شرایط سفر به گرجستان در زمان کرونا + نکات ضروری

سفر به گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشور‌ها در مرز میان آسیا و اروپاست و به واسطه فاصله اندکی که با ایران دارد، به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. هرچند، همانند دیگر کشور‌ها، گرجستان قوانین مخصوص به خود را برای سفر در زمان کرونا دارد که در ادامه، در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

شرایط سفر به گرجستان در یک نگاه

خوشبختانه، تمام مرز‌های گرجستان به روی شهروندان همه کشور‌ها از جمله ایران باز است و تمام مسافران می‌توانند بدون هرگونه نگرانی در مورد واکسیناسیون، به این کشور سفر کنند؛ این یعنی شما علاوه بر خرید بلیط هواپیما برای سفر هوایی به این کشور، در صورت تمایل می‌توانید مسیر زمینی را هم انتخاب کنید. البته، این کشور هم قوانین مخصوصی را برای کنترل شیوع کرونا در نظر گرفته که پیش از سفر، بهتر است با تمام آن‌ها آشنا باشید.

شرایط جدید سفر به گرجستان

سفر به گرجستان از داخل ایران، به دو صورت هوایی و زمینی امکان‌پذیر است و مسافران بسته به زمان و بودجه خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

شرایط سفر هوایی به گرجستان

 سفر هوایی به گرجستان

استفاده از هواپیما، همیشه بهترین گزینه برای سفر به کشور‌های خارجی است چرا که مسافت‌های طولانی، شما را کمتر خسته خواهند کرد. برای خرید بلیط هواپیما خارجی به تفلیس، پایتخت این کشور، راه‌های مختلفی مانند استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله سرویس بلیت سفر اسنپ وجود دارد که خرید بلیط را آسان می‌کند.

یکی از شرایط سفر به گرجستان از مسیر‌های هوایی، ارائه کارت واکسن دیجیتال یا تست PCR منفی تا حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز است؛ در غیر این صورت، از عبور شما از گیت‌ها جلوگیری می‌شود.

شرایط سفر زمینی به گرجستان

در گذشته، سفر زمینی به گرجستان امکان‌پذیر نبود و مسافران مجبور به رزرو بلیط هواپیما خارجی بودند، اما حالا این محدودیت‌ها به‌صورت کامل برداشته است. سفر زمینی به گرجستانی با خودرو شخصی یا ثبت‌نام در تور‌های مسافرتی، یکی از انتخاب‌های اصلی افرادی است که این کشور را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. فارغ از شیوه سفر، شما ملزم به ارائه کارت واکسن دیجیتال یا کد QR آن با قابلیت استعلام آنلاین هستید؛ در غیر این صورت باید تست PCR که بیشتر از ۷۲ ساعت از تاریخ آن نگذشته باشد را ارائه کنید.

افرادی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند هم لازم است مدارک جانبی از جمله گواهینامه بین‌المللی و کاپوتاژ خودرو را به همراه داشته باشند.

ارائه کارت واکسن دیجیتال برای سفر به گرجستان

همان‌طور که گفتیم، همراه داشتن کارت واکسن دیجیتال از اصلی‌ترین شرایط سفر به گرجستان است. خوشبختانه، برای این کار نیازی به ثبت‌نام در سامانه‌های خارجی نخواهید داشت و با مراجعه به سامانه کرونا وزارت بهداشت ایران به آدرس salamat.gov.ir، روی گزینه «ثبت‌نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی» کلیک کرده و سپس اطلاعات کامل خود را به همراه شماره گذرنامه وارد کنید تا کارت دیجیتالی شما صادر شود.

استفاده از این سامانه، هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است. در پایان کار نیز یک کد QR در اختیارتان قرار می‌گیرد که علاوه بر ذخیره بر روی گوشی، می‌توان آن را روی کاغذ پرینت گرفت.

واکسن‌های مورد تأیید گرجستان

گرجستان تابع قوانین بین‌المللی است و مسافرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، باید حتما یکی از واکسن‌هایی را تزریق کرده باشند که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است. واکسن‌های زیر، از موارد تأییدشده هستند و مسافران تنها در صورتی امکان ورود به گرجستان را دارند که یکی از آن‌ها را تزریق کرده باشند:

  • آسترازنکا
  • سینوفارم
  • بهارات بیوتک
  • فایزر
  • سینوواک
  • کووی شیلد
  • جانسون‌اند جانسون
  • نوواوکس
  • مدرنا

مدارک ضروری ورود به گرجستان در شرایط کرونا

مدارک ورود به گرجستان

مسافرانی که قصد ورود به خاک گرجستان در دوران کرونا را دارند، لازم است علاوه بر ارائه کارت واکسن دیجیتال، مدارک دیگری مانند پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، بیمه‌نامه مسافرتی، بلیط رفت‌وبرگشت و همچنین ووچر هتل را داشته باشند.

قوانین مربوط به مدارک موردنیاز در هر زمان البته قابل تغییر است و پیش از سفر حتما باید سایر مدارک ضروری را هم تهیه کرد.

نکاتی که پیش از سفر به گرجستان باید بدانید

سفر در دوران کرونا، شرایط خاص خود را دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند مشکلات سفر را به حداقل برساند:

  • تزریق حداقل ۲ دوز واکسن برای تمام افراد، ضروری است.
  • حتما کارت واکسن دیجیتال را قبل از سفر تهیه کرده و پرینت بارکد آن را هم همراه داشته باشید.
  • افرادی که کمتر از ۱۰ سال دارند، نیازی به ارائه تست PCR یا کارت واکسن نخواهند داشت.
  • مسافرانی که در خاک گرجستان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، می‌توانند با شماره‌تلفن ۱۱۲ تماس گرفته و مسئله را مطرح کنند.
  • در صورت داشتن هرگونه جریمه، حتما آن را قبل از سفر پرداخت کنید.

سخن پایانی

گرجستان به واسطه موقعیت کوهستانی و داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، مقصدی محبوب در میان گردشگرانی است که می‌خواهند سفری متفاوت را در دل طبیعت داشته باشند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، توصیه می‌کنیم از قبل، محل اقامت خود را از طریق سرویس رزرو هتل اسنپ، انتخاب کنید تا بعد از رسیدن به مشکل نخورید.

گفتنی است از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، تمام محدودیت‌های کرونایی مربوط به سفر گردشگران به‌صورت کامل توسط دولت گرجستان لغو شده و دیگر نیازی به ارائه کارت واکسن دیجیتال توسط مسافران نخواهد بود. هرچند، این قانون فعلا به‌صورت موقتی در حال اجراست و درصورتی‌که ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کند، ممکن است اجرای تمام قوانین قبلی ازسرگرفته شود. ما توصیه می‌کنیم در صورت امکان، مدارکی که در این مقاله بیان کردیم را از قبل آماده کنید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *