معرفی انواع پیتزا و آشنایی با طرز تهیه پیتزا‌ها برای روز مبادا

انواع پیتزا‌ها با انواع طعم‌ها

پیتزا یک غذای صددرصد ایتالیایی است که طعم بی‌نظیری دارد و به‌راحتی در قلب همه جای خود را بازکرده است. اوایل بعضی از افراد پیتزا را با کارد و چنگال می‌خوردند؛ اما بعد‌ها مشخص شد که این غذا صرفا باید با دست خورده شود. شما که در حال خواندن این مطلب هستید بدون شک تابه‌حال بارهاوبارها پیتزا را در وعده ناهار و شام نوش جان کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید پیتزا‌ها انواع مختلفی دارند و برای هر سلیقه به‌آسانی می‌توان یک پیتزا تهیه کرد. در این مطلب ما قصد داریم تا پیتزا‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

«خرید آنلاین پیتزا»

پیتزا، پیزا یا کش لقمه، انتخاب شما چیست؟

پیتزا تلفظ‌های متفاوتی دارد. برخی آن را پیتزا و برخی با حذف تلفظ حرف “ت” پیزا می‌نامند. درست مثل انواع پیتزا که سال‌های اخیر توانسته تقریبا در میان تمام مردم جهان و در تمام غذاخوری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها جا پای خود را محکم کند. در حال حاضر شما کمتر غذاخوری یا کافه‌ای را می‌بینید که در کنار سرو پاستا و نوشیدنی، پیتزا را هم قرار نداده باشد. طرز تهیه پیتزا به‌قدری راحت است که حتی در منزل نیز می‌توانید آن را با ابتدایی‌ترین مواد تهیه کنید. حتی اگر فر نداشته باشید! در ادامه قصد داریم تا پیتزا‌های هوس برانگیز و لذیذی را به شما معرفی کنیم.

پیتزا پپرونی تندوتیز

یک پپرونی تندوتیز

اولین پیتزایی که در میان انواع پیتزا قصد داریم به شما معرفی کنیم، پیتزا پپرونی است. پیتزای معروف ایتالیایی که اگر رابطه خوبی با غذا‌های تند دارید، بدون شک پپرونی نیز موردعلاقه شما قرار می‌گیرد. پپرونی در اصل یک نوع سوسیس تندوتیز است که آن را از فیله گوشت گاو تهیه می‌کنند. پیتزا پپرونی با برش‌های نازک این سوسیس تهیه می‌شود. در حالت کلی مواد تشکیل‌دهنده پیتزا پپرونی، سوسیس پپرونی، پاپریکا، سس گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا است.

البته این پیتزا در منو‌های مختلف نام‌های دیگری نیز دارد. پیتزا چانو (Cano) و فیلتو (Filetto) نام‌های دیگر پیتزا پپرونی هستند. ناگفته نماند که گوشت قرمز معمولا دیرهضم است و استفاده از آن در کنار سایر مواد سبب می‌شود که کالری دریافتی شما افزایش پیدا کند. بد نیست بدانید که پیتزا پپرونی ۲۱۲۰ کیلوکالری انرژی دارد و یک برش آن حاوی ۲۶۵ کیلوکالری است. درهرحال پیتزا پپرونی جذاب است و نمی‌شود از آن به‌راحتی گذشت، شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟!

پیتزا صبحانه برای یک صبح پرانرژی

پیتزا صبحانه برای یک شروع عاشقانه

در روز‌های ابتدایی تولد پیتزا و انتشار آن در سراسر دنیا شاید کمتر کسی بود که به فکر خوردن پیتزا در وعده صبحانه می‌افتاد. اما حالا مدت‌زمان کوتاهی است که پیتزا را برای وعده صبحانه نیز آماده می‌کنند. منظور ما پیتزای از شب قبل مانده نیست. منظور ما تهیه پیتزا دقیقا فقط برای وعده صبحانه است. این پیتزای لذیذ و دوست‌داشتنی را می‌توانید هم با خمیر و هم با مواد اولیه در دسترسی مانند سیب‌زمینی، سوسیس، فلفل‌دلمه‌ای، نمک و فلفل و ادویه‌جات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید.

اگر خمیر در دسترس شما نبود می‌شود از سیب‌زمینی‌های رنده شده استفاده کرد و سوسیس و فلفل‌دلمه‌ای و پنیر پیتزا را بر روی سیب‌زمینی قرار دهید. در نهایت هم با ادویه‌جاتی مانند فلفل سیاه، نمک، آویشن و پاپریکا پیتزا را تکمیل کرد. تهیه این پیتزا در فر ۲۰ دقیقه و بر روی گاز تقریبا ۳۵ الی ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. اما یک وعده لذیذ و پرطرف‌دار است که می‌تواند انرژی شما در طول روز را تأمین کند. یک برش پیتزا صبحانه تقریبا در حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ کیلوکالری انرژی دارد و یک صبحانه دلخواه و پرطرف‌دار خصوصا برای فرزندانتان قبل از رفتن به مدرسه محسوب می‌شود.

پیتزا رست‌بیف؛ یکه‌تاز قلب‌ها

پیتزا رست‌بیف

پیتزا رست‌بیف در میان انواع پیتزا به دلیل وجود گوشت فراوان، شهرت زیادی دارد. این پیتزای پرطرف‌دار حتی در خانه نیز قابل تهیه‌شدن است. پیتزا رست‌بیف را از گوشت برش خورده و پخته شده، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ، پنیر پیتزا و ادویه‌جاتی مانند نمک و فلفل تهیه می‌کنند. یک پیتزا رست‌بیف کامل، تقریبا ۲۰۰۰ کیلوکالری انرژی دارد. برای هر برش آن نیز تقریبا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی در نظر گرفته شده است.

تهیه پیتزا رست‌بیف را در خانه به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چون به‌راحتی می‌توانید یک پیتزای سالم و کم کالری تهیه کنید. پیتزا رست‌بیف در اصل با گوشت ریش‌ریش شده و برشته گوساله و گاو تهیه می‌شود. همچنین سس معمولی که برای این پیتزا مورداستفاده قرار می‌گیرد، سس مارینارا است. این سس را از سیر، مواد معطر و گوجه‌فرنگی تهیه می‌کنند. البته سفارش پیتزا رست‌بیف از مراکز معتبر هم یک گزینه جذاب است.

پیتزا سبزیجات؛ دنیای طعم و رنگ

پیتزا سبزیجات رنگارنگ

پیتزا به‌قدری مهربان و خوش قلب است که به‌هیچ‌عنوان حاضر نیست شما را ناامید کند. یکی از پیتزا‌های پرطرف‌دار در میان انواع پیتزا، پیتزای سبزیجات است اگر به‌هیچ‌عنوان تمایل ندارید که در پیتزای خود از گوشت استفاده کنید پس حتما پیتزا سبزیجات را امتحان کنید. البته این پیتزا فقط برای افراد گیاهخوار تهیه نمی‌شود و در میان گوشت‌خوارها نیز پیتزا سبزیجات طرف‌داران خود را دارد. برای تهیه آن از سبزیجاتی مانند ذرت، نخودفرنگی، قارچ، فلفل‌دلمه‌ای، پیازچه یا سیر، جعفری و اسفناج بخارپز، ترخون، مرزه و کرفس در کنار ادویه‌جاتی مانند نمک و فلفل، زردچوبه و آویشن استفاده می‌شود.

سس پیشنهادی برای پیتزا سبزیجات هم سس بشامل است. این سس را نیز از ترکیب پنیر پارمزان، شیر، آرد و پنیر پیتزا تهیه می‌کنند. نکته‌ای که در تهیه پیتزا باید به آن دقت شود این بوده که سس بشامل پنیر پیتزا دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بر روی سطح پیتزا، پنیر استفاده نکنید. البته در صورت تمایل استفاده از پنیر نیز بلامانع است. اما اگر از پنیر استفاده نکردید برای نرم‌شدن سطح پیتزا می‌توانید کمی آب بر روی آن اسپری کرده و سپس آن را درون فر قرار دهید. انرژی این پیتزا ۱۳۶۰ کیلوکالری و هر برش آن تقریبا ۱۷۰ کیلوکالری است.

پیتزا سیر و استیک؛ پر عطر و خوشمزه

پیتزا سیر و استیک جان

پیتزای بعدی که در میان انواع پیتزا به دلیل رایحه خوش سیر طرف‌داران خود را دارد، پیتزا سیر و استیک نامیده می‌شود. این پیتزا را می‌توانید دراسرع‌وقت و به‌سرعت در منزل تهیه کنید. انرژی پیتزای سیر و استیک ۲۵۰۰ کیلوکالری و میزان انرژی هر قطعه آن تقریبا ۲۸۵ کیلوکالری است. در طرز تهیه این پیتزا از فیله گوساله ورقه شده، پنیر پیتزا، فلفل‌دلمه‌ای، چند حبه سیر، پنیر پارمزان و جعفری استفاده می‌شود. ناگفته نماند که اگر سیر تازه در دسترس شما نبود، پودر سیر هم همان عطر و رایحه را دارد. پیتزای لذیذی که می‌توانید آن را در مدت‌زمان ۲۵ دقیقه در منزل آماده کنید. البته سفارش‌دادن این پیتزای پرطرف‌دار هم خالی‌ازلطف نخواهد بود. برای سفارش غذا هم می‌توانید روی پیتزا سیر و استیک حساب کنید.

کیک پیتزا و یک دلبری جانانه

کیک پیتزای جذاب

تا به این قسمت حتما به شما ثابت شده که پیتزا چقدر دوست‌داشتنی و مهربان است. اما در این قسمت عاشقان و طرف‌داران کیک را قرار است با کیک پیتزا غافلگیر کنیم. در میان انواع پیتزا این نوع آن کاملا جدید و نوآورانه است. مطمئن هستیم که خود شخص پیتزا هم تصور نمی‌کرد که یک روز درست همانند کیک آن را تهیه کنند. البته در این طرز تهیه خبری از وانیل، بیکینگ‌پودر و شکر نیست.

کیک پیتزا از مواد ساده‌ای مانند فلفل‌دلمه‌ای، قارچ، ژامبون، سوسیس آلمانی و ادویه‌جاتی مانند نمک، فلفل، آویشن و زردچوبه تهیه می‌شود. ناگفته نماند که باید خمیر پیتزا را نیز در منزل تهیه کنید. برای تهیه خمیر نیز آرد نان فانتزی، آب ولرم، شیر ولرم، خمیرمایه فوری، تخم‌مرغ، نمک و روغن مایع نیز موردنیاز است. این پیتزا کمی پروسه طولانی دارد؛ اما در نهایت شما را غافلگیر می‌کند. همچنین برای لایه‌های میانی کیک پیتزا به‌دلخواه می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ نیز استفاده کنید، درست به‌جای شکلات، مربا و مارمالادی که در لایه میانی کیک‌های شیرین قنادی قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک پیتزا در منزل

پیتزا گوشت و قارچ و یک نقاشی رنگی بر روی خمیر

پیتزا گوشت و قارچ

یکی از پیشکسوتان محبوب در میان انواع پیتزا، پیتزا گوشت و قارچ است. تمام کافه‌ها و غذاخوری‌ها حتی اگر انواع مختلف پیتزا را در منوی خود نداشته باشند، حتما پیتزا گوشت و قارچ را دارند. انرژی پیتزا گوشت و قارچ ۱۹۲۰ کیلوکالری و انرژی موجود در یک برش آن ۲۴۰ کیلوکالری است. برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ همان‌طور که از نامش نیز مشخص است، موادی مانند گوشت چرخ‌کرده، قارچ، پنیر پیتزا، پیاز، فلفل‌دلمه‌ای، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌جاتی مانند نمک، فلفل و زردچوبه را مورداستفاده قرار می‌دهند.

تهیه این پیتزا نیز مدت‌زمان زیادی نمی‌خواهد و در نهایت می‌توان آن را با سس فرانسوی یا سس گوجه‌فرنگی نوش جان کرد. البته عده‌ای بر این باورند که پیتزا گوشت و قارچ چون بدون کالباس و سوسیس و در حالت کلی بدون استفاده از گوشت‌های فراوری شده تهیه و آماده می‌شود، نسبت به سایر پیتزا‌ها سالم‌تر و حتی و مفیدتر نیز هست. البته سفارش پیتزا گوشت و قارچ در منزل هم خالی‌ازلطف نخواهد بود.

پیتزا مارگاریتا؛ تزیین خمیر با گوجه

دلبری به سبک مارگاریتا

پایه اصلی پیتزا مارگاریتا در میان انواع پیتزا بر روی گوجه‌فرنگی جذاب، گذاشته شده است. اگر احیانا گیاهخوار هستید یا تمایل به استفاده از گوشت در پیتزای خود ندارید، پیتزا مارگاریتا مخصوص شماست. اصالت این پیتزا نیز مانند سایر همنوعان خود به ایتالیا می‌رسد. در نگاه اول شاید تصور کنید حلقه‌های گرد بریده و چیده شده بر روی پیتزا، سوسیس هستند. اما واقعیت ماجرا این است که این حلقه‌ها، حلقه‌های گوجه‌فرنگی هستند. پیتزا مارگاریتا درست مانند اولین و قدیمی‌ترین نوع پیتزا تهیه می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده آن به طور معمول سس سیر، گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا با سبزی ریحان و روغن زیتون است. میزان انرژی موجود در یک پیتزا مارگاریتا کامل ۱۴۸۰ کیلوکالری و میزان انرژی موجود در یک برش آن ۱۸۵ کیلوکالری است. این پیتزا را به‌سرعت می‌توانید در منزل تهیه کنید و آن را با سس کچاپ و ادویه آویشن نوش جان کنید.

نکته مهمی که در تهیه این پیتزا باید به آن اشاره کرد این است که بعد از قراردادن پیتزا در داخل فر اجازه دهید تا سطح پیتزا نیم‌پز شود. سپس پیتزا را خارج کرده و پنیر پیتزا و سبزی ریحان را روی سطح پیتزا پخش کنید. بعد از آن مجددا ۱۵ دقیقه دیگر پیتزا را درون فر قرار دهید تا پنیر آب شده و طلایی‌رنگ شود. حالا مارگاریتای شما آماده است.

پیتزا مخلوط؛ ترکیبی از همه چیز

پیتزا مخلوط و این‌همه طرف‌دار

پیتزا مخلوط را در میان خانواده پیتزا‌ها، باید پیتزای مادر نامید. این پیتزا در حالت کلی انرژی برابر با ۱۹۲۰ کیلوکالری و یک برش آن انرژی معادل با ۲۴۰ کیلوکالری دارد. در تهیه پیتزا مخلوط همان‌طور که از نامش نیز مشخص است از مواد متنوع و متعددی استفاده می‌کنند. پیتزا مخلوط به‌شدت در تمام دنیا محبوب و پرطرف‌دار است و برای تهیه آن از قانون و قاعده خاصی پیروی نمی‌شود. شاید دلیل محبوبیتش همین باشد. این پیتزا را به‌راحتی می‌توانید متناسب با ذائقه خانواده خود تهیه کنید.

در این پیتزا از موادی مانند سوسیس یا ژامبون، ذرت، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ، نمک، آویشن، فلفل سیاه و پنیر پیتزا به طور معمول استفاده می‌شود. مدت‌زمان تهیه پیتزا مخلوط تقریبا ۳۵ تا ۴۵ دقیقه است. نکته مهم در مورد طرز تهیه پیتزا مخلوط این است که در صورت تمایل شما می‌توانید به‌جای استفاده از سوسیس و ژامبون، از گوشت چرخ‌کرده نیز استفاده کنید. همین محدود نبودن پیتزا مخلوط به مواد اولیه خاص، سبب شده که گوی سبقت محبوبت را از سایر پیتزا‌ها برباید.

پیتزا مرغ و قارچ

پیتزای پرنده یا پیتزا مرغ و قارچ

آخرین پیتزایی که به‌عنوان یک پیتزای لذیذ در میان انواع پیتزا قصد داریم به شما معرفی کنیم، پیتزای مرغ و قارچ است. پیتزا مرغ و قارچ برای افرادی توصیه می‌شود که تمایلی به خوردن گوشت قرمز ندارند و ترجیح می‌دهند از گوشت سفید مرغ برای تهیه پیتزا استفاده کنند. در تهیه این پیتزا از قارچ، سینه مرغ ریش‌ریش شده، فلفل‌دلمه‌ای، پنیر پیتزا، پیاز و ادویه‌جاتی مانند آویشن، نمک و فلفل استفاده می‌شود. پیتزا مرغ و قارچ یک پیتزای کاملا سالم و قوی است که به دلیل پروتئین بالای موجود در مرغ توصیه می‌کنیم حتما آن را تهیه کرده و نوش جان کنید. این پیتزا به‌شدت خوش طعم است و تکمیل‌کننده خوشمزگی آن سس کچاپ خواهد بود. اگر تصمیم به سفارش غذا گرفتید، پیتزا مرغ و قارچ را فراموش نکنید.

انتخاب شما کدام است، ایتالیا و اصالتش یا آمریکا و نوآوری‌هایش؟!

اگر بخواهیم در میان انواع پیتزا، پیتزا‌های آمریکایی و ایتالیایی را برای شما مقایسه کنیم بد نیست بدانید که پیتزا‌های آمریکایی همان پیتزا‌های ایتالیایی هستند که با گذشت زمان دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفتند. سربازان آمریکایی که در زمان جنگ در کشور ایتالیا مستقر شدند، بعد از جنگ جهانی به کشور خود بازگشتند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا در آمریکا نیز پیتزا‌های ایتالیایی را آماده کنند. اما تغییراتی در آن‌ها ایجاد کردند و با نام پیتزای آمریکایی آن‌ها را تهیه و طبخ کردند. در اصل اولین تفاوت در میان پیتزا‌های ایتالیایی و آمریکایی در خمیر آن‌ها بود.

خمیر پیتزای ایتالیایی حجم کمی دارد، اما پیتزای آمریکایی خمیری حجیم‌تر و با حالت خمیری‌تر را به شما ارائه می‌کند. همچنین بر روی پیتزا‌های آمریکایی سوسیس، ژامبون، گوشت و پنیر فراوانی وجود دارد. اما پیتزا‌های ایتالیایی بیشتر با سبزیجات تازه مانند فلفل تازه و ریحان تهیه می‌شوند. در روش پخت نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. پیتزا‌های آمریکایی را در فر‌های صنعتی تهیه می‌کنند. اما پیتزا‌های ایتالیایی در تنور و بر روی شعله آتش آماده می‌شوند. مواد میانی و سس‌های مورداستفاده نیز در این دو نوع پیتزا دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفتند. البته این دو نوع پیتزا تفاوت‌های دیگری نیز دارند، اما در انتها این شما هستید که باتوجه‌به ذائقه و سلیقه شخصی خود باید پیتزای مورد نظرتان را سفارش داده یا در منزل تهیه کنید.

دنیای لذیذ و بی‌انتهای پیتزا

در این مطلب انواع رایج پیتزا و کالری‌های آن‌ها را برای شما شرح دادیم. البته دنیای بی‌انتهای پیتزا‌ها به همین موارد ختم نمی‌شود. شما می‌توانید در منزل با تمام مواد اولیه، حتی ماهی و آووکادو نیز پیتزا تهیه کنید. البته مطابق با ذائقه شخصی خودتان! درهرحال اگر هوس پختن یک پیتزای پپرونی یا گوشت و قارچ جذاب را داشتید سرویس سفارش آنلاین سوپرمارکت اسنپ در کنار شماست تا تمام مواد اولیه موردنیاز شما را تهیه و برای شما آماده کند. ضمن اینکه سفارش پیتزا در هر نقطه‌ای که باشید از سرویس خرید غذا اسنپ امکان‌پذیر است. فراموش نکنید که لذت خوردن یک پیتزای خانگی در کنار خانواده، با هیچ غذای دیگری در تمام دنیا قابل‌مقایسه نخواهد بود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *