اسنپ در ۱۳۹۳ خورشیدی با اتکا به ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد. امروز، مفتخریم که، با وجود همهی فراز و نشیبها، عمر تلاشمان برای خدمترسانی به مردم ایران به یک دهه رسیده است. بیشک، بدون پشتکار تیم ۷٬۵۲۶ نفرهی گروه اسنپ و همکاری بیدریغ میلیونها راننده، فروشنده، رستوراندار، هتلدار، پزشک و متصدی داروخانه تحقق این رویای بلندپروازانه ممکن نبود. در قبال این سرمایهی بینظیر انسانی، مهمترین مسئولیت خود را حفظ انگیزه و امید در کسانی که با ما هممسیر شدهاند میدانیم. به همین دلیل، هر بار که با چالشی تازه مواجه میشویم، با ارادهای راسخ میایستیم و با همهی توان ادامه میدهیم. باور ما بر این است که اگر یک کسبوکار در مسیر خودش ایستادگی کند برای تمام کسبوکارها ایستادگی کرده است. همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن و نقاط بسیاری برای بهبود داریم و در روشناییهای شهر نگاهمان رو به آینده است.
این پنجمین سالی است که گزارش عملکرد گروه اسنپ را منتشر میکنیم. در این سالها در کنار شما رشد کردیم و نگاهمان وسیعتر شد. اکنون در پنجمین گزارش عملکرد خود، راوی یک سال تلاش برای پاسخگویی به تقاضای کاربرانمان میشویم. در این گزارش، عملکرد شرکتهای زیرمجموعهی سوپراپ اسنپ را در ۱۴۰۲ مرور میکنیم و از پیگیری و تمرینمان در مسیر مسئولیتپذیری، پاسخگویی و نهادینه کردن فرهنگ یادگیری و همسو کردن رشد و توسعهی کسبوکار با این اهداف میگوییم. این گزارشِ دادهمحور انعکاسی از تعهد ما به شفافیت در انتشار اطلاعات در اکوسیستم استارتاپی ایران است. گزارش عملکرد گروه اسنپ تلاش میکند آمارهای عملکردی شرکتهای زیرمجموعهی گروه اسنپ را بدون هرگونه پیشداوری در دایرهی نقد قرار دهد؛ امید که بتواند منبعی ارزشمند برای درک عمیقتر عملکرد و استراتژی این کسبوکار باشد و همچنین شاخصهای مورد نیاز برای تحلیل و فهم بازارها و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در اختیار تحلیلگران و مفسران قرار دهد. بر همین اساس، مخاطب هدف این گزارش تمام کسانی هستند که دادههای آن را مبنای تحلیلهای خُرد و کلان قرار میدهند و با توصیفات روشن و دقیق تکمیلکنندهی پازل اقتصاد دیجیتال ایران میشوند.
این گزارش پیشکشی است به تمام کسانی که در دل تاریکی شمعی روشن کردند و دستانِ حمایتگر خود را حائل قرار دادند تا چراغ کسبوکارهای این مرز و بوم به بهانههای واهی خاموش نشود. کسانی که اعتمادسازی نسبت به کارآفرینان و کسبوکارها را رمز توسعهی ملی میدانند و پای این ارزش جمعی میایستند؛ چراکه میدانند پیشرفت، خواست و انگیزهی یک ملت به اقتصاد آن ملت گره خورده است. به احترام کسانی که با اعتمادشان به مشاغل خانگی، محلی، کوچک و بزرگ اعتبار بخشیدند و از بذرهایی که در این خاک کاشته شد در برابر بادهای مخالف مراقبت کردند و مسیر سنگلاخ پیش رو را برای رشد و بالندگی کسبوکارهای تازهنفس هموار ساختند، گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ را با بخش مسئولیت اجتماعی و نگاه این کسبوکار به لزوم مشارکت در توسعهی اقتصادی و اجتماعی کشور آغاز میکنیم.
گروه اسنپ از سالهای ابتدایی فعالیتش توجه ویژهای به مسئولیت اجتماعی شرکتی دارد و در مسیر مسئولیتپذیری، دغدغهمندی و پاسخگویی به نیازهای جامعه گام برمیدارد. بخش مسئولیت اجتماعی این سازمان، به عنوان عضوی پویا در جامعه، تلاش میکند تا با انتخاب و اجرای طرحهایی در حوزههای مختلفِ توسعهی اجتماعی، بهداشت و درمان و محیط زیست اثر بلندمدت و ماندگاری از خود به جای بگذارد. مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ فعالیتهای خود را به دو شکل همسو و مرتبط با ماهیت کسبوکار و همچنین همسو و همراستا با نیاز جامعه انتخاب و اجرا میکند. همچنین، استمرار و پایداری در اجرای طرحها و شفافیت در ارائهی نتایج آنها از جمله اصلیترین تعهدات این بخش به شمار میرود و این رویکرد میتواند سهم بسزایی در فرهنگسازی در این حوزه داشته باشد.
معافیتها و تخفیفها
نیکوکاری
نیکوکاریکلاب
حمایت اجتماعی
دسترسپذیری
مجموع ارزش اختصاص داده شده به مسئولیت اجتماعی در ۱۴۰۲
140,000,000,000 تومان
ارزش کل معافیت از کمیسیون
کاربران راننده در ۱۴۰۲
۱۱۵٬۱۲۸٬۲۰۶٬۷۰۰ تومان
تعداد کل کاربران رانندهی معاف از کمیسیون
در ۱۴۰۲
۲۰٬۲۴۴ نفر
تعداد کل سفرهای کاربران رانندهی معاف از
کمیسیون در ۱۴۰۲
۲۰٬۸۷۸٬۲۲۲ سفر
تخفیفها؛ ویژهی کاربران مسافر
420,000,000 تومان
کاربران با امتیازهایشان در اسنپکلاب میتوانند بدون پرداخت هیچ مبلغی در طرحهای نیکوکاری مشارکت کنند. اسنپ به ازای امتیاز کاربران مبلغ مشخصی را به حساب مؤسسهی نیکوکاری همکار در راستای اجرای اهداف یک طرح حمایتی واریز میکند. در ۱۴۰۲، طرحهایی در حوزهی کودکان، توسعهی مناطق کمبرخوردار و محیط زیست در نیکوکاریکلاب اجرا شده است.
ارزش کل طرحهای نیکوکاریکلاب در ۱۴۰۲
4,000,000,000 تومان
مجموع مشارکت کاربران در طرحهای نیکوکاریکلاب
۱٬۱۳۵٬۹۳۹ مرتبه
کاربرانی که در ۱۴۰۲ اولین مشارکت در نیکوکاری را داشتند
۲۴۴٬۲۵۵ نفر
طرحهـای نیکـوکاری بـه بخـش نیکـوکاریکلاب خلاصـه نمیشـود و گـروه اسـنپ تلـاش میکنـد بــه مناســبتهای مختلــف حمایتهــای اجتماعــی خــود را بــه گروههــای هــدف متنوعــی معطـوف کنـد.
ارزش کل طرحهای حمایت اجتماعی
۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰+ تومان
دسترسپذیری اپ اسنپخودرو برای افراد دارای معلولیت
اســنپخودرو، بــا هــدف ایجــاد فرصــت برابــر بــرای تمامــی همراهانــش، اپ کاربــران راننــده و مســافر خــود را بــرای افــراد دارای معلولیــت دســترسپذیر کــرده اســت. بـا اضافـه شـدن امکاناتـی بـه اپ اسـنپ، دسترسـی کاربـران مسـافر و راننـدهی دارای معلولیـت به خدمـات اسـنپ تسـهیل و فرصـت حضـور بیشـتر در جامعـه بـرای ایـن گـروه فراهم شـده اسـت.
کاربران مسافر نابینا و کمبینا
کاربران مسافر و رانندهی ناشنوا و کمشنوا
کاربران مسافر و رانندهی دارای
معلولیت حرکتی
اوایل زمستان ۱۴۰۲، گروهی هکری از دسترسی به اطلاعات کاربران اسنپفود خبر داد. اسنپفود ضمن پذیرش مسئولیت این موضوع در مذاکرهای موفقیتآمیز با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرد. این حادثه آموزههای بسیاری را به دنبال داشت و فصل جدیدی در امنیت سایبری گروه اسنپ رقم زد. بهبود و ارتقای تمهیدات امنیتی مسیری بیپایان و نیازمند تفکر پویا و پیوسته دربارهی راهکارهای امنیتی و پیشبینی روندهاست. این مسیر تنها با پذیرش و درک عمیق از روشهای حمله و آسیبپذیریهای مختلف، آگاهیرسانی و آموزش کارکنان، بهروزرسانی سیستمها و نرمافزارها، استفاده از تکنولوژیهای روز و تشکیل تیمهای متخصص امنیت سایبری طی میشود.
برنامـهی بـاگ بانتـی یـا مسـابقات ارزیابـی امنیتـی و شناسـایی بـاگ، بـرای تقویـت سـاختار امنیـت داده، از اواخــر ۱۳۹۸ در گــروه اســنپ شــروع شــد و در ۱۴۰۲ گســترش پیــدا کــرد. در برنامــهی بــاگ بانتــی گـروه اسـنپ، ۴ سـطح از متوسـط تـا حیاتـی تعریـف شـده کـه در بخـش حیاتـی پـاداش پیـدا کـردن آســیبپذیریها ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومــان اســت.
مجموعهی اسنپ با ترکیب متنوعی از نسلها شکل گرفته است و سرمایههای انسانی اصلیترین دارایی این سازمان محسوب میشود. حفظ و نگهداشت این دارایی در گرو عوامل داخلی و بیرونی متعددی است و همین موضوع از اصلیترین چالشهای تیمهای منابع انسانی به شمار میرود. در همین راستا، منابع انسانی گروه اسنپ در سالی که گذشت مأموریت مهمی را برعهده داشت و موفق شد با اصلاح روندها و انجام تعهداتش فصل جدیدی از ارتباطات انسانی را در این مجموعه رقم بزند. از آنجایی که بازنگری در فرآیندها و بهبود و اصلاح آنها باید بهطور مستمر انجام شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد، این موضوع همچنان در دستور کار منابع انسانی گروه اسنپ قرار دارد و در این مسیر از فناوریهای روز دنیا نیز بهره خواهد برد.
مجموع همکاران در شرکتهای زیرمجموعهی گروه اسنپ
6,000 نفر
خالص افزایش همکاران نسبت به سال گذشته
۷۶۷ نفر
رشد همکاران نسبت به سال گذشته
٪۱۱
درصد همکاران مرد
٪۵۲/۷
درصد همکاران زن
٪۴۷/۳
مقایسهی درصد همکاران زن و مرد در ۲ سال گذشته
میانگین سنی همکاران
۳۰ سال
همکاران نسل Z (زد)
۲٬۳۸۱ نفر
همکاران مهاجرتکرده به خارج از کشور در ۱۴۰۲
۱۴۸ نفر
۵ سـال قبـل، اسـنپ مسـیر تبدیل شـدن بـه پلتفرمـی یکپارچـه بـا خدمـات متنـوع بـرای رفـع نیازهـای روزمـره را آغـاز کـرد. هـر سـال در ایـن مسـیر خدمـات جدیـدی از قالـب سـنتی بیــرون آمدنــد و در بســتر اپلیکیشــنی جامــع کنــار هــم قــرار گرفتنــد تــا راحتــی، ســرعت و دســترسپذیری در گســترهی وســیعتری از خدمــات و کســبوکارها معنــا پیــدا کنــد. حــالا ایـن اکوسیسـتم، بهصـورت روزمـره، پاسـخگوی نیازهـای مختلـف میلیونهـا نفـر اسـت کـه بـه دنبـال تجربـهی کاربـری بهتـر و حرفهایتـر در ایـن پلتفـرم هسـتند. در همیـن راسـتا، سـوپراپ اسـنپ در سـالی کـه گذشـت تلاش کـرد در کنـار رشـد و توسـعهی سـرویسها و بازنگـری و اصلاح نقـاط ضعـف، بـا معرفـی اسـنپپرو، سـرویس اشـتراک گـروه اسـنپ، بـه نیـاز تـازهی کاربرانـش -یعنـی تجربـهی کاربـری یکپارچهتـر و بهصرفهتـر- پاسـخ دهـد.
تعداد کل کاربران سوپراپ اسنپ
70,000,000 کاربر
تعداد کاربران اضافهشده به سوپراپ در ۱۴۰۲
۹,۹۶۹,۳۷۲ کاربر
رشد کاربران نسبت به سال گذشته
٪۱۶
رشد کاربران نسبت به سال گذشته
4,000,000,000 مرتبه
اندروید
۴,۲۷۳,۶۷۹,۴۸۴ مرتبه
وباپ
۶۵۲,۷۲۰,۲۶۴ مرتبه
آیاواس
۴۲۸,۰۱۹,۶۰۱ مرتبه
متوسط دفعات روزانهی باز کردن سوپراپ
۱۴,۶۶۹,۶۴۲ مرتبه
سـوپراپ اسـنپ در ۱۴۰۲ سـرویس اشـتراک اسـنپپرو را بـرای مشـترکان حرفـهای خـود فعـال کـرد. اســنپپرو ســرویس اشــتراک حرفــهای ســوپراپ اســنپ محســوب میشــود کــه در شــروع کار خــود روی ۳ سـرویس خـودرو، غـذا و سـوپرمارکت (تحویـل فـوری) فعـال شـد. در ایـن سـرویس، بـه ازای پرداخـت مبلـغ اشـتراک اسـنپپرو، مزایـای ویـژه و تخفیـف اسـنپ، بـه مـدت ۱ مـاه، بهطـور خـودکار فعــال میشــود. توســعهی ایــن ســرویس از جملــه برنامههــای آتــی اســنپ خواهــد بــود.
باشــگاه مشــتریان اســنپ فضایــی بــرای کاربــران وفــادار اســت تــا بتواننــد، بــا اســتفاده از خدمــات سـوپراپ و کسـب امتیـاز پـس از هـر تراکنـش، تخفیفهـا و بسـتههای پیشـنهادی متنوعـی دریافـت کننــد. در اســنپکلاب، در کنــار قرعهکشــیهای ماهانــه، جایزههــا و تخفیفهــای ســرویسهای سـوپراپ، امـکان مشـارکت در طرحهـای نیکـوکاری و دریافـت کـد تخفیـف از شـرکتها، فروشـگاهها و کافههـا و رسـتورانها هـم بـرای کاربـران فراهـم شـده اسـت. همـکاری بـا شـرکای تجـاری مختلـف در اسـنپکلاب تنـوع بیشـتری بـرای کاربـران بـه همـراه آورده و در کنـارش بـه کسـبوکارهای بـزرگ و کوچـک نیـز فرصتـی بـرای جـذب کاربـران تـازه داده اسـت.
قرعهکشی PS5
با ۴,۶۸۲,۶۳۷ مرتبه مشارکت
نیکوکاری «تأمین هزینهی ثبت و انجام آزمایش HLA برای درمان کودکان مبتلا به سرطان»
با ۳۷۷,۴۱۰ مرتبه مشارکت
مجمـوع امتیازهـای دریافتـی کاربـران اسـنپکلاب
۶۷۵,۶۱۴,۱۷۹,۴۶۵ امتیـاز دریافتـی
مجموع امتیازهای مصرفشدهی کاربران اسنپکلاب
۴۰۷,۸۲۷,۱۲۲,۴۲۰ امتیاز مصرفشده
مجموع کدهای دریافتشده از اسنپکلاب
۶۰,۵۴۱,۲۲۵ کد
یـک دهـه قبـل، بـا آغـاز فعالیـت تاکسـی اینترنتـی اسـنپ، چهـرهی حملونقـل شـهری در ایـران بـرای همیشـه تغییـر کـرد. اسـنپ در دهمیـن سـال فعالیتـش توانسـت بـا همراهـی کاربـران راننـده و مسـافر رکـورد بیـش از ۵,۰۰۰,۰۰۰ سـفر روزانـه را ثبـت کنـد و بیـش از ۹۰٪ سـهم بـازار تاکسـیهای اینترنتـی در کشـور را در اختیـار بگیـرد. در کنـار مدیریـت چالشهای عملیاتـی سـفرها و تـلاش بـرای گسـترش مناطـق سـرویسدهی، اسـنپخودرو همـواره بــه دنبــال راههایــی بــرای افزایــش کیفیــت خدمــات و بهبــود تجربــهی کاربــری و ایجــاد رضایـت بیشـتر اسـت. اسـنپ، بـرای رسـیدن بـه ایـن هـدف، متکـی بـه بازخوردهـای هـر دو گـروه کاربـران اسـت و از طریـق ایـن بازخوردهـا در راسـتای یافتـن روشهـای بهینـه و موثـر و ایجـاد تغییـر تـلاش میکنـد.
سهم بازار تاکسیهای اینترنتی از کل سفرهای درونشهری
۵/۵ تا ۶٪
سهم بازار اسنپخودرو از تاکسیهای اینترنتی
٪۹۲
تعداد کل کاربران مسافر اسنپخودرو
۷۲,۳۶۴,۳۴۳ کاربر
تعداد کاربران مسافر فعال اسنپخودرو در ۱۴۰۲
20,000,000 کاربر
رکورد روزانهی سفرهای اسنپخودرو
۵,۰۵۳,۶۰۴ سفر[۱۶ اسفند]
رکورد ماهانهی سفرها
۱۲۷,۷۸۵,۵۸۸ سفر[دی]
سهم بازار تاکسیهای اینترنتی از کل سفرهای درونشهری
سهم بازار اسنپخودرو از تاکسیهای اینترنتی
۵/۵ تا ۶٪
٪۹۲
تعداد کل کاربران مسافر اسنپخودرو
تعداد کاربران مسافر فعال اسنپخودرو در ۱۴۰۲
۷۲,۳۶۴,۳۴۳ کاربر
20,000,000 کاربر
رکورد روزانهی سفرهای اسنپخودرو
رکورد ماهانهی سفرها
۵,۰۵۳,۶۰۴ سفر[۱۶ اسفند]
۱۲۷,۷۸۵,۵۸۸ سفر[دی]
رشد رکورد سالانهی سفرها نسبت به سال گذشته
٪۲۰/۴۱
رشد تعداد سفرها نسبت به ۱۴۰۱
۲۸۰,۸۹۵,۱۴۴ سفر
تعداد سفرهای انجام شده در ۱۴۰۲
900,000,000 سفر
تعداد شهرهای محل فعالیت اسنپ در ۱۴۰۲
۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک
تعداد کاربران راننده
6,000,000 نفــر
تعـداد کاربـران راننـدهی فعـال در ۱۴۰۲
۳,۳۰۵,۱۴۷ نفـر
کاربران مرد
۵,۹۱۹,۲۹۵ نفر
کاربران زن
۲۳۳,۲۱۴ نفر
اسنپباکس طی ۷ سال گذشته از ارسال بسته با موتور به مجموعهی گستردهتری از خدمات ارسال و حمل کالا تبدیل شد و حالا یکی از سرویسهای محبوب سوپراپ اسنپ است. سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژهی اسبابکشی، خدماتی است که اسنپباکس در اختیار کاربران و کسبوکارها قرار میدهد. قابلیت «فروش کالا» نیز که راهکاری برای ارتباط میان فروشنده و مشتری است در سال گذشته درصد زیادی از سفرهای این سرویس را به خود اختصاص داد. اسنپباکس در کنار ارائهی این خدمات، برای افزایش اطمینان و اعتماد کاربران، امکان بیمهی جبران خسارت را برای مرسولههای ارسالی با سرویسهای اسنپباکس فراهم کرده است. در ۱۴۰۲، اسنپباکس از سرویسی تازه با نام «پیک اقتصادی» برای ارسال بسته با هزینهی پایینتر رونمایی کرد.
تعداد کل کاربران اسنپباکس
۲۸٬۴۹۰٬۹۸۶ کاربر
تعداد کاربران فعال اسنپباکس در ۱۴۰۲
۷٬۹۰۵٬۲۳۴ کاربر
باکس
۴۲۰٬۱۶۷ سفر[۲۳ اسفند]
مجموع سفرها
۱۱۲٬۵۵۸٬۲۸۲ سفر
مجموع مسافت طیشده
۵۵۷٬۴۱۴٬۸۴۹ کیلومتر
اســنپفود، اولیــن اســتارتاپی کــه بــه هســتهی اصلــی کســبوکار اســنپ پیوســت، پــس از ســالها گســترهی وســیعی از خدمــات را بــه بیــش از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ کاربــر ارائــه میدهــد. امــکان خریــد و پیشســفارش از رســتورانها، کافههــا، نانواییهــا، میوهفروشــیها، شیرینیفروشــیها، آجیلفروشــیها، فروشــگاههای مــواد پروتئینــی و لبنیــات، امــکان سـفارش آنلایـن گل و گیـاه، محصـولات آرایشـی و بهداشـتی و ... زیرمجموعـهی سـرویس غذا در سـوپراپ اسـنپ هسـتند. در ۱۴۰۲، اسـنپفود در کنار رشـد ۳۰درصدی سـفارشها، بــا معرفــی اشــتراک فودپــرو بــرای کاربــران حرفــهای و همیشــگی ایــن ســرویس و ارائــهی دســتهبندی خوشقیمــت بــرای غذاهــای باکیفیــت و اقتصــادی تــلاش کــرد تجربــهی ســفارش آنلایــن در ســرویس غــذا را بهصرفهتــر و آســانتر کنــد.
تعداد کل کاربران اسنپفود
۲۰,۴۸۰,۲۱۱ کاربر
تعداد کاربران فعال اسنپفود در ۱۴۰۲
۷,۴۴۵,۷۰۲ کاربر
معرفی اشتراک فودپرو
ارائهی دستهبندی خوشقیمت برای غذاهای باکیفیت و اقتصادی
یکـی از محبوبتریـن سـرویسهای سـوپراپ اسـنپ خریـد آنلایـن از سـوپرمارکت اسـت. در ۱۴۰۱، اسنپاکسـپرس (تحویـل فـوری) و اسـنپمارکت (تخفیـف بیشـتر) در راسـتای بهبـود اثربخشـی خدمـات بـا هـم ادغـام شـدند و فعالیت این دو شـرکت ذیـل سـوپرمارکت آنلاین اســنپ بــه نــام اسنپگروســری (Snapp Grocery) ادامــه پیــدا کــرد. بیــش از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ کاربـر در ۱۲۷ شـهرِ سراسـر ایـران از امـکان خریـد از سـوپرمارکتهای اطـراف بـا «تحویـل فـوری» و خریـد از سـوپرمارکتهای زنجیـرهای بـا «تخفیـف بیشـتر» اسـتفاده میکننـد تـا در وقـت و هزینههـای روزمـرهی خـود صرفهجویـی کننـد. رشـد سـوپرمارکت اسـنپ در ۵ سـال گذشـته نشـان میدهـد ایـن سـرویس پاسـخگوی یـک نیـاز ضـروری و مهـم کاربـران سـوپراپ اسـنپ اسـت و همزمـان ظرفیـت بالایی در گسـترش خدماترسـانی این سـرویس وجــود دارد. در ۱۴۰۲، ســوپرمارکت اســنپ تمرکــز خــود را بــه بهبــود تجربــهی کاربــری در ارتبــاط بــا تیــم پشــتیبانی و تســریع حــل مشــکلات کاربــران معطــوف کــرد تــا بــا یــک پشـتیبانی حرفـهای و دقیـق نقـش خـود را بـه عنـوان پلتفـرم واسـط میـان سـوپرمارکتها و کاربـران بـه بهتریـن شـکل ایفـا کنـد.
سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین
کالاهای سوپرمارکتی
٪۶۴
تعداد کل کاربران سـوپرمارکت
تعداد کاربران فعال سوپرمارکت در۱۴۰۲
۲۱,۵۸۹,۴۸۷ کاربر
۴,۱۰۴,۸۱۲ کاربر
تعداد فروشگاههای جدید در ۱۴۰۲
۱,۱۸۹ فروشگاه
تنوع کالایی در سوپرمارکت اسنپ
تعداد کل اقلام سفارش دادهشده
رکورد روزانهی اقلام خریداریشده
۳۱۶,۴۹۳ کالا
۲۸۵,۹۷۱,۸۳۶ قلم
۱,۱۵۷,۹۷۷ قلم
سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی
٪۶۴
تعداد کل کاربران سـوپرمارکت
۲۱,۵۸۹,۴۸۷ کاربر
تعداد کاربران فعال سوپرمارکت در۱۴۰۲
۴,۱۰۴,۸۱۲ کاربر
تعداد فروشگاههای جدید در ۱۴۰۲
۱,۱۸۹ فروشگاه
تنوع کالایی در سوپرمارکت اسنپ
۳۱۶,۴۹۳ کالا
تعداد کل اقلام سفارش دادهشده
۲۸۵,۹۷۱,۸۳۶ قلم
رکورد روزانهی اقلام خریداریشده
۱,۱۵۷,۹۷۷ قلم
اســنپپی، در ۱۳۹۹ بــا ارائــهی ســرویس اعتبــاری بــرای اولیــن بــار در ایــران مــدل «الان بخـر، بعـداً پرداخـت کـن» را در اختیـار کاربـران سـوپراپ اسـنپ قـرار داد. کاربـران بـا اســتفاده از اعتبــار ماهانــهی اســنپپی میتواننــد از ســرویسهای ســوپراپ خریــد کننــد و هزینـهی آن را بعـداً پرداخـت کننـد. کاربـران همچنیـن میتواننـد بـا اسـتفاده از اعتبـار اقسـاطی اسـنپپی از فروشـگاههای طـرف قـرارداد ایـن سـرویس در ۴ قسـط بـدون نیـاز بـه ضامـن و بـدون کارمـزد خریـد کننـد. در حـال حاضـر کسـانی کـه واجـد شـرایط سـرویس اعتبـاری شـناخته مـیشـوند ماهانـه حداقـل ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومـان اعتبـار دارنـد و سـقف ایـن اعتبـار در ۱۴۰۲ از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومـان بـه ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومـان افزایـش یافـت. اســنپپی در کنــار ســرویس اعتبــاری، امــکان خریــد بیمــهی آنلایــن، پرداخــت مســتقیم و خریـد حضـوری را هـم بـه کاربـران خـود ارائـه میکنـد.
تعداد کل کاربران فعال اسنپپی
2,000,000 کاربر
٪۱٬۱۷۵
سرویس اعتبار ماهانه
بـا اسـتفاده از ایـن سـرویس میتـوان کالاهـا و خدمـات مـورد نظـر را خریـداری و هزینـهاش را آخـر مـاه پرداخـت کرد.
سرویس اعتبار اقساطی
ایــن ســرویس امــکان خریــد کالاهــا و خدمــات را در ۴ قســط بــدون کارمــزد بــرای کاربــران اســنپپی فراهــم میکنــد.
سرویس بیمه
ایـن سـرویس شـامل بیمـهی موبایـل، شـخص ثالـث و بدنـه میشـود و امـکان مقایسـهی قیمـت و خریـد آنلایـن بیمـه را در اختیـار کاربـران میگـذارد.
سرویس پرداخت مستقیم
بـا اسـتفاده از ایـن سـرویس میتـوان بـدون نیـاز بـه ثبـت اطلاعـات کارت و رمـز دوم بـرای هـر تراکنـش در بسـتری امـن بـه شـکل سـادهتر و سـریعتری هزینـهی کالاهـا و خدمـات خریـداری شـده را پرداخـت کـرد.
سرویس خرید حضوری
ایــن ســرویس امــکان خریــد اعتبــاری (ماهانــه و اقســاطی) را بــه صــورت حضــوری در فروشــگاههای طــرف قــرارداد اســنپپی فراهــم کــرده اســت.
اسـنپتریپ، در ۸ سـال گذشـته سـرویس خدمـات سـفر در سـوپراپ اسـنپ را قـدم بـه قـدم کامـل کـرده اسـت؛ از خریـد بلیـت هواپیمـا، اتوبـوس و قطـار گرفتـه تـا رزرو هتـل و هتلآپارتمـان و تورهـای مسـافرتی. در کنـار ایـن خدمـات، اسـنپتریپ امـکان ویـژهای را هـم بـرای همـکاری بـا شـرکتها و آژانسهـا طراحـی کـرده اسـت تـا بتواننـد بـا اسـتفاده از آن ســفرهای ســازمانی را آســانتر مدیریــت کننــد. در کنــار رشــد در بــازار گردشــگری آنلایــن، اســنپتریپ تــلاش میکنــد بــا ارائــهی تخفیفهــای ویــژه و فصلــی ســفر رفتــن را بــرای کاربــران ســوپراپ اســنپ اقتصادیتــر و بهصرفهتــر کنــد. در همیــن راســتا، در ۱۴۰۲، اســنپتریپ بــا توجــه بــه نیازهــای کاربــران امــکان پرداخــت اقســاطی اقامــت در هتلهــای داخلــی را بــرای کاربــران فعــال کــرد تــا بتواننــد بــا اســتفاده از ســرویس اعتبــاری اســنپپی هزینــهی اقامتشــان را بهصــورت اقســاطی پرداخــت کننــد.
تعداد کل کاربران اسنپتریپ
2,000,000 کاربر
درصد افزایش کاربران فعال نسبت به ۱۴۰۱
٪۱۶
رشد فروش نسبت به ۱۴۰۱
٪۲۳/۵
پُرفروشترین فصل سال
زمستان
فروش بلیت اتوبوس
٪۱۰۵ رشد
فروش بلیت قطار
٪۶۵ رشد
رزرو سازمانی و تلفنی هتل
٪۴۵ رشد
فروشـگاه اسـنپ از ۱۳۹۹ فعالیتـش را آغـاز کـرد و در سـال گذشـته تغییراتـی گسـترده در پلتفــرم خــود بــرای بهبــود تجربــهی کاربــری ایجــاد کــرد. هــدف اصلــی اسنپشــاپ امــکان خریــد آنلایــنِ محصــولات مختلــف بــا بهترین قیمــت در شــهر و ســریعترین زمـان ارسـال اسـت. در حـال حاضـر، در فروشـگاه اسـنپ، طیـف وسـیعی از محصـولات را میتوانیــد بهصــورت آنلایــن در ۱۵۰ شــهر ایــران خریــداری کنیــد؛ از انــواع محصــولات آرایشــی و بهداشــتی و محصــولات دیجیتــال گرفتــه تــا محصــولات فرهنگــی و هنــری، پوشـاک و اکسسـوری، ابـزارآلات، لـوازم جانبـی و قطعـات یدکـی خـودرو، لـوازم ورزشـی و اسـباب بـازی. در ۱۴۰۲، اسنپشـاپ بـا اضافـه کـردن امـکان خریـد قسـطی بـدون نیـاز بـه ضامـن بـرای همـهی کاربرانـش امـکان خریـد محصـولات بهتـر و باکیفیتتـر را بـرای طیـف گسـتردهای از کاربـران فراهـم کـرد. بـا توجـه بـه رشـدی کـه اسنپشـاپ در ۱۴۰۲ تجربــه کــرد، میتــوان پیشبینــی کــرد کــه بــهزودی بــه یکــی از ســرویسهای محبــوب کاربـران سـوپراپ تبدیـل شـود.
رشد فروش کل اقلام در اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
رشد تأمینکنندگان اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
رشد تعداد کاربران فعال اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
٪۲۲۰
٪۲۴۵
٪۲۱۲
رشد فروش کل اقلام در اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
٪۲۲۰
رشد تأمینکنندگان اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
٪۲۴۵
رشد تعداد کاربران فعال اسنپشاپ نسبت به ۱۴۰۱
٪۲۱۲
امکان پرداخت قسطی (۴ قسط)
امکان ارسال سریع (زیر ۳ ساعت) برای کاربران ۳ شهر تهران، اصفهان و مشهد
امکان ارسال عادی به بیش از ۱۵۰ شهر کشور
قابلیت ارسال رایگان به ازای مبلغ مشخصی از خرید
زیبایی و سلامت
دیجیتال
خانه و آشپزخانه
فرهنگ و هنر
مد و پوشاک
مادر و کودک
لوازم خودرو و ابزار
ورزش و سفر
اســنپدکتر یــک بیمارســتان آنلایــن در دل ســوپراپ اســنپ اســت. کاربــران میتواننــد بــا خدمــات اســنپدکتر از امــکان مشــاورهی آنلایــن پزشــکی و روانشناســی، ســفارش آنلایـن دارو، امـکان خریـد محصـولات بهداشـتی، آرایشـی و کالاهـای پزشـکی موجـود در داروخانـه و همینطـور درخواسـت ویزیـت پزشـک و پرسـتار در منـزل و انجـام آزمایـش در منــزل اســتفاده کننــد. اســنپدکتر بــرای حفــظ کیفیــت ایــن خدمــات بــه بازخــورد کاربــران و مــرور دورهای عملکــرد همکارانــش تکیــه دارد. بــه عنــوان نمونــه، در ۱۴۰۲، اســنپدکتر بهصــورت متمرکــز ارزیابــی کیفیــت مشــاورهی پزشــکی را در برنامــه داشــت کـه از طریـق تمـاس بـا پزشـکان هـمرده و ارائـهی بازخـورد بـه پزشـکان، ارزیابـی عملکـرد پزشـکان بـر اسـاس امتیـاز و نظردهـی کاربـران، ارسـال گـزارش بازخـورد مسـتمر عملکـرد بـه پزشـکان و همینطـور رتبهبنـدی پزشـکان بـر اسـاس نظرهـای کاربـران انجـام گرفـت.
تعداد کل کاربران اسنپدکتر
۱۵,۰۲۲,۴۰۰ کاربر
تعداد کاربران فعال اسنپدکتر در ۱۴۰۲
۱,۲۱۱,۱۷۰ کاربر فعال
محبوبترین سرویس اسنپدکتر
سفارش آنلاین دارو
رشد سفارشهای ارسالشده در سرویس تهیهی آنلاین دارو (داروخانه)
٪۲۴
ثبت درخواست بزرگترین سبد خرید در ۱ سفارش داروخانه
۲۶٬۱۰۰٬۰۰۰ تومان
ثبت درخواست بزرگترین سبد خرید در ۱ سفارش آرایشی و بهداشتی
۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
رشد درخواستهای ثبتشده در سرویس مشاورهی آنلاین پزشکی و روانشناسی
٪۷۲
رشد فروش در سرویس فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی
٪۸۹۷
روابط عمومی گروه اسنپ
گزارش عملکرد > ۱۴۰۲