۲۲ سرویس در سوپراپ اسنپ ارائه میشود
میزان استفادهی همزمان
سال ۹۹ تنها ۱۸٪ از کاربران از دو یا چند سرویس سوپراپ اسنپ استفاده میکردند ولی این نرخ طی سال ۱۴۰۰ به ۳۳٪ رسیده است
پرکاربردترین سرویسها در سوپر اپ اسنپ
بیشترین میزان رشد در سوپراپ اسنپ
معافیت از کمیسیون رانندگان
کاربران رانندهی اسنپ طیف متنوعی از تمام اقشار جامعه را تشکیل میدهند. افراد دارای معلولیت و بیماریهای خاص نیز بخشی از ناوگان بزرگ اسنپ را تشکیل میدهند و تلاش ما حمایت از این کاربران راننده با توجه به شرایط خاص آنهاست.
بیماران خاص
خانوادههای شهدا
جانبازان
افراد دارای معلولیت
تخفیفهای ویژهی مسافران
اسنپ با تخفیفهای ویژه تلاش کرد تا حملونقل را برای کاربرانش آسانتر کند.
کد تخفیف موسسات خیریه
اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود در سال ۱۴۰۰، برای کاهش هزینههای سازمانهای خیریه و موسسات مردم نهاد، ۲۰٪ تخفیف ویژهی سفرهای این موسسات در نظر گرفته است.
کد تخفیف واکسیناسیون
در فرایند ایمنسازی مردم کشور در برابر کرونا اسنپ هم تلاش کرد تا همراه کاربرانش باشد و طرح تسهیل مراجعه به مراکز واکسیناسیون را با شعار «اسنپ، هممسیر شما تا واکسیناسیون» آغاز کرد.
کد تخفیف اتیسم
در ماه آگاهیبخشی دربارهی اتیسم، اسنپ ۲۰درصد تخفیف ویژهی درخواست خودرو برای ۱۰۰ سفر در اختیار افراد دارای اتیسم و خانوادههای آنها قرار داد تا بتوانند با سهولت بیشتری تردد کنند.
نیکوکاری کلاب
فروردین سال گذشته برای اولین بار امکان مشارکت در طرحهای نیکوکاری به باشگاه مشتریان اسنپ یا اسنپکلاب اضافه و ۵ طرح نیکوکاری در آن اجرایی شد.
کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت
اولین طرح نیکوکاری در اسنپکلاب «آموزش آنلاین منجر به اشتغال افراد دارای معلولیت» بود که با کمک خیریهی «رعد» انجام شد. اسنپ با همکاری خیریهی رعد تلاش کرد تا با برگزاری کلاسهای آنلاین، آموزشهای مورد نیاز برای جذب در بازار کار را به صورت رایگان در اختیار افراد دارای معلولیت قرار دهد.
حمایت از تحصیل دانشآموزان سیستان و بلوچستان
اسنپ با همکاری موسسهی مردمنهاد «بنیاد کودک» در این طرح از دانشآموزان با استعدادی که به دلایل مختلف، نانآور خانواده را از دست دادهاند و معضلات اقتصادی میتواند بهانهای برای ترک تحصیل آنان شود حمایت کرد. با مشارکت کاربران هزینهی تحصیل یک سال ۸۲۰ دانشآموز در سیستان و بلوچستان تامین شد.
تامین هزینههای درمان کودکان بستری
خانوادههای کمبرخورداری که کودکان بیمار دارند برای تامین هزینههای درمانی با مشکلات زیادی روبهرو هستند که گاه به رها کردن یا ناتمام گذاشتن فرایندهای درمانی منجر میشود. اسنپ با همکاری خیریهی «حس مهر» و مشارکت کاربران کوشید بخشی از هزینههای درمانی کودکان بستری کمبرخوردار را تامین کند.
کمک به اشتغال مادران کمبرخوردار
در روستاهای محمودآباد، غنیآباد و در کورههای آجرپزی خاورشهر ساکنان مختلفی از اقوام ایرانی و افغانستانی در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی به سرمیبرند. اسنپ با همکاری خیریهی «حمایت از کودکان بیپناه کمک» طرح اشتغالزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دارای کودک را در این مناطق اجرایی کرد.
تجهیز مرکز دندانپزشکی برای افراد دارای معلولیت
پنجمین طرح نیکوکاری اسنپکلاب به «تجهیز مرکز دندانپزشکی ویژهی افراد دارای معلولیت» اختصاص داده شد. ایجاد یک مرکز تخصصی و کمک به کاهش هزینههای درمانی افراد دارای معلولیت هدف اصلی این طرح بوده که با همکاری خیریهی «بهشت امام رضا (ع)» اجرایی شده است.
اقدامات اسنپفود و اسنپمارکت در راستای مسئولیت اجتماعی
عدالت آموزشی و اجتماعی
۵ مدرسه روستایی تاکنون در مناطق محروم ایران تاسیس شده که در سال جاری، نزدیک به یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. این مدرسهها در مناطق محروم ایران از سوی اسنپفود تاسیس شده
عدالت آموزشی و اجتماعی
۵ مدرسه روستایی تاکنون در مناطق محروم ایران تاسیس شده که در سال جاری، نزدیک به یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. این مدرسهها در مناطق محروم ایران از سوی اسنپفود تاسیس شده
همکاری اسنپمارکت با خیریه طلوع بی نشانها
از طریق تامین مایحتاج اساسی و یا مواد اولیه برای تهیه غذا و پخش آن توسط این خیریه در سال ۱۴۰۰
برونسپاری بخشی از فعالیتهای تولید محتوا و مرکز تماس اسنپفود به مراکز توانبخشی و اشتغالزایی برای عزیزان کم توان حرکتی
اسنپ خودرو؛ پیشتاز در حملونقل
اسنپ با سامانهی هوشمند حملونقل به بخشی از زندگی شهری مردم ایران گره خورد. هفت سال از این همراهی میگذرد و تیم کوچکی که روزی رویاهای بزرگ و دور از دسترسی داشت امروز با اتکا بر ذهن پویا و خلاق جوانان این سرزمین به جمعیتی بزرگ با مسئولیتی بزرگتر تبدیل شده است. رساندن مسافر به مقصد اولین ماموریت اسنپ است و چگونگی طی شدن مسیر سفر تمام آن هدفی است که برای تحقق آن تلاش میکند. اسنپ در این هفت سال همراهی تلاش کرده تا معنای سفر را در ذهن میلیونها ایرانی تغییر دهد و سرعت و راحتی و دسترسپذیری را به زندگی روزمرهی مردم اضافه کند. سال ۱۴۰۰ برای اسنپ همچنان همراه با دستاوردها و موفقیتهای چشمگیر بود. اعتماد و همراهی کاربران راننده و مسافر به اسنپ کمک کرد تا رکورددار تاکسی اینترنتی در کشور باقی بماند و همچنان بلندپروازانه به همسفری با میلیونها همراه همیشگی خود ادامه دهد.
رکورد سفرهای اسنپ در یک روز
مجموع ساعات سپری شده در اسنپ
اسنپباکس؛ راهکار هوشمند جابهجایی بار
اسنپباکس خدمات متنوعی را برای کاربران فراهم کرده تا با آسودگی خاطر نیازمندیهای حملونقل خود را برآورده کنند. جابهجایی در شهرهای بزرگ و پرترافیک گاهی زمانبر است و افراد نیاز دارند به سرعت به نقطهای از شهر بروند؛ این امکان با رفتن به آیکن «اسنپ» در سوپراپ و انتخاب گزینهی «موتور» پس از تعیین مبدا و مقصد امکانپذیر است.اسنپباکس فراتر از جابهجایی مسافر با موتور، تمام سرویسهای متنوع ارسال بسته را نیز یکجا به کاربران ارائه میدهد. کاربران با ورود به سرویس اسنپباکس از سوپراپ اسنپ میتوانند گزینهی «پیک بدون جعبه» برای بستههای معمولی و کوچک یا «باکس پلاس با جعبه» را برای بستههای حساس و شکستنی انتخاب کنند. «وانت سبک» و «وانت سنگین» نیز از دیگر سرویسهای این سامانه هستند که برای ارسال کالاهای بزرگ استفاده میشوند. ارسال آسان، تحویل بهموقع، قیمتگذاری شفاف و پشتیبانی تمام وقت از مزایای اسنپباکس هستند.
اسنپفود؛ تجربهی آسان سفارش غذا
تا قبل از تولد اسنپفود سفارش اینترنتی غذا تنها یک رویا بود. این رویا در سال ۱۳۸۸ به واقعیت تبدیل شد و به سرعت طرفداران خود را در بین مردم ایران پیدا کرد و به فرهنگ جدید سفارش غذا تبدیل شد. تنوع بینظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، مغولی، فستفود، گیاهی، رژیمی و … تنها مزیتی نیست که اسنپفود را خاص میکند. این اپ با فراهم کردن امکان سفارش شیرینی، نان، میوه، آجیل، پروتئین و … کاربرانش را در سفارش هر نوع خوراکی از هر نقطهی شهر همراهی میکند. اسنپفود با یکسانسازی قیمت منوهای خود با منوی رستوران تلاش میکند تا از طریق شفافیت در قیمت به اعتماد کاربران خود پاسخ دهد. همچنین تخفیفها و فودپارتیها این سامانه را به گزینهی محبوب و انتخاب همیشگی کاربرانش تبدیل کرده است. اما از دیگر جذابیتهای سفارش غذا در اسنپفود میتوان به منوی بهروز و عکسهای واقعی غذاها اشاره کرد که انتخاب را حتی برای مشکلپسندها آسان میکند.
اسنپفود؛ تجربهی آسان سفارش غذا
تا قبل از تولد اسنپفود سفارش اینترنتی غذا تنها یک رویا بود. این رویا در سال ۱۳۸۸ به واقعیت تبدیل شد و به سرعت طرفداران خود را در بین مردم ایران پیدا کرد و به فرهنگ جدید سفارش غذا تبدیل شد. تنوع بینظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، مغولی، فستفود، گیاهی، رژیمی و … تنها مزیتی نیست که اسنپفود را خاص میکند. این اپ با فراهم کردن امکان سفارش شیرینی، نان، میوه، آجیل، پروتئین و … کاربرانش را در سفارش هر نوع خوراکی از هر نقطهی شهر همراهی میکند. اسنپفود با یکسانسازی قیمت منوهای خود با منوی رستوران تلاش میکند تا از طریق شفافیت در قیمت به اعتماد کاربران خود پاسخ دهد. همچنین تخفیفها و فودپارتیها این سامانه را به گزینهی محبوب و انتخاب همیشگی کاربرانش تبدیل کرده است. اما از دیگر جذابیتهای سفارش غذا در اسنپفود میتوان به منوی بهروز و عکسهای واقعی غذاها اشاره کرد که انتخاب را حتی برای مشکلپسندها آسان میکند.
اسنپتریپ؛ رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار
صنعت گردشگری، در دو سال اخیر و با همهگیری کرونا، بهشدت تحت تاثیر قرار گرفت. در سال اول همهگیری و دوران قرنطینه، سفرها کاهش یافت و تنها به موارد کاری و ضروری ختم شد. بسیاری از هتلهــا ظرفیتها را کاهـش دادند و حـدود نیمـی از آنهـا تعطیـل شـدند. ظرفیـت پروازهـا نیز حـدود ۴۰% کاهـش پیـدا کـرد و قیمـت بلیـت هواپیمـا بـا افزایـش ناگهانـی مواجـه شـد. اسنپتریپ در این دوران، تلاش کرد با وجود فراهم کردن امکان سفر امن و بهداشتی، مردم را از رفتن به سفرهای غیرضروری بازدارد. در سال دوم همهگیری و با آغاز واکسیناسیون سراسری در کشور محدودیتها نیز کاهش یافت، در این شرایط، همچنان سلامت هموطنان برای اسنپتریپ در اولویت بود و اقدامات متنوعی برای سفری سلامت انجام شد. با گسترش واکسیناسیون سراسری و از سرگیری پروازها با ظرفیت کامل در پاییز ۱۴۰۰، اسنپتریپ هم توانست سهم بزرگتری از بازار سفر و گردشگری داخلی و خارجی را از آن خود کند.
پرسفرترین کاربر سال
در سال ۱۴۰۰ شخصی با ۱۳۳ شب اقامت در هتلهای مختلف ایران، به عنوان پرسفرترین کاربر اسنپتریپ شناخته شد. او در این سال، بیشتر از ۸۰ میلیون تومان برای اقامت هزینه کرد.
سوپرمارکت اسنپ؛ از تحویل فوری تا تخفیف بیشتر
سوپرمارکت اسنپ خدمات خود را در دو بخش اسنپاکسپرس و اسنپمارکت ارائه میدهد. اسنپاکسپرس با «تحویل فوری» از سوپرمارکتهای محلی و فروشگاههای زنجیرهای و اسنپمارکت با «تخفیف بیشتر» از هایپراستار به مشتریان خود سرویس میدهند. این دو سرویس با ارسال فوری کالا و تخفیفهای شگفتانگیز و تنوع کالایی بسیار تمامی نیازهای هواداران خرید آنلاین را پاسخگو هستند. اسنپاکسپرس از طریق گزینهی سوپرمارکت در صفحهی نخست اپلیکیشن اسنپفود و گزینهی «تحویل فوری» در بخش سوپرمارکت سوپر اپلیکیشن اسنپ در دسترس کاربرانش است. اسنپمارکت نیز از طریق اپلیکیشن و سایت اختصاصی خود و همچنین گزینهی «تخفیف بیشتر» در بخش سوپرمارکت سوپر اپلیکیشن اسنپ در دسترس کاربرانش است. با استفاده از این دو سرویس از حملونقل خریدهای کلی و عمدهی سوپرمارکتی بینیاز خواهید شد و دغدغهی ترافیک و جای پارک نخواهید داشت و در وقت خود صرفهجویی خواهید کرد. همچنین پشتیبانی این سرویسها تا زمان جلب رضایت کاربران در کنار آنها خواهد بود و خرید شما را دلچسبتر خواهد کرد.
اسنپپی؛ راهکار مالی هوشمند و سریع
اسنپپی، اولین ارائه دهنده BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) در ایران با نام سرویس اعتباری است که ارائهی این سرویس را با هدف ایجاد فراگیری مالی از سال ۹۹ آغاز کرد. این مدل یکی از جدیدترین شیوههای پرداخت در دنیاست که محبوبیت زیادی بهخصوص بین نسل جوان دارد. ارائهی این خدمت توسط اسنپپی، نقطهی عطفی در صنعت پرداخت و ارائهی اعتبار خرد در ایران بود که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد. با استفاده از این روش پرداخت، کاربران ســوپر اپلیکیشــن اســنپ میتوانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را در لحظه خرید یا دریافت کنند و مبلغ آن را در پایان ماه بازگردانند. در حال حاضر ســرویس اعتبــاری برای خدمات درخواســت خودرو و موتور، ســفارش غذا، ســفارش از ســوپرمارکت و هایپراســتار، پزشک و مشاوره و ســفارش از داروخانه فعال اســت. همچنین اسنپپی قصد دارد در سال ۱۴۰۱ امکان استفاده از این سرویس را روی محصولات و خدمات متنوعتری فراهم کند.
کاربری که بیشترین تعداد دفعات تراکنش با سرویس اعتباری در یک سال اخیر را داشته:
۱,۱۹۰ بار
تعداد تراکنشهای کاربر در یک سال اخیر
۲۰۱,۹۶۱,۳۶۰ ریال
مجموع ریالی
کاربری که بیشترین مجموع تراکنش با سرویس اعتباری در یک سال اخیر را داشته:
۶۶۷ بار
تعداد تراکنشهای کاربر در یک سال اخیر
۳۴۷,۵۹۵,۷۶۰ ریال
مجموع ریالی تراکنشهای یک سال اخیر
اهداف اسنپپی برای سال ۱۴۰۱
افزایش کاربران سرویس اعتباری به میزان ۱۰۰ درصد
ارائه سرویس روی سایر محصولات اسنپ و گسترش شبکه پذیرندگی به خارج از گروه اسنپ
انتشار محصول جدید سرویس اعتباری با عنوان «اعتبار اقساطی»
اسنپدکتر؛ پاسخگوی تمام نیازهای درمانی
سرویسهای مختلف اسنپ نقش پررنگی در فرهنگسازی و جا انداختن استفاده از خدمات آنلاین در کشور ایفا کردند. اسنپدکتر یکی از مهمترین و شاید پرچالشترین این سرویسهاست که بهویژه در دوران کرونا توانست خدمات نوین، حیاتی و تاثیرگذاری ارائه دهد. امروز میدانیم که برای مشاوره و برخی خدمات پایهی پزشکی لازم نیست حتما بهطور حضوری به پزشک مراجعه کنیم. اسنپدکتر، بهعنوان پل ارتباطی میان کاربران با ارائهدهندگان خدمات پزشکی و روانشناسی، به افراد زیادی کمک کرد تا در دوران قرنطینه بدون خروج از خانه و ورود به مکانهای پرخطر از خدمات پزشکی بهرهمند شوند. تیم نوآور اسنپدکتر، خود را به مشاورهی پزشکی و روانشناسی، خدمات پزشکی و پرستاری در منزل و آزمایشهای پزشکی و کرونا محدود نکرد و در سال ۱۴۰۰ سرویس نوبتدهی آنلاین مطب، آزمایش طب کار و سفارش دارو را نیز به خدمات خود افزود تا در حوزهی خدمات آنلاین درمانی گامهای موثر و بزرگتری بردارد.
محبوبترین سرویسها در اسنپدکتر
پزشک و پرستار در منزل
۱۳۲,۳۰۵
درخواست
۱۴،۵۴۵
درخواست
محبوبترین موارد درخواست
۳،۶۱۹
سفارش
۲،۵۴۲
سفارش
اسنپروم؛ رزرو هتل و مهمانپذیرهای اقتصادی
تیم اسنپروم در سال ۹۶ با هدف ارائهی خدمات بهتر برای سفرهای اقتصادی شکل گرفت و حالا بعد از ۵ سال توانسته در شهرهای مختلف کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب خدمات خود را به مسافران ارائه دهد. اقامتی باکیفیت اما با کمترین قیمت، هدف اسنپروم ایجاد تجربهی بهتر از سفرهای اقتصادی است و تلاش میکند تا همهی افراد با هر میزان بودجه، اقامت خوبی را در طول سفر داشته باشند. این سرویس اقتصادی با توجه به نظرات کاربران، امکانات و خدمات خود را روز به روز بهبود بخشیده و حالا با ارائهی خدماتی چون هتلهای اختصاصی اسنپروم، امکان کنسلی رایگان، امکان رزرو حضوری در اقامتگاه و اینترنت رایگان در محل اقامت توانسته است در بین پرطرفدارترین ارائهدهندههای خدمات رزرو اقامتگاه قرار گیرد. در سال گذشته اسنپروم با همکاری اقامتگاههای بومی و سنتی کشور علاوه بر کمک به حفظ فرهنگ بومی شهرهای مختلف سعی کرد برای توانمندسازی و اشتغال کسانی که دغدغهی حفظ فرهنگ و هنر داشتهاند قدمی بردارد.
نسبت جنسیت کاربران اسنپروم
اسنپتیکت؛ مجموعهای از سرگرمیها
اسنپ تیکت در سال ۱۴۰۰ با رویکردی نو در زمینهی خرید بلیت رویدادهای گوناگون فعالیت خود را آغاز کرد. خرید بلیت رویدادهای تفریحی مانند اتاق فرار، استخر، پینت بال، شهربازی، تم پارک و … در حال حاضر از این سامانه امکانپذیر است و در آینده خرید بلیت رویدادهای فرهنگی، آموزشی و تاریخی مانند تئاتر، سینما، کنسرت، موزه و مکانهای تاریخی نیز افزوده خواهد شد. استفادهی بیش از اندازه از کاغذ برای پرینت بلیتها و همچنین مشکل بودن این روند برای بسیاری، یکی از دغدغههای مهم است که اسنپتیکت از ابتدای فعالیت خود با جایگزین کردن بلیتهای الکترونیکی به جای بلیتهای کاغذی سعی کرده سهمی هرچند کوچک در حفظ طبیعت داشته باشد. سیستم مدرن کنترل بلیت اسنپتیکت نیز با اتکا به همین موضوع راهاندازی شد تا تمام بلیتها بدون نیاز به همراه داشتن نسخهی کاغذی از روی موبایل، تبلت و… قابل کنترل باشند.
سهم خدمات اسنپتیکت
اسنپتیکت در سالی که گذشت بیشتر روی دستهبندی تفریحی تمرکز کردو به همین دلیل بیشتر رویدادها در این دسته قرار میگیرند.
توزیع زیرمجموعههای دستهی تفریح
اسنپ ونچرز؛ حامی ایدههای نوآورانه
اسنپونچرز، بهعنوان بازوی سرمایهگذاری گروه اسنپ، در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد تا تجربه و دانش خود را در کنار تامین مالی به تیمهای نوپا و خلاق در اکوسیستم استارتاپی ایران ارائه کند. اسنپونچرز با در اختیار داشتن ابزارها و مزایای متعدد گروه اسنپ میتواند شرایطی را برای فرد یا تیمهای نوپا فراهم کند که تمرکز خود را روی رشد ایدههای نوآورانه بگذارند و در مسیر ساخت محصول و ارتباط با کاربران پیش روند. مهمترین سرمایهی اسنپ، مدیران باتجربهای است که در بخشهای مختلف این مجموعه در حال کار هستند و این توانایی را دارند که تا جای ممکن این دانش را در اختیار دیگر تیمها بگذارند. هدف اصلی اسنپونچرز سرمایهگذاری روی تیمهایی است که در مراحل اولیهی کار خود و به دنبال جذب سرمایه در مرحلهی بذری هستند. داشتن تیم خوب، ایدهی مناسب و محصول اولیه از اولویتهای اسنپ برای انتخاب تیمهاست.
نحوهی سرمایهگذاری
اسنپونچرز به تیمها کمک میکند در مرحلهی اولیهی شکلگیری کارشان، مراحل پر دردسر و زمانبر product-market-fit را سریعتر پشت سر بگذارند. این مرحلهای است که بیشتر استارتاپها در آن شکست میخورند. علاوه براین، اسنپونچرز با سرمایهگذاری نقدی در مرحلهی بذری کمک میکند تا تیمها برای پیشبرد محصول و تیمسازی و جذب مشتریان اولیه مشکلی نداشته باشند.
علاقهمندان چگونه میتوانند از این فرصت بهرهمند شوند؟
کارآفرینان جوان و با استعداد برای استفاده از این فرصت و بهرهمندی از مزایای گروه اسنپ میتوانند به سایت اسنپونچرز بروند و مراحل ثبتنام را در سایت به آدرس snappventures.com طی کنند.