امکان جدیدی با عنوان «مخاطب اضطراری» به مجموعه قابلیتهای اپلیکیشن برای امنیت سفر افزوده شده است. با استفاده از این قابلیت میتوانید نام و اطلاعات تماسِ فرد مورد اعتمادتان را در اپلیکیشن ثبت کنید تا در شرایطی که در دسترس نیستید، اسنپ بتواند با این فرد در ارتباط باشد.
امکان ارسال مشخصات سفر و لینک ردیابی لحظهای برای نزدیکان که تا پیش از این در سرویس امنیت سفر در دسترس بود، زین پس با قابلیت جدید مخاطب اضطراری میتواند به صورت خودکار تنظیم شود. همچنین، ثبت مشخصات یک فرد مورد اعتماد به عنوان مخاطب اضطراری توسط مسافر به کارشناسان تیم امنیت سفر کمک میکند موارد فوری و اضطراری را بدون منع قانونی و با سرعت بیشتر پیگیری کنند.
«مخاطب اضطراری» کیست و چه اطلاعاتی با او به اشتراک گذاشته میشود؟
مخاطب اضطراری فرد مورد اعتماد شماست که میتواند لینک مشخصات سفرهایتان را دریافت کند و در صورت نیاز به جای شما با اسنپ در ارتباط باشد. در شرایطی که خودتان در دسترس یا پاسخگو نباشید، مخاطب اضطراری حکم شخص مورد اعتماد شما را دارد و تیم امنیت سفر ممکن است با او تماس بگیرد تا مشکل پیشآمده در سفر را پیگیری کند یا جزییات لازم را به او اطلاع دهد.
ارسال مشخصات سفر نیز که پیشتر از طریق سرویس امنیت سفر (سپر آبی رنگ) و حین سفر قابل ارسال بود، با این قابلیت، میتواند به صورت خودکار تنظیم شود. با فعال کردن «مخاطب اضطراری» شما میتوانید این قابلیت را بهگونهای تنظیم کنید که لینک مشخصات تمام سفرهایتان یا سفرهایتان در یک بازه زمانی خاص (بین ۱۰ شب تا ۷ صبح) در قالب پیامک برای آن شخص بهصورت خودکار ارسال شود. با انتخاب گزینه «هرگز» در این قسمت نیز میتوان ارسال مشخصات سفر برای مخاطب اضطراری را فعال نکرد.
اسنپ در چه مواردی با مخاطب اضطراری شما تماس میگیرد؟
تیم امنیت سفر اسنپ در شرایط اضطراری، یا در صورت بروز حادثه از جمله تصادف حین سفر، ابتدا با شماره تلفن کاربر مسافر تماس میگیرد و در صورتی که در دسترس یا پاسخگو نباشد، با مخاطب اضطراری ثبتشدهی او تماس میگیرد.
تماس با مخاطب اضطراری به طور کلی با دو هدف ممکن است از طرف تیم امنیت سفر انجام شود؛
- در صورت در دسترس نبودن شما، برای پرسوجو و گرفتن اطلاعات درباره حادثه احتمالی که در سفر پیش آمده است؛
- برای اطلاعرسانی به مخاطب اضطراری درباره حادثه پیشآمده در سفر مثل تصادف.
همچنین اگر مخاطب اضطراری یک کاربر با اسنپ تماس بگیرد، تیم امنیت سفر اطلاعات مرتبط با آخرین سفر او را در اختیار این شخص قرار خواهد داد. توجه داشته باشید که مخاطب اضطراری شما در این موارد حتماً باید با همان شماره تلفنی که به عنوان مخاطب اضطراری در اسنپ ثبتشده با پشتیبانی تماس بگیرد.
نحوه فعالسازی مخاطب اضطراری
فعال کردن این قابلیت از دو روش امکانپذیر است:
- از منوی اسنپخودرو وارد بخش «امنیت سفر در اسنپ» شوید و گزینهی «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مشخصات فرد موردنظرتان را ثبت کنید.
- حین سفر از سپر آبیرنگ سرویس امنیت سفر گزینهی «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مخاطب اضطراری را ثبت کنید.
پس از ثبت مخاطب اضطراری در اپلیکیشن، آن فرد یک پیامک از طرف اسنپ دریافت خواهد کرد که به او اطلاع میدهد مشخصاتش به عنوان مخاطب اضطراری ثبت شده است. همچنین اگر حین سفر هر گونه تغییری در نحوه ارسال مشخصات سفر و اطلاعات مخاطب اضطراری انجام شود، همه تغییرات از سفر بعدی اعمال خواهد شد.
چرا بهتر است یک مخاطب اضطراری به اسنپ معرفی کنید؟
ثبت اطلاعات یک شخص دیگر به عنوان مخاطب اضطراری به تیم امنیت سفر اسنپ کمک میکند در شرایطی که طبق قانون، محدودیتهایی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر با دیگران وجود دارد، بتواند با خانواده یا فرد مورد اعتماد شما در ارتباط باشد.
شماره مخاطب اضطراری در اسنپ فقط در اختیار کارشناسان تیم امنیت سفر است و کارشناسان پشتیبانی نمیتوانند این اطلاعات را مشاهده یا از آن استفاده کنند. همچنین امکان تغییر مخاطب اضطراری همیشه وجود دارد و در صورتی که مخاطب اضطراری را تغییر دهید، تیم امنیت سفر دیگر از اطلاعات شخص قبلی استفاده نخواهد کرد.