قابلیت «تماس امن» در سراسر ایران

تماس امن

هفتم آذر ۱۳۹۶ قابلیت پنهان‌سازی شماره تلفن همراه یا همان تماس امن میان کاربران مسافر و راننده اسنپ در شهر مشهد به صورت آزمایشی فعال شد و پس از گذشت کمتر از ۲سال این امکان در سراسر ایران فعال شده است. استفاده از این قابلیت برای تمامی کاربران رایگان است. کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات اپلیکیشن این قابلیت را برای خود فعال یا غیرفعال کنند. با استفاده از «تماس امن» کاربران مسافر و راننده برای برقراری تماس تلفنی با ‌یکدیگر نیازی به اشتراک‌گذاری شماره تماس خود ندارند و تماسشان از طریق یک شماره واسط برقرار می‌شود.

«تاکسی تلفنی»

در جهت حفظ اطلاعات شخصی کاربران

اطلاعاتی از قبیل شماره تماس جزیی از اطلاعات شخصی ما محسوب می‌شوند. این قابلیت در راستای احترام به حریم خصوصی کاربران و حفظ اطلاعات شخصی‌‌ آنها راه‌اندازی شده است و امیدواریم با استفاده از آن سفری امن و بدون دغدغه را برای کاربران راننده و مسافر خود رقم بزنیم.

نحوه فعال و غیرفعال‌سازی قابلیت «تماس امن»

قابلیت تماس امن را می‌توانید در تنظیمات اپلیکیشن فعال کنید.

  • کافی است به منوی اصلی اپلیکیشن اسنپ (بالا سمت چپ) بروید.
  • گزینه «تنظیمات» را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات امنیتی می‌توانید «تماس امن» را به آسانی فعال کنید.

پس از فعال‌سازی این سرویس شماره تماس راننده و شما برای یکدیگر پنهان‌سازی می‌شود و مسافر شماره واسط ۹۸۲۱۹۱۰۳۹۰۰۱ را می‌بینید، راننده نیز شماره واسط ۹۸۲۱۹۱۰۳۹۰۰۲ را می‌بیند.

رانندگان ناشنوا در فهرست سفید

در اجرای طرح تماس امن شرایط رانندگان ناشنوا نیز در نظر گرفته شده است. به طور معمول رانندگان ناشنوا از طریق ارسال پیامک با مسافر ارتباط برقرار می‌کنند. این نحوه‌ ارتباط با فعال شدن قابلیت تماس امن می‌تواند مختل شود. رانندگان ناشنوایی که خود را به دفاتر اسنپ در شهرشان معرفی کنند در فهرست سفید قرار می‌گیرند و تماس امن برای سفرهای آنها غیرفعال می‌شود.

تماس امن و امکان پنهان‌سازی شماره تلفن همراه از جمله اقدامات اسنپ در جهت افزایش امنیت سفرهاست؛ در مورد چگونگی تامین امنیت شما در سفرهای اسنپی در این بلاگ بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری پست