سفر لاین چیست؟ با سرویس سفر اشتراکی اسنپ آشنا شوید!

اسنپ لاین

اگر تا امروز تنها مشکلتان با سفرهای اسنپی این بود که نمی‌توانستید از قبل برای آنها برنامه‌ریزی کنید، سرویس «تاکسی لاین» اسنپ جای اما و اگر باقی نمی‌گذارد. در این سرویس محبوب، مسافر می‌تواند سفر دلخواه خود را از قبل رزرو کند و در روز موردنظر، در ایستگاه مشخص، سوار تاکسی شود. همراه ما باشید تا بگوییم سرویس سفر لاین چیست؟ چه مشکلاتی را حل می‌کند و بیشتر به‌درد چه‌کسانی می‌خورد.

اسنپ لاین چیست؟

اسنپ لاین چیست

سرویس اسنپ لاین به زبان ساده یعنی سفر اشتراکی برای مسافران هم‌مسیر. از‌آنجا‌که هزینه این سفر تا حدودی میان مسافران تقسیم می‌شود، این سرویس برای آن ‌دسته از ساکنان تهران که در طول هفته بارها سفر مکرر رفت‌و‌برگشتی دارند، به‌لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است. از‌طرفی برای دانشجویان و شاغلانی که زمان‌بندی مشخصی دارند، سفرهای منظم و مطمئن را تضمین می‌کند.

تفاوت سرویس لاین و سرویس درخواست خودرو اسنپ چیست؟

اگر با سرویس معروف اسنپ آشنا باشید، می‌دانید مسافر هربار با تعیین مبدأ و مقصد دلخواه خود، درخواست سفر را برای همان لحظه ثبت می‌کند، چند دقیقه بعد سوار تاکسی می‌شود و تا مقصد تنها مسافر آن تاکسی باقی می‌ماند اما سرویس اشتراکی مسافران هم‌مسیر را هم‌زمان از مبدأ مشخص سوار می‌کند، به مقصد مشخص می‌رساند و امکان رزرو سفر برای روزهای آینده را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، سرویس اسنپ لاین در‌حال‌حاضر صرفا در خدمت مسافران تهرانی است و ساعت کاری مشخص دارد، درحالی‌که کاربران راننده سرویس اسنپ عادی در تمام ساعت‌های شبانه‌روز در سراسر کشورمان مشغول جابه‌جایی مسافران هستند.

درضمن، در سفرهای معمولی امکان لغو سفر وجود دارد، اما استفاده‌کنندگان اسنپ لاین نمی‌توانند بلیت خریداری‌شده را پس بدهند و مبلغ پرداخت‌شده را پس بگیرند.

مزایای اسنپ لاین برای مسافران چیست؟

بد نیست بدانیم مهم‌ترین مزیت‌های خدمات اسنپ لاین چیست:

  • سفر اشتراکی اسنپ کوچک‌ترین نگرانی بابت یافتن وسیله‌نقلیه در ساعت‌های پرترافیک باقی نمی‌گذارد. مسافران عزیز اسنپی می‌توانند از چند روز قبل سفر خود را رزرو کنند و با خیال راحت به کارهای دیگر بپردازند.
  • سفرهای اسنپ لاین نسبت به سرویس‌های دربستی و اینترنتی ۵۰درصد ارزان‌تر تمام می‌شود.
  • نیازی به همراه‌داشتن پول نقد در رفت‌و‌آمدهای شهری نیست. هزینه سفرهای اسنپ لاین را زمان به‌صورت اعتباری رزرو می‌پردازید و این مبلغ مستقیما از حسابتان کسر می‌شود.
  • تیم پشتیبانی اسنپ نه‌تنها ناظر همیشگی سفرهاست، بلکه گوش‌به‌زنگ مسافران است تا به پرسش‌ها و نگرانی‌های آنان پاسخ دهد.
  • برای هماهنگی بیشتر، مسافران می‌توانند از نیم‌ ساعت قبل از حرکت با راننده ارتباط برقرار کنند.
  • درصورت وقوع مشکلات فنی، یک سرویس پشتیبان آماده خدمت‌رسانی به مسافران اسنپ لاین است.
  • با توجه به استقبال خوب شهروندان تهرانی، روزبه‌روز به تعداد مسیرها و ایستگاه‌های تحت‌پوشش این سرویس اضافه می‌شود.

مزایای اسنپ لاین برای سفیران چیست؟

تا اینجا با سرویس اسنپ لاین و تفاوت آن با سرویس کلاسیک اسنپ برای مسافران آشنا شدیم، اما مزایای اسنپ لاین برای رانندگان چیست؟ سفیران در همکاری با اسنپ لاین از مزایای مختلفی بهره‌مند می‌شوند، ازجمله:

  • درآمد حاصل از سفر لاین نسبت به سفرهای معمولی بیشتر است؛
  • سفرها از چند روز قبل رزرو می‌شوند و راننده هیچ‌وقت بی‌سفر و بی‌مسافر نمی‌ماند؛
  • زمان‌بندی و برنامه سفرها در اختیار راننده قرار می‌گیرد و اوست که ایدئال‌ترین مسیر و زمان حرکت را انتخاب می‌کند؛
  • با توجه به بازه زمانی محدود اسنپ‌لاین، این فرصت برای سفیران فراهم است تا در ساعات دیگر در سایر سرویس‌های اسنپ (اسنپ اکو، اسنپ اکوپلاس و …) مشغول شوند و درآمد کسب کنند.
  • سفیران اسنپ لاین از طرح‌های تشویقی متنوع و تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ بهره‌مند می‌شوند. حتی آمادگی تردد در محدوده طرح ترافیک برای سفیران اسنپ با تسهیلات ویژه همراه است.

روش رزرو سفر لاین چیست؟

روش رزرو سفر لاین چیست؟

اولین چیزی که به آن نیاز دارید، دسترسی به اینترنت است. سوپراپلیکیشن اسنپ را باز کنید و با لمس مربع سبزرنگ اسنپ لاین، مبدأ و مقصد سفر را روی نقشه یا در قسمت جست‌و‌جو وارد کنید. بعد از تأیید مبدأ و مقصد، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها و خطوط موجود در آن مسیر را مشاهده می‌کنید. انتخاب مناسب‌ترین گزینه براساس زمان حرکت و مدت‌زمان سفر با شماست. هزینه بلیت را به‌صورت آنلاین یا اعتباری بپردازید تا درخواست‌تان با موفقیت ثبت شود. پس از پرداخت نهایی، اطلاعات سفر خریداری‌شده به شماره شما ارسال می‌شود. ۱۰ دقیقه قبل از سفر در محل مبدأ حضور یابید و سوار تاکسی اشتراکی اسنپ شوید.

شرایط و قوانین اسنپ لاین چیست؟

شرایط و قوانین اسنپ لاین

اما ببینیم مهم‌ترین شرایط و قوانین اسنپ برای سفر لاین چیست؟

  • سفرهای اشتراکی لاین هر روز هفته به‌غیر از پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۶ تا ۹ صبح و از ۱۶ تا ۲۱ عصر در مسیرهای مشخص برقرارند.
  • مسافران سرویس اسنپ لاین مجاز به حمل بار و حیوانات خانگی نیستند.
  • امکان پرداخت هزینه سفر به‌صورت نقدی وجود ندارد. همه مسافران مبلغ بلیت را به‌صورت آنلاین و اعتباری پرداخت می‌کنند.
  • در پیامک تأیید خرید بلیت، اطلاعات سفر و راننده در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. اطلاعات تماس مسافر نیز ۱۰ دقیقه قبل سفر در اختیار راننده قرار می‌گیرد.
  • هیچ مسافری نمی‌تواند در محلی به‌غیر از ایستگاه تعیین‌شده سوار تاکسی اسنپ لاین شود. به همین ترتیب امکان پیاده‌کردن مسافر در محلی غیر از ایستگاه مندرج روی بلیت وجود ندارد.
  • راننده مجاز نیست منتظر مسافران تأخیری بماند. مسافران اسنپ لاین موظف‌اند دست‌کم ۱۰ دقیقه قبل از حرکت خود را به ایستگاه مبدأ برسانند.
  • امکان خرید بلیت رفت‌و‌برگشت به‌صورت یک‌جا وجود ندارد و هر مسیر نیازمند یک بلیت مجزا است.
  • اسنپ به مسافران اجازه می‌دهد از قبل برای تمامی تاریخ‌های موجود در اسنپ لاین بلیت بخرند و در روزهای آینده نگران ایاب‌و‌ذهاب نباشند.
  • اگر با کودک سفر می‌کنید، باید برای فرزندان بالای ۲ سال خود بلیت مجزا تهیه کنید.
  • در‌حال‌حاضر فقط ساکنان تهران برای سفرهای درون‌شهری می‌توانند از سرویس اسنپ لاین استفاده کنند.
  • درصورتی‌که خودروی سفر اشتراکی به هر علت در مبدأ سفر حاضر نشود، سرویس پشتیبان با تعیین خودروی جدید، مسافران را به مقصد می‌رساند.
  • مسافران می‌توانند شکایت خود از رفتار یا رانندگی نامناسب راننده، عدم رعایت نکات بهداشتی، استعمال دخانیات، توقف بی‌دلیل و بیجا، چیدمان نامناسب مسافران و موارد دیگر را با پشتیبانی اسنپ در میان بگذارند.
  • بعد از خرید بلیت سرویس اسنپ‌ لاین مجاز به تغییر ساعت یا کنسلی و درخواست بازگشت وجه پرداختی نیستید.
  • قیمت بلیت‌های اسنپ لاین برای یک مسیر براساس ساعت‌های روز و میزان ترافیک کم‌و‌زیاد می‌شود.

شرایط لغو سفر در سفر لاین چیست؟

هدف اصلی سرویس اسنپ لاین نظم‌بخشی به سفرهای از‌پیش‌تعیین‌شده است. بنابراین اسنپ روی نظم مسافران حساب می‌کند و بعد از خرید بلیت، اجازه درخواست کنسلی و بازگشت وجه را به آنان نمی‌دهد. البته درصورت لغو سفر به‌دلایل فنی و ازجانب اسنپ لاین یا تأخیر سرویس پشتیبان در رسیدن به مبدأ، هزینه پرداخت‌شده به حساب کاربر مسافر بازمی‌گردد.

حرف آخر

اسنپ سرویس سفر اشتراکی را با هدف نظم‌دادن به سفرهای اسنپی معرفی کرد. درحال‌حاضر رانندگان این سرویس در تمام روزهای هفته غیر از پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیلات، طبق زمان‌بندی مشخص در ایستگاه‌های تعیین‌شده منتظر مسافران هستند تا آنان را به مقاصد از‌پیش‌تعیین‌شده برسانند.

اگر شما تجربه‌ای درزمینه سرویس سفر لاین اسنپ دارید، خواهشمندیم نظرات ارزشمندتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *