اسنپ در سالی که گذشت
شروع هر سال فرصت مناسبی است تا نگاهی به گذشته بیندازیم و مسیر رفته را مرور کنیم؛ سال ۹۸ برای همه ما سال عجیبی بود. سالی که فراز و نشیبهای بسیار داشت و در روزهای پایانیاش پدیدهای به نام «کرونا» تمام کشورها را تحت تاثیر قرار داد. امروز خیلی از ما ترسها و نگرانیهایی را تجربه میکنیم که در سراسر کره زمین مشترک است. اما چیزی که برای همه مسلم شده این است که باید از گذشته درس بگیریم و قدر لحظهها را بدانیم. همراه ما شوید تا با هم آلبوم اسنپ را در سال ۹۸ ورق بزنیم؛ راههای رفته را بشمریم، لحظههای خوش را مرور کنیم و در نهایت برای یک آینده متفاوت برنامه تازهای بریزیم.
اسنپ در تمام لحظات سالی که گذشت همراه شما بود؛ ما هم مثل شما روزهای دشوار و پر فراز و نشیبی را تجربه کردیم، اما دغدغه اصلیمان این بود که بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم. اسنپ در سال ۹۸ دیگر تنها یک سامانه هوشمند حملونقل نبود؛ امکان سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت، شارژ سیمکارت، ارسال بار با وانت، خرید بلیت پرواز، خرید بسته اینترنت، خرید بلیت اتوبوس، رزرو هتل خارجی، بازی، رزرو اقامتگاه اقتصادی، درخواست تاکسی خطی، رزرو هتل داخلی، پرداخت قبض به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شد تا تمام نیازهای شما را به شکل آنلاین پاسخ دهیم. با ما همراه باشید تا گزارشی را از عملکرد اسنپ در سال ۹۸ مرور کنیم.
در سالی که گذشت کاربران بیش از ۲۱۰میلیون و ۳۰هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند. در حقیقت مردم ایران در سال گذشته در مجموع به اندازه ۲۳هزار و ۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند؛ عددی که تصور آن هم سخت است! یکی دیگر از اعداد شگفتانگیز اسنپ مربوط به مسافت طیشده در سفرهای اسنپی است. اگر بخواهیم کیلومتر طیشده با اسنپ را در سال گذشته حساب کنیم عددی که به دست میآید حدودا برابر است با ۱۵ بار سفر رفتوبرگشت به خورشید!
تعداد رانندههای اسنپ تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۲میلیون نفر میرسد که حدود ۳درصد آنها را خانمها تشکیل میدهند.
برای ارزیایی کیفیت سفرها بازخوردهای مسافران بهترین ملاک است. میانگین امتیاز کاربران مسافر به سفرهای اسنپی در سال گذشته ۴.۷ از ۵ بود و به طور متوسط ۴۳درصد سفرها امتیازدهی شدهاند. نکته جالب اینکه رفتار کاربران راننده مهمترین دلیل برای امتیاز مثبت و منفی بوده است؛ یعنی گزینههای «رفتار مناسب» و «رفتار نامناسب» مهمترین دلایل قوت و ضعف سفرهای اسنپی بوده است. بیشترین شهرهایی که کاربران امتیاز پایان سفر خود را ثبت میکنند به ترتیب قشم، یزد، ارومیه، زاهدان و شهرکرد هستند. اگر برایتان سوال است که رانندههای اسنپ در کدام شهرها بالاترین امتیاز سفر را ازآن خود کردهاند، باید بگوییم که سفرهای اسنپی در شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام و بوشهر بالاترین امتیاز را دارند.
در حال حاضر اسنپ در ۱۴۴ شهر ایران فعال است و بیشترین سفرهای سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج انجام شده است. با پایان سال ۹۸ و در پنجمین سال فعالیت اسنپ بیش از ۳۰میلیون مسافر در این سامانه ثبتنام کردهاند.
۵ گام اسنپ
در جهت مسئولیت اجتماعی
هر سازمانی در قبال جامعه و محیط اطرافش مسئولیت دارد و باید تلاش کند تا جاییکه میتواند در مسیر حفظ، مراقبت و کمک به جامعه فعالیت کند. در سالی که گذشت اسنپ در زمینه مسئولیت اجتماعی، گامهای متعددی برداشت که در ادامه به جزئیات آنها میپردازیم.
پشتیبانی و داستان
نیم قرن مکالمه در یک سال!
آمارهای پشتیبانی همیشه یکی از جذابترین بخشهای گزارشهای اسنپ است؛ همکاران ما در پشتیبانی شبانهروز تلاش میکنند تا شما تجربه بهتری از سفرهایتان داشته باشید. در سال گذشته در مجموع ۱۵میلیون و ۴۲۱هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی با پشتیبانی برقرار شده و در مجموع همکاران پشتیبانی اسنپ بیش از ۴۳۴هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران اسنپ گفتوگو کردند. اگر تصور کنیم که تنها یک نفر در پشتیبانی موظف بود به این تماسها پاسخ دهد، باید حدود ۵۰سال از عمرش را سپری میکرد تا به تمام این مکالمات بپردازد؛ بله حدود نیم قرن! شاید همینجا برایتان سوال شود که چند نفر در پشتیبانی اسنپ مشغول به کارند؟ پاسخ این سوال ۴۳۰ نفر است.
باشگاه رانندگان اسنپ تلاش میکند نیازهای کاربران راننده را در زمینههای مختلف شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آنها فراهم آورد. در سالی که گذشت بیش از ۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند. در این میان ۷۵هزار نفر از طرحهای مربوط به لوازم و قطعات خودرو، تایر و روغن و بیش از ۱۷هزار نفر هم از خدمات کارواش استفاده کردند. همچنین نزدیک به ۷هزار نفر از خدمات انواع بیمه باشگاه رانندگان استفاده کردند. علاوه بر این بیش از ۵هزار نفر از کاربران راننده نیز از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد باشگاه رانندگان برای خود و یا خانوادهشان استفاده کردند. تفریح و آموزش بخش جداییناپذیر زندگی است؛ در سال گذشته بیش از ۴هزار راننده از خدمات تفریحی و آموزشی (مانند استخر، سینما و کلاسهای آموزشی) باشگاه رانندگان بهرهمند شدند. همچنین در سال ۹۸ در مجموع یکمیلیارد تومان وام کم بهره به کاربران راننده اعطا شد. علاوه بر این موارد بسیاری خدمات و تسهیلات دیگر در کنار برگزاری کمپینها و جشنوارههای مختلف و اعطای جوایز به کاربران راننده صورت گرفت. در مسیر برطرف کردن نیازهای کاربران راننده گرچه گامهای بسیاری برداشته شده، اما امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم برای قدردانی از زحمات این عزیزان که شایسته بهترینها هستند، اقدامات موثرتری انجام دهیم.
سرویس سفارش غذا یکی از محبوبترین سرویسهای اسنپ است. تعداد کاربران این سرویس با ۱۱۳درصد رشد در سال ۹۸، به ۵میلیون و ۷۳۷هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد سفارشهای کاربران از این سرویس هم در سال گذشته ۱۳۴درصد رشد داشته است. در تاریخ ۲۸ آذر سال ۹۸ با حدود ۱۱۹هزار سفارش در اسنپفود، رکورد ثبت سفارش زده شد. در حقیقت ۲۸آذر پنجشنبهای است که ۲ روز بعد از آن مصادف با شب یلداست. بنابراین میشود حدس زد که بسیاری از کاربران در این روز با اسنپفود به استقبال یلدا رفتهاند.
شاید برای شما هم سوال باشد که محبوبترین غذاهای اسنپفود کدامها هستند یا بیشتر مردم چه چیزی را برای سفارش انتخاب میکنند؟ خوشبختانه جواب این سوال در دادههای اسنپفود وجود دارد. محبوبترین غذای اسنپفود چلوجوجه بدون استخوان است، پیتزای آمریکایی مقام دوم و چلوکباب کوبیده در جایگاه سوم قرار دارد. زرشکپلو با مرغ، ساندویچ هاتداگ و کباب کوبیده (این بار بی چلو!)، در ادامه فهرست غذاهای محبوب ایرانیها قرار دارد.
در بین نانها سنگک بیشتر از همه در بین مردم خواهان دارد و بعد از آن نان لواش، بربری، تافتون و نان شیرین قرار دارند.
اسنپتریپ با خدمات رزرو هتل، فروش بلیت هواپیما و اتوبوس در خدمت شماست. بر اساس اطلاعات اسنپتریپ در سال گذشته تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کیش محبوبترین مقاصد سفر بودهاند. این درحالی است که بیشترین تعداد هتلها به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران، یزد، اصفهان و شیراز قرار دارند. همچنین بیشترین تعداد بلیت هواپیمای خریداری شده در مسیرهای تهران به مشهد، مشهد به تهران، تهران به اهواز و تهران به شیراز بوده است. محبوبترین مسیرهای اتوبوس هم متعلق به این مسیرهاست؛ تهران به اصفهان، اصفهان به تهران، تهران به تبریز، تهران به شیراز و تبریز به تهران.
هتلهای هما تهران، استقلال تهران، لاله پارک تبریز، اسپیناس پالاس تهران و پارسیان تهران بیشترین تعداد رزرو را در سال گذشته از آن خود کردند. شاید برایتان جالب باشد که روزهای دوشنبه پرفروشترین روزها برای هتل و پرواز است و کمفروشترین روز هفته هم جمعه است.
محبوبترین اپراتورها
در شارژ سیمکارت و بسته اینترنت
امکان شارژ سیمکارت از اول آبان و خرید بسته اینترنت از ۲۵دی به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شد. در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار کاربر از خدمات شارژ سیمکارت و بسته اینترنت اسنپ استفاده کردهاند. در یک رقابت تنگاتنگ همراه اول با ۵۰درصد و ایرانسل با ۴۸درصد بیشترین فروش را از اسنپ داشتند و سایر اپراتورها هم ۲درصد را ازآن خود کردند.
شما میتوانید با استفاده از سرویس اسنپباکس بستههای خود را به مقصد برسانید و با اسنپبایک تاکسی موتوری بگیرید. در مقایسه با سال ۹۷ سفرهای بایک و باکس ۷۰درصد رشد داشته است. در حال حاضر تعداد رانندههای ثبتنامی در این دو سرویس ۱۰۱هزار و ۷۶۱ نفر است. در سال ۹۸ تعداد رانندههای ثبتنامی بایک و باکس ۶۱درصد نسبت به پایان سال قبل رشد داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در تاریخ ۲۸مرداد سال گذشته بیشترین درخواست در این دو سرویس ثبت شده است. اگه به تقویم سال گذشته نگاهی بیندازیم ۲۹مرداد مصادف با عید سعید غدیر است و احتمالا کاربرهای بسیاری برای ارسال بستههای خود در این روز از اسنپ استفاده کردهاند. در مجموع سهم سفرهای بایک ۱۹درصد و سهم سفرهای باکس ۸۱درصد است. به ترتیب مردم تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم، اهواز، کرج، تبریز، کرمان و یزد بیشترین تعداد سفر را با باکس و بایک انجام دادهاند.
بیشترین درخواست وانت در کدام شهرها ثبت شده؟
سرویس وانت اسنپ برای جابهجایی بارهای سنگین به اپلیکیشن اسنپ اضافه شد. در حال حاضر تعداد رانندگان ثبتنامی در این سرویس ۹هزار و ۲۰۰ نفر است. بیشترین تعداد سفر با وانت اسنپ در تاریخ یکشنبه ۴اسفند انجام شده است. در حال حاضر سرویس وانت در ۶ شهر فعال است و بیشترین سفرها با وانت در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و قم انجام شده است.
در تهران شما میتوانید با اسنپمارکت به صورت آنلاین از هایپراستارهای اطراف محل زندگی خود خرید کنید و در منزل تحویل بگیرید. در تاریخ ۱۴اسفند بیشترین تعداد ثبت سفارش در این سرویس صورت گرفته که با توجه به شیوع کرونا میتوان نیاز مردم به خرید آنلاین را دلیل این افزایش تقاضا دانست. محبوبترین هایپرهای اسنپمارکت به ترتیب ارم (باکری)، صبا، تیراژه ۲، افرا (سعادتآباد) و جماران است. میانگین رضایت کاربران از این سرویس ۸۰درصد است. همچنین امکان خرید از سوپرمارکتهای اطراف هم در اپلیکیشن اسنپ وجود دارد که از زمان شیوع کرونا تعداد درخواستهای این سرویس بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
برای رزرو اقامتگاه ارزان سرویس اسنپروم بهترین گزینه است. اسنپروم تا پیش از شیوع کرونا در ۱۵شهر فعال بود. چهارشنبه ۱۳شهریور با بیش از ۷۰۰ اتاق رزرو شده پرفروشترین روز سال اسنپروم بوده است. بیشترین تعداد رزرو به ترتیب مربوط به تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد است. تاکنون در اسنپروم بیش از ۶۰هزار نفر اقامتگاه رزرو کردهاند. بالاترین امتیاز از نظر کاربران مربوط به این اقامتگاههاست؛ مهمانپذیر نیکوی تهران، هتل پارادایس تهران، هتل ایران تهران، هتل باران اصفهان، هتل تالار شیراز. هتل آرمان هم بیشترین تعداد ثبت نظر را ازآن خود کرده است.
هممسیریم!
گوشهای از عملکرد اسنپ در سال ۹۸ را با هم مرور کردیم؛ فرصت خوبی بود تا نگاهی به تلاشهایمان بیندازیم و مسیر آینده را شفافتر ببینیم. امیدواریم امسال برخلاف شروع عجیب و دلهرهآورش به یک پایان شیرین ختم شود. به امید فرداهای بهتر هممسیریم!
دیدگاه (26)
سلام از کجا بفهمم که تعداد سفر هایم چقدر است؟؟؟
امیر عزیز سلام،
برای اطلاع از تعداد سفرهای خود وارد سرویس تاکسی اسنپ در سوپراپ اسنپ شوید، سپس روی پروفایل خود که در بالای صفحه سمت چپ (به شکل یک آدمک) قرار دارد ضربه بزنید. با انتخاب گزینه «سفرها» میتوانید تعداد ساعات طی شده در اسنپ، تعداد سفرها و همچنین کیلومتر طی شده با اسنپ را مشاهده کنید.
امروز ۵ مهر ماه در سفارش از اسنپ مارکت دو کالای مرغ یک کیلویی و شیر در سبد اجناس نبود!!
با سلام خدمت شما
کاش میشد رانندگان اسنپی که چند سالفعال هستن رو بیمه تامین اجتماعی کنند، با تشکر
اعظم عزیز سلام،
در حال پیگیری بیمه کاربران عزیز راننده هستیم، امیدواریم بتوانیم در این زمینه گامهای خوبی برداریم.
سلام
اسنپ همیشه یه طرفه قضاوت میکنه؟ یعنی قبل اینکه حرف های راننده رو بشنوه مسدودش میکنه شاید یه مسافر گزارش الکی داده باشه چرا باید اسنپ سریع مسدود کنه این زود قضاوت کردن نیست آیا؟ نمیدونم میخونید یا نه ولی من انقدر تو رسانه ها میگم تا به گوشتون برسه
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت شماعوامل ودست اندرکاران اسنپ جاداره ازتون سپاسگذاری کنیم بابت نرم افزاری ک دراختیارمون گذاشتیدویک انتقادهم بکنم من خودم سرپرستم وازمزابای زن خودسرپرست استفاده نکردم یعنی شامل حالم نشده ولی درکل راضیم ازبرنامه تون وخداوندهمیشه حامی تون باشه
خیلی خیلی جالب و عالی
ممنون که این امار رو با ما به اشتراک گذاشتید
واقعا یه شرکتی مثل اسنپ نیازه تا سامانه حمل و نقل و دیگر بخش ها دارای ضعف ما رو سرو سامان بده
من که مشتریتون بودم و هستم
مرسی
اولااسنپ تلاش جوانان کشورنیست یه نفررفت کشورالمان واین طرح رواوردداخل کشورچراهمیشه دوست داریدکاری که مال کشوردیگه ای بگین ماانجام دادیم به عنوان اولین کشور😂
سلام صخرا
باهات موافق نیستم و مطمئنم حرف دل خیلی از ماست
خیلی از فناوریها هست که کشور ما بر اساس مطالعات و اقدامات انجام شده در هر کشور دیگری اقدام و در اون زمینه و فناوری خود کفا میشه
این که هر جای دنیا مطالعات و کارهای انجام شده و ما اون فناوری را با متخصصان جوان خودمون بومی سازی میکنیم یک چیز کاملا عادی و نشان از قدرت و توانمندی جوانان این مرز و بوم در هر حوزه رو میرسونه
مثل ساخت موشک
فناوری هسته ای
اقدامات نفت و گاز و پالایشگاه ها
#جوان ایرانی
#خودباوری
سلام چرا انقدر کرایه ها فضایی شده؟ آزانسها را نابود کردید الان نوبت ما است؟ حالا مشتری ها را نابود کنید کی می خواهد خرج تون بده؟
اما جدیدا ماشین به راحتی سال ۹۸ پیدا نمیشه. جریان از چه قراره نمیدونم؟
سلام من چند روزی هست ک درقبول سفر از طرف راننده مشکل دارم و خیلی سخت قبول میشه اگه امکانش هست رسیدگی کنید خودتان بروید نگته کنید متوجه میشید من روزایی بوده تا ۵۰ دقیقه منتظر قبول سفرم بودم اگ ادامه دار بشود شاید ب کلی از اسنپ استفاده نکنم
باتشکر از شرکت خوب شما
محمد عزیز سلام،
لطفا محدودهی مبدا و مقصد خود را برایمان ارسال کنید تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.
از اینکه همراه همیشگی ما هستید سپاسگزاریم🙏
به راننده کمی ظلم میشه
بله به مسافر هم اگر دو نفر یا یه نفر باشه ظلم میشه. بله درصورتی که قیمت رو ببرند بالا اونوقت کسانی که تنهایی یا دو نفره بخواهند اسنپ بگیرند منصرف میشوند و مسافرهای اسنپ به شدت افت میکند.
احساس صمیمیت و شفاف سازی شما به بهترین نحوه انجام گرفته بود خسته نباشید به گروه اسنپ و گروه تبلیغات قشنگتون??
باسلام …طبق گفته دولت قراربراین بود از امروز یعنی از اول خردادماه ۲۵ درصد افزایش نرخ کرایه ها در ناوگان تاکسیرانی و تاکسی های اینترنتی داشته باشیم اما متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی ازطرف شرکت اسنپ دراین راستا نشده …
اگر کرایه ها افزایش نداشته باشد قطعا بسیاری از رانندگان ترجیح میدهند به طور شخصی مسافرکشی کنند چون واقعا به صرفه نیست و به طور مثال یک مسیری که راننده اگر به صورت خطی مسافرسوارکند نرخش بیشتر از نرخ اسنپ میباشد …ممنون میشیم پیگیری کنید
برادر من همون بیست و پنج درصد رو اضافه کنند دیگه واسه من مسافر نمیصرفه که وقتی تنها یا دو نفر هستیم با اسنپ جایی برم و باید سه نفر باشیم تا جایی بریم. خیلی از دوستان من به خاطر ارزان بودن اسنپ معمولا وقتی دو نفر بودند اسنپ میگیرند و اگه گرون کنند اونوقت آمار تقاضا برای اسنپ افت میکنه. دو طرفه باید به قضیه نگاه کرد.
شما خوبین، امیدوارم بستر یهتر بشه!
به امید فردایی بهتر.
تلویزیون اینترنتی اسنپ به زودی میآید! این احتمالا مهمترین خبری است که از گزارش اسنپ سال ۱۳۹۸ میتوان متوجه شد اما کمتر کسی حواسش به آن بوده!
لایک داره
سلام من وسیله داخل ماشین راننده جا گزاشتم شماره تماسشو نداشتم چ جوری تماس بگیرم از کجا باید شمارشو بیادم
دوست عزیز سلام،
لطفا برای پیگیری این مورد با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید.
بامزه و شیک!
خیلی جامع و خوب بود?