترین بازارهای آستارا برای خرید کدام‌اند؟

بازار بزرگ ساحلی، مجموعه بازارهای نور، مرکز تجاری لوندویل و پاساژهای ولیعصر، سیدان، ایده‌آل و رویال بهترین و پرطرف‌دارترین مراکز خرید آستارا محسوب می‌شوند.

۲. بزرگ‌ترین بازار آستارا کدام است؟

بازار ساحلی بزرگ‌ترین بازار آستارا محسوب می‌شود و حدود ۲۰۰۰ فروشگاه کوچک و بزرگ در آن جای گرفته‌اند.

۳. ارزان‌ترین بازارهای آستارا کدام‌اند؟

بازار بزرگ ساحلی و مجموعه بازارهای نور ارزان‌ترین بازارهای آستارا محسوب می‌شوند.

۴. مزیت خرید از بازارهای آستارا چیست؟

با خرید از این بازارها فرصت خرید کالاهای اصل و باکیفیت با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیارتان قرار می‌گیرد. ترکیب کیفیت و قیمت مناسب همان چیزی است که افراد را به خرید از این بازارهای معروف ترغیب می‌کند.

کلام پایانی

بازار بزرگ ساحلی در نزدیکی دریا قرار دارد و تجربه‌ای جذاب از خرید و قدم‌زدن در کنار زیباترین و تمیزترین دریای شمال را برایتان به ارمغان می‌آورد. مرکز تجاری لوندویل هم در شهری به همین نام واقع شده و با سرزدن به این مرکز فرصت بازدید از جاذبه‌های معروف آستارا از جمله آبشار لاتون و روستای کوته‌کومه نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. بقیه پاساژها و مراکز خرید هم که در خیابان شهید حاجی عباسی آستارا قرار دارند که دسترسی راحتی برای بازدید از همه این پاساژهای معروف برایتان فراهم می‌کنند. به این ترتیب می‌توانیم گشت‌وگذار در بازارهای ساحلی را خریدی مفرح و دلچسب قلمداد کنیم.

در این مقاله بهترین بازارهای آستارا برای خرید دلچسب و خاطره‌انگیز را به شما معرفی کردیم. ازآن‌جاکه خرید یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است، خوب است مراکز خرید معروف آستارا را بشناسید تا در سفرهایتان به شمال کشور راحت‌تر برای خرید برنامه‌ریزی کنید.

شما بگویید

شما در سفر به آستارا بیشتر از کدام بازار خرید می‌کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *