فعالیت‌های سبز اسنپ
در هفته درختکاری

درخت‌ها خاطرات هزاران ساله‌ی زمین را در سینه دارند. شاید برای همین است که با بریدن هر درخت یک جان از زمین کم می‌شود و خاطره‌ای از یاد می‌رود. خاطرات اما وصله‌های جدایی‌ناپذیر زندگی ما هستند که اگر از یاد بروند، جای خالی‌شان خلا بزرگی ایجاد می‌کند. برای همین است که نگهداری از درختان و کمک به زایش بیشتر آن‌ها رسالت بزرگی ا‌ست. هر درختی که زاده می‌شود، زمین جان دوباره‌ای می‌گیرد و خاطره‌ای از نو متولد می‌شود. فکرش را کنید؛ اگر هر کدام از ما نهالی بکاریم و به تولد درخت تازه‌ای معنا دهیم، زمین‌مان چقدر جان می‌گیرد.

از شمال …

هفته درختکاری بهانه خوبی است برای قدم گذاشتن در این مسیر سبز. همین بود که اسنپ هم دست روی دست نگذاشت و همزمان با کمپین محیط زیستی‌اش با نام «ماییم و یک زمین» بنای درختکاری برداشت؛ با همکاری سازمان محیط زیست استان مازندران و گلستان ۳هزار اصله نهال توسکا، افرا و بلوط مهمان استان‌های شمالی کشور کاشت. از این تعداد ۱۵۰۰ اصله آن‌ در سایت قدیمی دفن زباله ساری کاشته شدند تا با تولد درختان تازه آن زمین مرده هم جزئی از جنگل‌های سبز مازندران شود و حیات دوباره‌ای پیدا کند. همه در این جشن سبز همراه شدند؛ از مسئولان سازمان محیط زیست منطقه گرفته تا محیط‌بان‌ها، فعالان اجتماعی و ۵۰ مسافر برتر مازنی که به اسنپ و طبیعت ارادت دارند. مسافران سبز نهال‌های‌شان را با اسم خودشان و نشان اسنپ در دل خاک کاشتند تا تولد هر درخت تازه‌، خاطره مشترک آن‌ها را با اسنپ زنده نگه دارد.

… تا جنوب

آن‌طرف اهوازی‌ها به میدان آمدند و با موج سبز اسنپ همراه شدند. با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ۵۰۰ اصله نهال در کیسه‌های پارچه‌ای با شعار «ماییم و یک زمین!» بین مردم پخش شد تا هر نفر در نقش نماینده کمپین محیط زیستی اسنپ، حلقه‌ای از زنجیره تولد درختان تازه شود. در نهایت هم نوبت باغستان‌های سنتی قزوین بود که به بهانه هفته درختکاری جشنی با این مضمون به پا کنند و با حمایت اسنپ، فرهنگ کاشت نهال را در دل مردم جا بیاندازند.

باشد که هر کدام از ما در هر جای ایران که هستیم مسافر این مسیر سبز باشیم و

یادمان نرود که «ماییم و یک زمین

مهربانی با درختان را از امروز شروع کنیم.

اشتراک گذاری پست