اسنپ با ورود به فصل گرما مجموعهای از برنامههای تشویقی، حمایتی و نظارتی را برای بهبود وضعیت کولر خودروهای عضو ناوگان خود اجرا کرده است. این طرحها شامل تخفیف خدمات فنی، امتیازدهی بر اساس بازخورد کاربران مسافر و اعمال هشدار یا محدودیت در فعالیت به خاطر تخطی از قوانین اسنپ میشوند. طبق گزارش باشگاه رانندگان اسنپ، در تابستان سال گذشته ۱۲هزار و ۳۲۹ کاربر راننده از طرحهای تشویقی در این زمینه استفاده کردهاند.
فهرست مطالب
طرحهای تشویقی برای کاربران راننده
باشگاه رانندگان اسنپ در قالب طرحهای فصلی خود، تخفیف خدمات شارژ گاز کولر را برای کاربران راننده لیگ طلایی و برتر در نظر گرفته است. کاربران مشمول این طرح از طریق بخش «جوایز لیگ رانندگان» در اپلیکیشن میتوانند کد تخفیف خود را دریافت کرده و از خدمات شارژ کولر در اسنپکارفیکس بهرهمند شوند. بر این اساس، کاربران لیگ برتر و طلایی بهترتیب تنها با پرداخت ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان، بهجای مبلغ کامل ۱.۵ میلیون تومان، این خدمت را دریافت خواهند کرد.
نظرسنجی درباره تهویه خودرو در سفرهای اسنپی
اسنپ با شروع فصل گرما امکان ثبت بازخورد درباره تهویه داخل خودرو را از طریق دو مدل نظرسنجی در اختیار کاربران مسافر قرار داده است. در نظرسنجی اول، مسافران حین سفر و از طریق بنری که در اپلیکیشن نمایش داده میشود، میتوانند به پرسش «آیا دمای داخل خودرو مناسب است؟» پاسخ دهند. این بازخورد در همان لحظه دریافت شده و در صورت نیاز، از طریق پیام درونبرنامهای سوپراپ، به اطلاع کاربران راننده میرسد تا نسبت به روشن کردن کولر اقدام کنند.
در نظرسنجی دوم که پس از پایان سفر نمایش داده میشود، مسافران میتوانند به سفر خود امتیاز دهند. از ابتدای فصل گرما، دو گزینه جدید «استفاده از کولر» و «عدم استفاده از کولر» به این بخش افزوده شده تا بازخورد دقیقتری از کاربرذان درباره شرایط تهویه هوای خودرو در سفر دریافت شود.
بازخوردهای ثبتشده از سوی کاربران مسافر نقش مهمی در بهینهسازی تجربه سفر ایفا میکند و به اسنپ کمک میکند تا عملکرد کاربران راننده را در زمینه تهویه خودرو بهتر رصد و در صورت نیاز اقدامات تشویقی یا اصلاحی لازم را اجرا کند. همچنین مشارکت کاربران مسافر در این نظرسنجیها باعث تشویق و دلگرمی کاربران رانندهای میشود که به تهویه مناسب خودرو اهمیت میدهند.
هشدار به کاربران راننده با بیشترین بازخورد منفی کولر
در کنار اجرای طرح امتیازدهی برای تشویق به استفاده از کولر باشگاه رانندگان اسنپ مکانیزمی برای شناسایی و هشدار به کاربران رانندهای که از تهویه مناسب در خودرو خود استفاده نمیکنند نیز در نظر گرفته است.
بر این اساس، در پایان هر هفته، کاربران رانندهایی که در بین «۱ درصد با بیشترین بازخورد منفی مربوط به عدم استفاده از کولر» قرار بگیرند، مشمول «طرح هشدار» خواهند شد. در مرحله نخست پیام هشداری در اپلیکیشن به آنها نمایش داده میشود و در صورت تکرار این وضعیت در هفته دوم بهصورت متوالی، علاوه بر پیامک هشدار، یک کد تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی برای دریافت خدمات شارژ کولر از طریق اسنپکارفیکس دریافت خواهند کرد. این اقدام با هدف ارتقای کیفیت تجربه سفر کاربران مسافر و ایجاد انگیزه برای بهبود خدمات ناوگان اجرا میشود.
الزام روشن کردن کولر در سفرهای اکوپلاس
با آغاز فصل گرما و افزایش اهمیت تهویه مناسب در سفرهای اسنپی، استفاده از کولر در سرویس اکوپلاس برای کاربران راننده الزامی است. در «طرح جریمه سفرهای پلاس»، کاربرانی که حتی یک بازخورد منفی درباره عدم استفاده از کولر دریافت کنند بهصورت مرحلهای مشمول محدودیتهای بیشتری خواهند شد. در هفته اول پیام هشدار داخل اپلیکیشن برای آنها ارسال میشود. اگر این بازخورد در هفته دوم و به صورت متوالی نیز تکرار شود کاربر راننده به مدت یک هفته درخواستهای سفرهای اکوپلاس را دریافت نخواهد کرد و در عین حال یک کد تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی برای استفاده از خدمات کولر کارفیکس دریافت میکند. در صورت تداوم این وضعیت تا هفته چهارم و به صورت متوالی حذف کاربر از لیست کاربران راننده پلاس به مدت یک ماه انجام خواهد شد.
هدف از اجرای این سیاست ارتقاء سطح کیفیت سفرهای اکوپلاس، حفظ رضایت کاربران مسافر و حمایت از کاربران رانندهای است که با رعایت اصول تهویه در گرمای تابستان تجربهای مطلوب برای سفرهای خود رقم میزنند.