تیم اسنپ در جهت افزایش امنیت حساب کاربران خود قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن اسنپ اضافه کرده است. ما همیشه در پی به کار بستن راهکارهای جدیدی هستیم تا بتوانیم از اطلاعات مخاطبان خود و حریم خصوصی آنها محافظت کنیم.
این قابلیت به کاربران اسنپ اجازه میدهد تا ورود اشخاص به حساب کاربری خود را کنترل کنند. اگر شخصی با حساب کاربری شما به اپلیکیشن اسنپ وارد شود، پیامکی برای شما (صاحب حساب کاربری) ارسال میشود.
متن این پیام از این قرار است: « «اسنپی عزیز، شخصی به حساب کاربری شما وارد شده است. اگر خودتان هستید لطفا این پیام را نادیده بگیرید و در غیر این صورت همین حالا با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید.»
این پیام به شما اطلاع میدهد که شخص دیگری با حسابتان وارد اپلیکیشن اسنپ شده است. اگر شما این ورود را غیرمجاز میدانید، باید هر چه سریعتر با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید تا همکاران تیم پشتیبانی رمز ورود شما را تغییر دهند. تیم پشتیبانی اسنپ، برای تغییر و انتخاب رمز مناسب و استفاده مجدد از حساب کاربری، به شما کمک خواهند کرد.
در حال حاضر برای ورود به حساب کاربری اسنپ ۳ روش وجود دارد؛
• ورود با حساب گوگل
• ورود با شماره همراه و ورود
• آدرس ایمیل و گذرواژه
ورود با حساب گوگل و ورود با شماره همراه امنیت بسیار بالایی دارند، اما ورود با آدرس ایمیل و گذرواژه در صورتی که کاربران از رمزهای ساده و تکراری استفاده کرده باشند میتواند امکان سواستفاده افراد سودجو را فراهم آورد. اما جای نگرانی نیست، چراکه اسنپ با استفاده از یک راهکار موقت و یک راهکار اصلی و بلندمدت درصدد پیشگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی است.
• راهکار موقت
قابلیتی که به تازگی فعال شده به عنوان یک راه حل موقت برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به حساب کاربران در نظر گرفته شده است.
• راهکار اصلی
راهکار اصلی اسنپ که ایجاد تغییرات اساسی در صفحه ورود و عضویت اپلیکیشن است به زودی عملیاتی خواهد شد. در این راهکار بلندمدت قرار است عضویت یا ورود به حساب کاربری، منوط به وارد کردن شماره موبایل و کد تاییدیهای باشد که به شماره همراه شخص ارسال میشود. در این راهکار قرار است رمز یکبار مصرف به عنوان روش اصلی ورود به حساب کاربری اسنپ در نظر گرفته شود.