بیمه بدنه سرقت چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

تعیین بیمه بدنه سرقت توسط کارشناس

بیمه سرقت خودرو چیست؟ بیشتر مالکان خودرو‌ها نگران این هستند که به ماشین آن‌ها دستبرد زده شود یا اینکه خودرو آن‌ها را به سرقت ببرند. ولی حتی این موضوع نیز چاره دارد و شما نیز به‌عنوان یک مالک می‌توانید خودرو را از هر اتفاقی مصون دارید. درصورتی‌که مجبور هستید هر شب و هر روز ماشینتان را در خیابان پارک کنید و نگران به سرقت رفتن خودرو خود هستید، توصیه می‌کنیم در مورد پوشش سرقت بیمه بدنه کمی تحقیق کنید و از این نوع بیمه برای حفظ ارزش ماشین و آرامش خود نهایت بهره را ببرید.

بیمه سرقت خودرو چیست؟

باوجوداینکه سیستم‌های هوشمند امنیتی خودرو‌ها پیشرفت کرده؛ ولی همچنان سارقان در کمین ماشین شما خواهند بود. در واقع در کنار توسعه سیستم‌های امنیتی ماشین‌ها، دزد‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند و از طرق مختلف می‌توانند به ماشین شما دستبرد بزنند؛ بنابراین به جز سیستم امنیتی هوشمند باید از روش دیگری نیز برای حفاظت از خودرو خود استفاده کنید.

بهترین راه برای حفظ ارزش خودرو و آرامش فرد مالک، داشتن بیمه بدنه سرقت است. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این نوع از بیمه برایتان توضیح دهیم. توجه داشته باشید اولین راه برای حفظ ارزش ماشین شما، استفاده از هشدار‌های امنیتی حرفه‌ای است و همچنین هرگز نباید درب خودرو خود را باز بگذارید.

اما روش دیگری و بهتر برای اینکه با خیالی آسوده ماشینتان را در خیابان پارک کنید، داشتن یک بیمه بدنه سرقت خواهد بود. درصورتی‌که خودرو شما دزدیده شود، این نوع بیمه به شما کمک می‌کند تا دوباره ماشین خود را بخرید یا اینکه خسارت وارد را برای شما جبران می‌کند؛ بنابراین آن را دست‌کم نگیرید.

پوشش سرقت بیمه بدنه به ۲ صورت است

انواع بیمه بدنه سرقت

همیشه به هنگام پیاده‌شدن از ماشین خود درب‌ها و پنجره‌های آن را چک کنید و مطمئن شوید که گوشه هیچ شیشه‌ای باز نمانده است. در ضمن هرگز کودک خود را به‌تنهایی در ماشین نگذارید. این موارد باعث بالارفتن احتمال دزدی ماشین شما می‌شود و ضرر‌های بزرگی به همراه خواهد داشت.

بیمه بدنه مرتبط با سرقت می‌تواند خسارت وارد شده به خودرو و دارایی شما را برایتان جبران کند؛ ولی به‌هرحال شما نیز باید برخی از مسائل را رعایت کنید تا کمتر درگیر این اتفاقات شوید. برای مثال هرگز وسایل گران‌قیمت خود را در خودرو نگذارید؛ زیرا در این صورت باعث جلب‌توجه سارقان می‌شوید.

باوجوداینکه همه ما در این فکر هستیم که به سرقت رفتن خودرو در این تورم بد اقتصادی امری جبران‌ناپذیر است؛ ولی با کمک پوشش سرقت بیمه بدنه شما می‌توانید خسارت وارد شده را جبران کنید و حتی خودروی جدیدی برای خود بخرید. این نوع بیمه به ۲ صورت امنیت و جبران خسارت وارد شده را پوشش می‌دهد که در ادامه آن‌ها را به طور خلاصه برایتان شرح می‌دهیم.

بیمه بدنه سرقت کلی

همان‌طور که از نام این نوع بیمه بدنه مشخص است، درصورتی‌که خودرو شما به طور کامل از محل پارک شده خود جابه‌جا شود و به سرقت برود، خودرو شما تحت پوشش بیمه سرقت کلی قرار می‌گیرد. حتی اگر خودرو شما را جابه‌جا کنند و سپس وسایل داخلی آن را بدزدند و بدنه آن را ر‌ها کنند، باز هم شامل بیمه بدنه کلی سرقت خواهد بود.

بیمه بدنه سرقت جزئی (درجا)

از نام این نوع بیمه بدنه می‌توان فهمید مربوط به زمانی است که خودرو شما درجا و در محل پارک شده خود مورد سرقت و دزدی قرار می‌گیرد. برای مثال زمانی که سیستم صوتی، لاستیک، رینگ و سایر وسایل ماشین شما به سرقت می‌رود در حالی همچنان در محل اصلی خود پارک است، این نوع بیمه قابل‌استفاده خواهد بود.

نحوه دریافت خسارت بر اساس بیمه بدنه سرقت

پوشش سرقت بیمه بدنه بهترین روش جبران خسارت

بعد از اینکه خودرو شما به سرقت رفت یا اینکه برخی از اجزای آن را دزدیدند، شما باید فرایندی را پشت سر بگذارید تا بتوانید خسارت وارد شده را جبران و حق خود را از بیمه دریافت کنید. برای این کار باید میزان خسارت و اتفاقی که رخ داده را برای شرکت بیمه شرح دهید.

حتی اگر دزدی تنها برای سرقت زدن به خودرو شما تلاش کرده باشد؛ ولی ناموفق باقی بماند، شما باز هم می‌توانید به دلیل خسارت وارد شده به خودرو به هنگام باز کردن درب یا شکستن قفل از بیمه تقاضای خسارت کنید. البته باید ثابت شود که ماشین شما در امنیت کامل بوده و شما خودتان درب آن را باز نگذاشته‌اید و بی‌احتیاطی نکرده‌اید.

بعد از اینکه نوع سرقت شما مشخص شد باید صورت‌جلسه‌ای توسط پلیس در مورد سرقت خودرو شما تنظیم شود و نشان دهد که سرقت انجام شده از نوع کلی است یا اینکه شامل بیمه جزئی سرقت خواهد بود. در ادامه شما نیز باید مدارک و اسناد درخواستی اداره را در اختیار آن‌ها بگذارید که در زیر این مدارک را به طور خلاصه نام می‌بریم.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بر اساس پوشش سرقت بیمه بدنه

علاوه بر تنظیم صورت‌جلسه توسط پلیس و ارائه آن به شرکت بیمه موردنظر شما باید لیستی از مدارک الزامی را تهیه کنید. همچنین بعد از ارائه این مدارک ارزش واقعی خودرو شما توسط کارشناسان شرکت بیمه بررسی و تعیین می‌شود. البته این موضوع مربوط به بیمه سرقت کلی است.

در ادامه باید بگوییم اگر نوع سرقت خودرو شما کلی باشد، باید سند مالکیت خودرو خود را به نام شرکت بیمه منتخب انتقال دهید تا در نهایت خسارت وارد شده از شرکت بیمه دریافت کنید. در ضمن باید سوئیچ‌های ماشین نیز به شرکت بیمه تحویل داده شود. توجه داشته باشید مبلغی که به‌عنوان خسارت به شما پرداخته می‌شود با کسر برخی از مبالغ قانونی خواهد بود.

  • اصل و کپی بیمه‌نامه معتبر بدنه و شخص ثالث ماشین
  • اصل و کپی کارت ماشین و سند آن
  • معرفی‌نامه دریافتی از شرکت لیزینگ (به هنگام خرید اقساطی ماشین)
  • اصل و کپی سند مالکیت ماشین
  • مدارک هویتی و شناسایی فرد مالک (کارت ملی، گواهینامه و شناسنامه)
  • اصل گزارش و صورت‌جلسه نیرو‌های انتظامی
  • گواهی عدم خلافی ماشین
  • گواهی مفاصاحساب شهرداری تا تاریخ پایان سالی که خودرو به سرقت رفته
  • فاکتور وسایل به سرقت رفته (در صورت سرقت جزئی یا درجا)

سقف خسارت دریافتی از پوشش سرقت بیمه بدنه

سقف بیمه بدنه سرقت

در نظر داشته باشید هر یک از شرکت‌های بیمه سقف خسارت متفاوتی را برای انواع سرقت‌های کلی و جزئی در نظر دارند، بنابراین شما نمی‌توانید یک سقف خسارت را در تمام شرکت‌های بیمه مشاهده کنید. اما به هنگام خرید این نوع از بیمه بدنه سرقت می‌توانید در مورد سقف خسارت دریافتی از شرکت بیمه سؤال بپرسید و با اطمینان خرید خود را نهایی کنید.

برخی از شرکت‌های بیمه بدنه تنها تا ۱۰ درصد از ارزش خودرو را به هنگام سرقت پرداخت می‌کنند. در واقع آن‌ها ۲ درصد از خسارت را برای سیستم صوتی در نظر دارند و ۸ درصد دیگر را برای رینگ و لاستیک پرداخت می‌کنند.

به‌طورکلی هر چه حق بیمه‌ای که شما برای بیمه بدنه سرقت ماشینتان به شرکت بیمه پرداخت می‌کنید، سقف خسارت دریافتی از شرکت بیمه نیز بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید قبل از خرید این نوع بیمه اطلاعات کاملی از شرکت بیمه دریافت کنید و با ناآگاهی دست به خرید نزنید.

دلیل اهمیت بیمه بدنه سرقت

در حال حاضر که سرقت بیشتر شده و تورم افزایش‌یافته است، اگر به خودرو شما دستبرد زده شود بدون شک جبران وضعیت پیش‌آمده برای شما سخت خواهد بود؛ بنابراین می‌توان گفت بیمه بدنه سرقت یکی از الزامات ضروری فعلی برای هر ماشین است که مالکان باید به آن توجه داشته باشند.

اگر یکی از خودرو‌ها همانند پژو، زانتیا، سمند و غیره را دارید بهتر است از این نوع بیمه بدنه استفاده کنید و همچنین تمامی نکات امنیتی و حفاظتی خودرو را در نظر بگیرید و آن‌ها را به طور کامل رعایت کنید. با وجود این نوع از بیمه بدنه حتی اگر خودرو شما دزدیده شود باز هم می‌توانید هزینه خرید خودرویی جدید را از شرکت بیمه دریافت کنید.

خرید آنلاین بیمه بدنه سرقت

اکنون که با این نوع بیمه بدنه آشنا شدید و اطلاعات کاملی از انواع پوشش‌های آن دریافت کردید شاید برای خرید این بیمه بدنه تصمیم قاطع بگیرید. بدین ترتیب بهتر است در مورد شرکت‌های بیمه حاضر تحقیق و بررسی انجام دهید و بهترین شرکت و کارگزاری بیمه را برای جبران خسارت‌های آتی خودرو خود انتخاب کنید.

خبر خوب اینکه سرویس بیمه اسنپ این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا به‌صورت آنلاین و غیرحضوری اطلاعات کاملی در مورد بیمه موردنظر خود کسب کنید و بیمه دلخواهتان را به‌صورت غیرحضوری بخرید. کافی است مدارک لازم را بارگذاری کنید و سفارش خرید خود را به ثبت برسانید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *