مزایای استفاده از «پرداخت مستقیم»
با فعال کردن این قابلیت، هزینهی سفرهای اسنپی شما به آسانی و بدون نیاز به ورود به درگاه پرداخت، به صورت مستقیم از حساب بانکیتان کسر میشود.

سرعت در پرداختهای پرتکرار
با حذف مرحلهی ورود به درگاه پرداخت در این روش، به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود یا دریافت رمز دوم پویا نیاز ندارید. به همین دلیل، فرآیند پرداخت با سرعت و سهولت بیشتری انجام شده و در زمان شما صرفهجویی میشود.

شرایط پرداخت انعطافپذیر
شما میتوانید بر اساس شرایط مورد نظرتان، سطح مبلغ برداشت از حساب بانکی و بازهی زمانی قرارداد خود را مشخص کنید. تنها پس از درخواست شما و موافقت با شرایط تعیینشده، هزینهی پرداختها به صورت خودکار از حساب بانکیتان کسر میشود.

کاهش تعداد تراکنشهای ناموفق
با این امکان، احتمال ناموفق بودن تراکنشها کم میشود. اگر موجودی حساب شما کافی نباشد یا کارت بانکیای که در سرویس ذخیره شده، منقضی یا مسدود شده باشد، پیش از «برداشت» از آن مطلع میشوید و میتوانید مشکل را رفع کنید.
فعالسازی سرویس پرداخت مستقیم
این قابلیت هماکنون برای درخواست خودرو با نسخهی وب اپلیکیشن وآخرین ورژن اندروید اسنپ قابل استفاده است و شما با فعال کردن آن میتوانید هزینهی سفرهای اسنپی را که از این طریق ثبت میشوند، مستقیم پرداخت کنید. توجه داشته باشید که قبل از واگذاری یا تغییر شمارهی تلفن همراه خود، حتماً سرویس «پرداخت مستقیم» را غیرفعال کنید.
مراحل فعالسازی پرداخت مستقیم
شروع پرداخت با «پرداخت مستقیم»
با انتخاب این گزینه، بدون این که به درگاه پرداخت وارد شوید، پرداخت خود را انجام میدهید و از سرویس مورد نظر خود بهره میبرید. گزینهی «پرداخت مستقیم» را انتخاب کنید تا هزینهی سفرهای شما با اسنپ به صورت مستقیم از حساب بانکیتان کسر شود.
محدودیت اجازهی دسترسی به حساب بانکی
مدیریت دسترسی به حساب «پرداخت مستقیم» هر کاربر به عهدهی خودش است و شما با دادن «اجازه دسترسی به حساب» میتوانید بدون وارد شدن به درگاه پرداخت و درخواست رمز دوم پویا، از حسابتان تا سقف مشخص و در بازهی زمانی معین برداشت کنید. در موارد لازم، اسنپ برای هر گونه تغییری در مبلغ و بازهی زمانی قرارداد، با شما تماس میگیرد. همچنین شما میتوانید در هر زمان، به این قرارداد پایان دهید و دسترسی این سرویس به حساب بانکی خود را قطع کنید.
پشتیبانی بانک از تراکنشها
هرچند قرارداد این پرداخت میان سامانهی فرابوم، سرویس «پرداخت مستقیم» اسنپ و کاربرانش است اما در لایههای بالاتر، بانکهای هر دو طرف قرارداد از آن پشتیبانی میکنند. در واقع هیچ برداشتی در سرویس «پرداخت مستقیم» بدون توافق بانک پشتیبانیکننده از حساب شما، اتفاق نمیافتد.

محرمانه بودن اطلاعات
تراکنشهای شما طبق اختیاراتی که هنگام ثبتنام به اسنپ میدهید، انجام خواهد شد و مدت قرارداد و سقف مبلغ قابل برداشت در هر روز، کاملاً در اختیار شما است. از آنجایی که قرارداد این شیوهی پرداخت میان بانک و سامانهی فرابوم بسته میشود، اطلاعات بانکی شما محرمانه است و در اختیار اسنپ قرار نمیگیرد.

پرسشهای پرتکرار
سقف تراکنش روزانه چیست؟
سقف تراکنش روزانه، حداکثر مبلغ قابل برداشت از حساب بانکی شما برای پرداخت در این سرویس است که هنگام فعال کردن «پرداخت مستقیم»، میزان آن را تعیین میکنید.
برای تمدید یا ویرایش «پرداخت مستقیم» چه کنم؟
در صفحهی اصلی روی گزینهی «ویرایش» بزنید. در این صفحه میتوانید جزئیات قرارداد مانند سقف پرداخت روزانه، مدت زمان قرارداد یا بانک طرف قرارداد خود را ویرایش کنید. بعد از احراز هویت و تأیید اطلاعات حسابتان، تغییرات شما ذخیره میشود. توجه کنید که در صورت تغییر بانک مورد استفاده، قراردادتان لغو میشود و باید قرارداد جدیدی ثبت کنید.
چطور میتوانم قرارداد سرویس «پرداخت مستقیم» را لغو کنم؟
در صفحهی اصلی روی گزینهی «ویرایش» بزنید. در این صفحه میتوانید قراردادتان را غیرفعال کنید و هر زمانی که خواستید دوباره آن را فعال کنید یا با انتخاب گزینهی «لغو قرارداد» در پایین صفحه، آن را فسخ کنید.
آیا فعالکردن سرویس «پرداخت مستقیم» شامل هزینه یا کارمزد است؟
خیر. فعالسازی این سرویس هیچ هزینه یا کارمزدی ندارد.
در صورت کسر مبلغ از حساب بانکی و پرداخت ناموفق با سرویس «پرداخت مستقیم» باید چه کنم؟
مبلغ مورد نظر طی ۷۲ ساعت به حساب بانکیای که برای پرداخت مستقیم از آن استفاده میکنید بازگشت داده میشود. درصورتیکه پس از ۷۲ ساعت مبلغ به حساب شما واریز نشد، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۶۸۶۲۰۲۲ با پشتیبانی تماس بگیرید.
از کجا تاریخچهی پرداختهایم با سرویس «پرداخت مستقیم» را ببینم؟
در صفحهی اصلی سرویس «پرداخت مستقیم»، روی منوی گوشهی بالا سمت راست صفحه بزنید و گزینهی تراکنشها را انتخاب کنید. تاریخچهی پرداختهایی را که با این قابلیت انجام شده است، در این صفحه مشاهده میکنید.
چگونه از کسر شدن مبلغ پرداختشده مطلع خواهم شد؟
تاریخچهی پرداختهای شما در قسمت تراکنشها قابل مشاهده است. همچنین در صورت فعال بودن سرویس پیامک بانکیتان، بعد از هر بار پرداخت با استفاده از سرویس «پرداخت مستقیم»، از طرف بانک خود پیامک برداشت از حساب دریافت میکنید.
چطور میتوانم با پشتیبانی تماس بگیرم؟
برای ارتباط مستقیم با پشتیبانی و بیان سؤالات، نظرات و مشکلات خود میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۶۸۶۲۰۲۲ تماس بگیرید.