همه چیز در مورد امنیت پرواز که باید بدانید

امنیت در پرواز و سفر هوایی

سفر‌های هوایی نیاز کامل به امنیت پرواز دارند و یک سری اصول و قواعد باید از سوی مسافران و همین‌طور کادر پرواز رعایت شود تا همه چیز از زمان برخاستن هواپیما از زمین تا فرود آن، به شکلی درست و بی مشکل پیش برود. در واقع این مشکلی است که حتی مسافران در زمان خرید بلیط هواپیما نیز به آن پرداخته و نگران این هستند که شرکت هواپیمایی که قصد خرید بلیط از آن را دارند، به‌خوبی نکات ایمنی پرواز را رعایت می‌کند یا خیر! بنابراین، اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

« خرید اینترنتی بلیط هواپیما »

چرا امنیت پرواز مهم است؟

امنیت در سفر‌های هوایی

وجود امنیت در هواپیما و در پرواز، با جان مسافران، کادر پرواز و به‌طورکلی سرنشینان در ارتباط مستقیم است. از این روی وجود هرگونه اختلالی در پرواز، سبب می‌شود که ریسک‌هایی شکل‌گرفته و این می‌تواند از به‌هم‌خوردن آرامش مسافران تا اختلال کلی در پرواز و حتی فرود خارج از برنامه و بدتر از آن، سقوط باشد.

چه عواملی موجب اختلال در امنیت پرواز می‌شوند؟

عوامل مختلفی ممکن است که این امنیت را در هواپیما دچار اختلال کرده و آسیب‌های متفاوتی در پی آن به وجود بیاورند. از جمله این موارد می‌توان به وجود مشکلاتی در تأسیسات فرودگاه یا سیستم فنی هواپیما، قرارگرفتن مانع در مسیر هواپیما، به‌کاربردن علائم جعلی هواپیمایی، خرابکاری در هواپیما و … اشاره کرد.

ملاحظات امنیت پرواز در طراحی هواپیما

با این حساب کارخانه‌های ساخت هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی، از فناوری‌ها و ملاحظات خاصی در خصوص امنیت هواپیما‌ها استفاده می‌کنند که با استفاده از آن‌ها، این سطح از ایمنی و اطمینان خاطر حفظ خواهد شد.

فناوری‌های جدید جهت امنیت پرواز

از جمله این ملاحظات، به‌کاربردن فناوری‌های جدید در پرواز‌ها است که باعث می‌شود تا ریسک‌های نبود امنیت در موارد گفته شده، به حداقل برسد. هواپیما‌هایی که از این فناوری‌ها بهره برده‌اند، میزان امنیت بیشتری را برای مسافران به همراه دارند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم هشدار اجتناب از زمین، سیستم هشدار مجاورت زمین، سیستم برش باد، کابین خلبان شیشه‌ای و … اشاره کرد.

مدیریت ریسک در امنیت پرواز

مدیریت ریسک به مدلی گفته می‌شود که پیش از هر پروازی، به‌طورکلی بسته به مسیر حرکت و همین‌طور نوع هواپیما؛ هرگونه ریسک ممکن پیش‌بینی شده و مطابق با آن، برای پیشگیری از ریسک و حتی مواجهه در صورت رخ‌دادن؛ برنامه‌ریزی‌های درستی در نظر گرفته شود. به‌این‌ترتیب غافلگیری از میان برداشته شده و می‌توان با اطمینان خاطر نسبت به پرواز‌ها و سطح امنیت آن‌ها، اقدام کرد.

گزارش خطر در امنیت پرواز

گزارش خطر پیش از پرواز

همین‌طور گزارش خطر به‌موقع و از مسیر صحیح، کمک خواهد کرد تا در زمان لازم نسبت به مرتفع کردن آن موضوع مشکل‌ساز، اقدام شده و خطرات بزرگ‌تری در پی آن شکل نگیرد. از این روی لازم است که گزارش خطر به‌عنوان یک وظیفه جدی و تعریف شده، در نظر گرفته شود و کلیه عوامل نسبت به آن هشیار باشند.

راهکار‌های اساسی برای افزایش امنیت در پرواز

اما ببینیم اصلی‌ترین روش‌ها و تکنیک‌های موجود برای ارتقای سطح ایمنی در پرواز‌های مختلف از سوی مسافران کدام‌اند:

افزایش امنیت پرواز با پرواز در مسیر‌های Nonstop

اگر می‌خواهید کمترین ریسک را در پرواز تجربه کنید؛ بهتر است نوعی از پرواز را انتخاب کنید که بدون توقف بوده و یکسره از مبدأ به مقصد باشد. به این شکل ریسک تعداد دفعات بیشتر صعود و فرود را تجربه نخواهید کرد. از آن جایی که بیشترین سوانح هوایی در صعود و فرود اتفاق می‌افتد، استفاده از پرواز‌های یکسره به افزایش امنیت شما در سفر‌های هوایی کمک خواهد کرد.

افزایش امنیت با هواپیما‌های بزرگ‌تر

از پیش می‌دانیم که هواپیما‌های با ابعاد بزرگ‌تر، به‌طورکلی دارای مقاومت و استحکام بالاتر و سطح ایمنی بیشتری هستند. از این روی با مطالعه بیشتر در زمان خرید بلیط هواپیما، می‌توانید به سراغ شرکت‌های هواپیمایی بروید که ضمن استفاده از هواپیما‌های بزرگ‌تر، ناوگان هوایی مجهزتر و نوسازی شده‌ای داشته باشند.

افزایش امنیت در پرواز با جلسات ایمنی

اطلاعات در خصوص امنیت هواپیما

در خصوص هواپیمایی که قرار است پرواز خود را با آن تجربه کنید؛ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در خصوص نکات مختلف و عکس‌العمل‌های لازم در شرایط اضطراری، اطلاعاتی به دست آورده و به طور مثال بدانید که در صورت بروز شرایط خاص، خروج اضطراری در کجا قرار گرفته است.

افزایش امنیت پرواز با سبک نگه‌داشتن محل بار داخل کابین

دقت داشته باشید که حتما محل ذخیره بار و قراردادن ساک دستی در بخش بالای سرتان در صندلی هواپیما را تاحدامکان خلوت و سبک نگه دارید. درصورتی‌که هواپیما در طول پرواز دچار تکان‌های زیاد و سنگینی شود، ریسک سقوط این بار‌ها از بخش بالای سرتان وجود خواهد داشت و اگر تجهیزات داخل آن سنگین و آسیب‌رسان باشند؛ ریسک بیشتری شکل می‌گیرد.

افزایش امنیت در پرواز با بستن کمربند ایمنی

حتما در طول پرواز، به‌ویژه زمانی که چراغ کمربند قرمز فعال است، کمربند خود را بسته نگه دارید. به این شکل هم احساس امنیت بیشتری داشته و هم در تکان‌های هواپیما، آسیبی را تجربه نخواهید کرد.

افزایش امنیت در پرواز با گوش‌کردن به مهمانداران هواپیما

قطعا مهمانداران هواپیما توصیه‌هایی جدی برای محافظت از شما و افزایش سطح ایمنی در طول پرواز دارند. با درنظرگرفتن این توصیه‌ها، فرصت آن را خواهید داشت که بالاترین سطح امنیت را در طول سفر هوایی خود تجربه کنید.

افزایش امنیت در پرواز با حفظ تمرکز در موارد اضطراری

امنیت در سفر‌های هوایی

توجه داشته باشید در هر شرایط اضطراری که شکل بگیرد، حفظ تمرکز و خونسردی؛ کمک خواهد کرد که بهترین عکس‌العمل را در زمان لازم نشان داده و بهترین راه‌حل را انتخاب کنید. این در حالی است که برآشفته شدن و ازدست‌دادن تمرکز، موجب خواهد شد تا نتوانید عکس‌العمل صحیح را در زمان مناسب نشان داده و در خطر شدیدتری قرار بگیرید.

خرید آنلاین بلیط سفر از بهترین شرکت‌های هواپیمایی

با خرید بلیط هواپیما از سرویس بلیت سفر اسنپ، این فرصت را خواهید داشت که از بهترین شرکت‌های هواپیمایی، بلیط پرواز خود را تهیه کرده و به این شکل سفر هوایی با ریسک پایین داشته باشید. از این روی می‌توانید با دنبال‌کردن شرکت‌های هواپیمایی مختلف و پرواز‌هایی که به مقصد موردنظر شما دارند، بهترین گزینه را انتخاب کرده و نسبت به خرید بلیط سفر اقدام کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *