خدمت جدید اسنپ باکس، امکان فروش کالا

قابلیت «فروش کالا» در اسنپ‌باکس سرویس جدیدی است که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از آن برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود و جلب رضایت و اعتماد آنها استفاده کنند.

با استفاده از این سرویس فروشندگان می‌توانند کالای مورد نظر را پیش از دریافت هزینه، برای خریدار ارسال کنند و مشتری پس از دریافت کالا هزینه را پرداخت کند. همچنین کالای فروخته شده توسط ناوگان اسنپ‌باکس تنها پس از حصول اطمینان از پرداخت آنلاین هزینه کالا به خریدار تحویل داده می‎شود. هزینه محصول فروخته شده (پرداخت شده توسط مشتری) روز کاری بعد به حساب بانکی فروشنده واریز خواهد شد.

نحوه استفاده از سرویس فروش کالا

برای استفاده از این سرویس شما باید فرایند ثبت سفارش را تا صفحه جزئیات مقصد طبق روال معمول پیش ببرید. در این صفحه گزینه جدیدی با نام «فروش کالا» دیده می‌شود. آن را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه «فروش کالا» باید فروشگاه خود را به اسنپ‌باکس معرفی کنید. نکته مهم این است که شما فقط یک بار فروشگاه را در اسنپ‌باکس تعریف می‌کنید و برای سفارش‌های بعدی نیازی به انجام مجدد این کار نیست.

برای تعریف یک فروشگاه باید نام فروشگاه، کد ملی فروشنده و شماره بانکی صاحب فروشگاه (برای واریز وجوه دریافتی از خریداران کالاها) وارد شود. لطفا دقت داشته باشید که کد ملی صاحب فروشنده متعلق به شماره حساب تلفنی باشد که حساب کاربری اسنپ‌باکس با آن ساخته شده است. همچنین شماره شبا هم باید معتبر و متعلق به صاحب فروشگاه باشد.

پس از ساختن فروشگاه، فروشنده باید هزینه کالای فروخته شده (که به صورت آنلاین توسط خریدار پرداخت خواهد شد) و همچنین توضیحات مختصری درباره آن وارد کند. هزینه کالای فروخته شده با هزینه ارسال کالا متفاوت است و نوع پرداخت هزینه ارسال کالا همانند رویه معمول ثبت سفارش در اسنپ‌باکس، در مراحل بعدی تعیین خواهد شد.

در مرحله‌ بعد فروشنده پس از تایید مقصد طبق روال عادی ثبت سفارش، نوع وسیله و روش پرداخت هزینه ارسال کالا را تعیین می‌کند.

فروشنده در این مرحله، در لیست سفارش‌های جاری خود، سفارش مورد نظر را مشاهده می‌کند و می‌تواند فاکتور صادر شده برای فروش کالای مورد نظر را در «جزئیات سفارش» مشاهده و همچنین برای خریدار ارسال کند.

در صفحه «جزئیات سفارش» می‌توان «فاکتور فروش» مربوط به هر مقصد را مشاهده کرد.

در این صفحه با انتخاب گزینه «فاکتور فروش» می‌توانید فاکتور مربوط به هر مقصد را مشاهده و با استفاده از گزینه «به‌اشتراک‌گذاری» که گوشه بالا و سمت راست فاکتور قرار دارد، آن را برای خریدار ارسال کنید.

خریدار لینک فاکتور فروش را دریافت کرده و می‌تواند قبل از تحویل گرفتن بسته، از طریق دکمه «پرداخت» موجود در فاکتور هزینه کالا را پرداخت کند. کاربر راننده اسنپ‌باکس تنها در صورتی کالا را به خریدار تحویل می‌دهد که هزینه کالا از طریق لینک ارائه شده در فاکتور پرداخت شده باشد. هزینه دریافت شده از خریدار هم روز کاری بعد به حساب بانکی متصل به شماره شبای وارد شده هنگام تعریف فروشگاه واریز خواهد شد.