معرفی محله‌های استانبول برای تمام سلیقه‌ها

استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی آسیاست که هر سال مردم زیادی از آن دیدن می‌کنند. اکثر مسافران مجذوب معماری مسحورکننده و میراث فرهنگی غنی آن می‌شوند. برخی دیگر نیز از تفریحات مدرن و زندگی شبانه جذاب استانبول لذت می‌برند. ما در این مقاله قصد داریم محله های استانبول را معرفی کنیم. پس اگر به این شهر علاقه دارید یا می‌خواهید به آن سفر کنید، با ما همراه باشید و در آخر مقاله برای ما بنویسید کدام محله های استانبول را بیشتر دوست دارید!

بهترین محله های استانبول برای گردشگران

استانبول در گذشته ۳۲ منطقه داشت اما به‌دلیل افزایش جمعیت و نیاز به امکانات مدرن، شهرداری این شهر، در سال ۲۰۰۸ تقسیم‌بندی جدیدی را در نظر گرفت. طبق تقسیم‌بندی جدید استانبول ۳۹ منطقه دارد. هر محله استانبول یک شهرداری محلی دارد که مسئولانش از ساکنان همان محله انتخاب می‌شوند.

در نگاه کلی، مناطق استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شوند. این کلان‌شهر باشکوه محله‌های مختلفی دارد که هرکدام برای بخشی از مردم جذاب‌تر است. بعضی محله‌ها برای خرید خانه و خانواده‌ها گزینه بهتری است و بعضی دیگر مخصوص توریست‌ها و کسانی است که به زندگی شلوغ و پویا علاقه بیشتری دارند. قبل از سفر شما به این شهر و رزرو بلیط تهران استانبول در ادامه مهم‌ترین محله‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. محله فاتح

فاتح یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است. این منطقه را به نام سلطان محمد دوم عثمانی نام‌گذاری کرده‌اند که استانبول را فتح کرد. فاتح قدیمی‌ترین محله در بخش اروپایی استانبول است و جاهای دیدنی زیادی دارد. کاخ توپکاپی یا طوپقاپو، مسجد آبی (سلطان احمد)، مسجد ایاصوفیه و کاخ دولما باغچه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول‌اند که در این محله قرار دارند. منطقه فاتح هتل‌های زیادی هم دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید.

۲. بالات

بالات یکی از محله های تاریخی استانبول است. این منطقه در ناحیه اروپایی شهر قرار دارد. بالات در گذشته محله مخصوص یهودیان بود اما امروزه مردم با ادیان مختلف در آن زندگی می‌کنند. در این محله کلیساها، مساجد و کنیسه‌های مسیحیان ارتدکس را می‌بینید که همگی در مجاورت هم ساخته شده‌اند و مردم با مذاهب مختلف در آنها رفت‌وآمد دارند. اگر به معماری عثمانی علاقه دارید، این محله مقصد گردشگری مناسبی برایتان خواهد بود.

۳. فنر

فنر یکی دیگر از محله های تاریخی استانبول است که در گذشته یونانیان در آن ساکن بودند. امروزه فنر نیز محل زندگی مردم از اقوام و ادیان مختلف است. کلیسای مریم مقدس فنر مهم‌ترین جاذبه دیدنی این منطقه است که در آن می‌توانید معماری بیزانسی را ببینید. این محله نسبت به سایر مناطق استانبول توریست کمتری دارد و فقط مسافرانی به آنجا می‌روند که دوست دارند تاریخ استانبول را بهتر بشناسند.

۴. بشیکتاش

بشیکتاش یکی دیگر از محله‌های قدیمی در ناحیه اروپایی استانبول است. داستان نام‌گذاری بشیکتاش نیز جالب است. مشهورترین دریاسالار امپراتوری عثمانی، پنج ستون سنگی را در این منطقه ساخت تا یک کشتی به نام بشتاش در آن پهلو بگیرد. با گذشت زمان نام محله تغییر کرد و امروزه با اسم بشیکتاش آن را می‌شناسیم.

بشیکتاش از محله های لوکس استانبول است که در آن آسمان‌خراش‌ها و پارک‌های سرسبز زیادی وجود دارد. در این محله می‌توانید زمان زیادی را صرف خرید و خوردن غذاهای مختلف کنید و هیجان و جنب‌وجوش استانبول را ببینید.

۵. بی‌اوغلو

بی‌اوغلو یکی از محبوب‌ترین محله های استانبول در بخش اروپایی است. در این محله تفریحات شبانه و رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید زمان خود را در آنها بگذرانید. برج گالاتا، میدان تکسیم و خیابان استقلال، جاذبه‌های اصلی استانبول در منطقه بی‌اوغلو است.

در بی‌اوغلو می‌توانید گالری‌های هنری، کافه‌های مدرن و فروشگاه‌های طراحان مختلف را ببینید. زندگی شبانه این منطقه نیز مشهور است. رستوران‌ها، بارها و کافه‌های این منطقه تا پاسی از شب باز مشغول پذیرایی از مسافران و ساکنان استانبول‌اند. پیاده‌روی روزانه در خیابان استقلال و بازدید از موزه پرا، کلیسای سنت‌آنتوان و کاخ یلدیز از دیگر جاذبه‌های این محله است.

۶. امینونو

امینونو یک محله تاریخی و توریستی در بخش اروپایی استانبول است. قبل از سال ۲۰۰۸ این محله یکی از مناطق استانبول بود ولی امروزه یکی از محله‌ها در منطقه بزرگ فاتح است. بازار بزرگ و بازار ادویه از جذاب‌ترین مناطق گردشگری این محله است. قدمت بازار بزرگ به سال ۱۴۶۱ برمی‌گردد و بیش از ۶۰ خیابان و ۴هزار مغازه دارد. در بازار بزرگ انواع محصولات از جمله جواهرات، لباس و فرش می‌فروشند. دستفروشان و مردم محلی در منطقه امینونو جمع می‌شوند و محصولات خود را به گردشگران عرضه می‌کنند. شما در این منطقه می‌توانید پیاده‌روی هم بکنید. از روی پل مشهور گالاتا عبور کنید و مناظر خیره‌کننده زیادی را ببینید.

۷. شیشلی

شیشلی یکی دیگر از محله های امن استانبول است که تعداد زیادی سفارت و شرکت بین‌المللی در آن قرار دارد. این منطقه زیرساخت شهری مناسبی دارد و یک خط مترو و چندین خط اتوبوس از آن می‌گذرند. شیشلی قلب زندگی مدرن استانبول است. این محله عمدتا مسکونی است و از محله های مناسب برای خانواده در استانبول به شمار می‌رود. علاوه بر ساختمان‌های مسکونی مدرن، هتل‌های مجلل، رستوران‌های معروف و فروشگاه‌های مجلل را در این محله می‌بینید. علاقه‌مندان به مد و برندهای خارجی در شیشلی می‌توانند ساعت‌ها خرید کنند و لذت ببرند.

۸. چاتالجا

بخش اروپایی استانبول از محله‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. چاتالجا، بزرگ‌ترین منطقه استانبول و نزدیک به مرکز شهر است. دسترسی آسان و امکانات رفاهی متعدد این منطقه را بین مردم استانبول و مهاجران محبوب کرده‌است.

در این محله انواع مشاغل را می‌توانید ببینید. رستوران‌ها و کافه‌ها، هتل‌ها و چندین پارک و زمین بازی باعث شده چاتالجا به یکی از محله های مناسب برای خانواده در استانبول تبدیل شود. اگر قصد زندگی در استانبول را دارید، به چاتالجا فکر کنید. چندین مدرسه و دو بیمارستان بزرگ هم در این محله وجود دارد؛ به همین دلیل برای زندگی بسیار مناسب خواهد بود.

۹. کادیکوی

کادیکوی یک محله پرجنب‌وجوش در بخش آسیایی استانبول است که گردشگران زیادی به آنجا می‌روند. ایستگاه قطار حیدرپاشا از جاذبه‌های دیدنی کادیکوی است. این ایستگاه در سال ۱۹۰۹ ساخته شد و زیبایی معماری عثمانی را به نمایش می‌گذارد. مسجد کادیکوی نیز برای مسافران بسیار جذاب است. اگر قصد خرید دارید نیز خوب است به کادیکوی بروید. اگر به این محله رفتید، رستوران‌های کادیکوی را از دست ندهید. انواع غذاهای سنتی ترکی مثل کومپیر و کوکورچ را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید و از آنها لذت ببرید.

۱۰. آدالار

آدالار یکی از خاص‌ترین محله‌های استانبول است. این منطقه شامل ۹ جزیره در دریای مرمره است. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جزیره آدالار، جزیره بیوک آدا است که مقصدی محبوب برای مسافران تابستانی است. آب‌وهوای بیوک آدا مطبوع است و در فصول گرم سال نیز می‌توانید به آن بروید. در جزایر آدالار هیچ ماشینی اجازه ورود ندارد و مردم وقتشان را به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌گذرانند. تفریحات ساحلی و بناهای تاریخی این جزایر از جاذبه‌های دیدنی آدالار است.

سخن آخر

استانبول شهری مسحورکننده است که قدمت تاریخی زیادی دارد و طیف وسیعی از مناطق را در خود جا داده است. این شهر زیبا از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده و هرکدام از محله های استانبول حال و هوای مخصوص خود را دارند. هر سال گردشگران زیادی به استانبول می‌روند و از جاذبه‌های مختلف آن بازدید می‌کنند. برای سفر به استانبول می توانید با رزرو بلیط هواپیما از اسنپ با تخفیف به این شهر سفر کنید. ما در این مقاله معروف‌ترین محله های معروف استانبول را به شما معرفی کردیم تا با دید بهتری به این شهر سفر کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: chasingthedonkeytripadvisor

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *