arrow icon
arrow icon

روشنایی‌های شهر

اسنپ در ۱۳۹۳ خورشیدی با اتکا به ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد. امروز، مفتخریم که، با وجود همه‌ی فراز و نشیب‌ها، عمر تلاشمان برای خدمت‌رسانی به مردم ایران به یک دهه رسیده است. بی‌شک، بدون پشتکار تیم ۷٬۵۲۶ نفره‌ی گروه اسنپ و همکاری بی‌دریغ میلیون‌ها راننده، فروشنده، رستوران‌دار، هتل‌دار، پزشک و متصدی داروخانه تحقق این رویای بلندپروازانه‌ ممکن نبود. در قبال این سرمایه‌ی بی‌نظیر انسانی، مهم‌ترین مسئولیت‌ خود را حفظ انگیزه‌ و امید در کسانی که با ما هم‌مسیر شده‌اند می‌دانیم. به همین دلیل، هر بار که با چالشی تازه مواجه می‌شویم، با اراده‌ای راسخ می‌ایستیم و با همه‌ی توان ادامه ‌می‌دهیم. باور ما بر این است که اگر یک کسب‌وکار در مسیر خودش ایستادگی کند برای تمام کسب‌وکارها ایستادگی کرده است. همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن و نقاط بسیاری برای بهبود داریم و در روشنایی‌های شهر نگاهمان رو به آینده است.

Eyad AlkassarMahmoud Fouz

إیاد القصار و محمود فوز

بنیان‌‌گذاران گروه اسنپ

سخنی با خوانندگان

این پنجمین سالی است که گزارش عملکرد گروه اسنپ را منتشر می‌کنیم. در این سال‌ها در کنار شما رشد کردیم و نگاهمان وسیع‌تر شد. اکنون در پنجمین گزارش عملکرد خود، راوی یک سال تلاش برای پاسخگویی به تقاضای کاربران‌مان می‌شویم. در این گزارش، عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سوپراپ اسنپ را در ۱۴۰۲ مرور می‌کنیم و از پیگیری و تمرین‌مان در مسیر مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و نهادینه کردن فرهنگ یادگیری و همسو کردن رشد و توسعه‌ی کسب‌وکار با این اهداف می‌گوییم. این گزارشِ داده‌محور انعکاسی از تعهد ما به شفافیت در انتشار اطلاعات در اکوسیستم استارتاپی ایران است. گزارش عملکرد گروه اسنپ تلاش می‌کند آمارهای عملکردی شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه اسنپ را بدون هرگونه پیش‌داوری در دایره‌ی نقد قرار دهد؛ امید که بتواند منبعی ارزشمند برای درک عمیق‌تر عملکرد و استراتژی این کسب‌وکار باشد و همچنین شاخص‌های مورد نیاز برای تحلیل و فهم بازارها و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در اختیار تحلیلگران و مفسران قرار دهد. بر همین اساس، مخاطب هدف این گزارش تمام کسانی هستند که داده‌های آن را مبنای تحلیل‌های خُرد و کلان قرار می‌دهند و با توصیفات روشن و دقیق تکمیل‌کننده‌ی پازل اقتصاد دیجیتال ایران می‌شوند.

تقدیم‌نامه

این گزارش پیش‌کشی است به تمام کسانی که در دل تاریکی شمعی روشن کردند و دستانِ حمایتگر خود را حائل قرار دادند تا چراغ کسب‌وکارهای این مرز و بوم به بهانه‌های واهی خاموش نشود. کسانی که اعتمادسازی نسبت به کارآفرینان و کسب‌وکارها را رمز توسعه‌ی ملی می‌دانند و پای این ارزش جمعی می‌ایستند؛ چراکه می‌دانند پیشرفت، خواست و انگیزه‌ی یک ملت به اقتصاد آن ملت گره خورده است. به احترام کسانی که با اعتمادشان به مشاغل خانگی، محلی، کوچک و بزرگ اعتبار بخشیدند و از بذرهایی که در این خاک کاشته شد در برابر بادهای مخالف مراقبت کردند و مسیر سنگلاخ پیش رو را برای رشد و بالندگی کسب‌وکارهای تازه‌نفس هموار ساختند، گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ را با بخش مسئولیت اجتماعی و نگاه این کسب‌وکار به لزوم مشارکت در توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور آغاز می‌کنیم.

snapp public relations

گروه اسنپ بر مدار زمان

timeline
corporate social responsibility

مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی

گروه اسنپ از سال‌های ابتدایی فعالیتش توجه ویژه‌ای به مسئولیت اجتماعی شرکتی دارد و در مسیر مسئولیت‌پذیری، دغدغه‌مندی و پاسخگویی به نیازهای جامعه گام برمی‌دارد. بخش مسئولیت اجتماعی این سازمان، به عنوان عضوی پویا در جامعه، تلاش می‌کند تا با انتخاب و اجرای طرح‌هایی در حوزه‌های مختلفِ توسعه‌ی اجتماعی، بهداشت و درمان و محیط زیست اثر بلندمدت و ماندگاری از خود به جای بگذارد. مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ فعالیت‌های خود را به دو شکل همسو و مرتبط با ماهیت کسب‌وکار و همچنین همسو و هم‌راستا با نیاز جامعه انتخاب و اجرا می‌کند. همچنین، استمرار و پایداری در اجرای طرح‌ها و شفافیت در ارائه‌ی نتایج آن‌ها از جمله اصلی‌ترین تعهدات این بخش به شمار می‌رود و این رویکرد می‌تواند سهم بسزایی در فرهنگ‌سازی در این حوزه داشته باشد.

دسته‌بندی موضوعی طرح‌های مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ

discounts

معافیت‌ها و تخفیف‌ها

Nikoo

نیکوکاری

nikoo icon

نیکوکاری‌کلاب

حمایت اجتماعی

accessible

دسترس‌پذیری

مجموع ارزش اختصاص داده شده به مسئولیت اجتماعی در ۱۴۰۲

140,000,000,000 تومان

معافیت‌ها و تخفیف‌ها

معافیت از پرداخت کمیسیون؛ ویژه‌ی کاربران راننده

Moafiat

ارزش کل معافیت از کمیسیون
کاربران راننده در ۱۴۰۲

۱۱۵٬۱۲۸٬۲۰۶٬۷۰۰ تومان

تعداد کل کاربران راننده‌ی معاف از کمیسیون
در ۱۴۰۲

۲۰٬۲۴۴ نفر

تعداد کل سفرهای کاربران راننده‌ی معاف از
کمیسیون در ۱۴۰۲

۲۰٬۸۷۸٬۲۲۲ سفر

معافیت‌ها و تخفیف‌ها

تخفیف‌ها؛ ویژه‌ی کاربران مسافر

moafiat

ارزش کل تخفیف‌های ویژه‌ی
کاربران مسافر

420,000,000 تومان

نیکوکاری | نیکوکاری‌کلاب

nikookari

کاربران با امتیازهایشان در اسنپ‌کلاب می‌توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند. اسنپ به ازای امتیاز کاربران مبلغ مشخصی را به حساب ‌مؤسسه‌ی نیکوکاری همکار در راستای اجرای اهداف یک طرح حمایتی واریز می‌کند. در ۱۴۰۲، طرح‌هایی در حوزه‌ی کودکان، توسعه‌ی مناطق کم‌برخوردار و محیط‌ زیست در نیکوکاری‌کلاب اجرا شده است.

ارزش کل طرح‌های نیکوکاری‌کلاب در ۱۴۰۲

4,000,000,000 تومان

مجموع مشارکت کاربران در طرح‌های نیکوکاری‌کلاب

۱٬۱۳۵٬۹۳۹ مرتبه

کاربرانی که در ۱۴۰۲ اولین مشارکت در نیکوکاری را داشتند

۲۴۴٬۲۵۵ نفر

نیکوکاری | حمایت اجتماعی

طرح‌هـای نیکـوکاری بـه بخـش نیکـوکاری‌کلاب خلاصـه نمی‌شـود و گـروه اسـنپ تلـاش می‌کنـد بــه مناســبت‌های مختلــف حمایت‌هــای اجتماعــی خــود را بــه گروه‌هــای هــدف متنوعــی معطـوف کنـد.

ارزش کل طرح‌های حمایت اجتماعی

۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰+ تومان

nikoo

دسترس‌پذیری

دسترس‌پذیری اپ اسنپ‌خودرو برای افراد دارای معلولیت

اســنپ‌خودرو، بــا هــدف ایجــاد فرصــت برابــر بــرای تمامــی همراهانــش، اپ کاربــران راننــده و مســافر خــود را بــرای افــراد دارای معلولیــت دســترس‌پذیر کــرده اســت. بـا اضافـه شـدن امکاناتـی بـه اپ اسـنپ، دسترسـی کاربـران مسـافر و راننـده‌ی دارای معلولیـت به خدمـات اسـنپ تسـهیل و فرصـت حضـور بیشـتر در جامعـه بـرای ایـن گـروه فراهم شـده اسـت.

گروه‌های هدف

کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا

کاربران مسافر و راننده‌ی ناشنوا و کم‌شنوا

کاربران مسافر و راننده‌ی دارای
معلولیت حرکتی

corporate social responsibility
cyber security

امنیت سایبری؛ مسیری پایان‌ناپذیر

اوایل زمستان ۱۴۰۲، گروهی هکری از دسترسی به اطلاعات کاربران اسنپ‌فود خبر داد. اسنپ‌فود ضمن پذیرش مسئولیت این موضوع در مذاکره‌‌ای موفقیت‌آمیز با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرد. این حادثه آموزه‌های بسیاری را به دنبال داشت و فصل جدیدی در امنیت سایبری گروه اسنپ رقم زد. بهبود و ارتقای تمهیدات امنیتی مسیری بی‌پایان و نیازمند تفکر پویا و پیوسته درباره‌ی راهکارهای امنیتی و پیش‌بینی روندهاست. این مسیر تنها با پذیرش و درک عمیق از روش‌های حمله و آسیب‌پذیری‌های مختلف، آگاهی‌رسانی و آموزش کارکنان، به‌روزرسانی سیستم‌ها و نرم‌افزارها، استفاده از تکنولوژی‌های روز و تشکیل تیم‌های متخصص امنیت سایبری طی می‌شود.

باگ بانتی در یک نگاه

Bug Bounty

برنامـه‌ی بـاگ بانتـی یـا مسـابقات ارزیابـی امنیتـی و شناسـایی بـاگ، بـرای تقویـت سـاختار امنیـت داده، از اواخــر ۱۳۹۸ در گــروه اســنپ شــروع شــد و در ۱۴۰۲ گســترش پیــدا کــرد. در برنامــه‌ی بــاگ بانتــی گـروه اسـنپ، ۴ سـطح از متوسـط تـا حیاتـی تعریـف شـده کـه در بخـش حیاتـی پـاداش پیـدا کـردن آســیب‌پذیری‌ها ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومــان اســت.

رشد تجمیعی همکاری شکارچیان

hunters

رشد پرداختی‌های باگ بانتی از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲

bounty growth
human resources

منابع انسانی؛ ما شدن و ماندن

مجموعه‌ی اسنپ با ترکیب متنوعی از نسل‌ها شکل گرفته است و سرمایه‌های انسانی اصلی‌ترین دارایی این سازمان محسوب می‌شود. حفظ و نگهداشت این دارایی در گرو عوامل داخلی و بیرونی متعددی است و همین موضوع از اصلی‌ترین چالش‌های تیم‌‌های منابع انسانی به شمار می‌رود. در همین راستا، منابع انسانی گروه اسنپ در سالی که گذشت مأموریت مهمی را برعهده داشت و موفق شد با اصلاح روندها و انجام تعهداتش فصل جدیدی از ارتباطات انسانی را در این مجموعه رقم بزند. از آنجایی که بازنگری در فرآیندها و بهبود و اصلاح آن‌ها باید به‌طور مستمر انجام شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد، این موضوع همچنان در دستور کار منابع انسانی گروه اسنپ قرار دارد و در این مسیر از فناوری‌های روز دنیا نیز بهره خواهد برد.

مجموع همکاران در شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه اسنپ

6,000 نفر

human resources chart
HR-icon

خالص افزایش همکاران نسبت به سال گذشته

۷۶۷ نفر

رشد همکاران نسبت به سال گذشته

٪۱۱

درصد همکاران مرد

٪۵۲/۷

gender

درصد همکاران زن

٪۴۷/۳

مقایسه‌ی درصد همکاران زن و مرد در ۲ سال گذشته

MenWomen
HR icon

میانگین سنی همکاران

۳۰ سال

همکاران نسل Z (زد)

۲٬۳۸۱ نفر

همکاران مهاجرت‌کرده به خارج از کشور در ۱۴۰۲

۱۴۸ نفر

SuperApp.jpg

سوپراپ اسنپ؛
پاسخی حرفه‌ای به همه‌ی نیازها

۵ سـال قبـل، اسـنپ مسـیر تبدیل شـدن بـه پلتفرمـی یکپارچـه بـا خدمـات متنـوع بـرای رفـع نیازهـای روزمـره را آغـاز کـرد. هـر سـال در ایـن مسـیر خدمـات جدیـدی از قالـب سـنتی بیــرون آمدنــد و در بســتر اپلیکیشــنی جامــع کنــار هــم قــرار گرفتنــد تــا راحتــی، ســرعت و دســترس‌پذیری در گســتره‌ی وســیع‌تری از خدمــات و کســب‌وکارها معنــا پیــدا کنــد. حــالا ایـن اکوسیسـتم، به‌صـورت روزمـره، پاسـخگوی نیازهـای مختلـف میلیون‌هـا نفـر اسـت کـه بـه دنبـال تجربـه‌ی کاربـری بهتـر و حرفه‌ای‌تـر در ایـن پلتفـرم هسـتند. در همیـن راسـتا، سـوپراپ اسـنپ در سـالی کـه گذشـت تلاش کـرد در کنـار رشـد و توسـعه‌ی سـرویس‌ها و بازنگـری و اصلاح نقـاط ضعـف، بـا معرفـی اسـنپ‌پرو، سـرویس اشـتراک گـروه اسـنپ، بـه نیـاز تـازه‌ی کاربرانـش -یعنـی تجربـه‌ی کاربـری یکپارچه‌تـر و به‌صرفه‌تـر- پاسـخ دهـد.

تعداد کل کاربران سوپراپ اسنپ

70,000,000 کاربر

تعداد کاربران اضافه‌شده به سوپراپ در ۱۴۰۲

۹,۹۶۹,۳۷۲ کاربر

رشد کاربران نسبت به سال گذشته

٪۱۶

رشد کاربران نسبت به سال گذشته

users growth

دفعاتی که کاربران در سال گذشته سوپراپ را باز کرده‌اند

4,000,000,000 مرتبه

اندروید

android icon

۴,۲۷۳,۶۷۹,۴۸۴ مرتبه

وب‌اپ

pwa

۶۵۲,۷۲۰,۲۶۴ مرتبه

آی‌او‌اس

ios icon

۴۲۸,۰۱۹,۶۰۱ مرتبه

متوسط دفعات روزانه‌ی باز کردن سوپراپ

۱۴,۶۶۹,۶۴۲ مرتبه

۵ سرویس محبوب با بیشترین میزان بازدید در ۱۴۰۲

super app growth chart

اسنپ‌پرو؛ به سود کاربران

سـوپراپ اسـنپ در ۱۴۰۲ سـرویس اشـتراک اسـنپ‌پرو را بـرای مشـترکان حرفـه‌ای خـود فعـال کـرد. اســنپ‌پرو ســرویس اشــتراک حرفــه‌ای ســوپراپ اســنپ محســوب می‌شــود کــه در شــروع کار خــود روی ۳ سـرویس خـودرو، غـذا و سـوپرمارکت (تحویـل فـوری) فعـال شـد. در ایـن سـرویس، بـه ازای پرداخـت مبلـغ اشـتراک اسـنپ‌پرو، مزایـای ویـژه و تخفیـف اسـنپ، بـه مـدت ۱ مـاه، به‌طـور خـودکار فعــال می‌شــود. توســعه‌ی ایــن ســرویس از جملــه برنامه‌هــای آتــی اســنپ خواهــد بــود.

شهرهای فعال

تهران

مشهد

اصفهان

شیراز

کرج

قم

اهواز

تبریز

Pro

اسنپ‌کلاب؛
همیشه تخفیف، سراسر جایزه

باشــگاه مشــتریان اســنپ فضایــی بــرای کاربــران وفــادار اســت تــا بتواننــد، بــا اســتفاده از خدمــات سـوپراپ و کسـب امتیـاز پـس از هـر تراکنـش، تخفیف‌هـا و بسـته‌های پیشـنهادی متنوعـی دریافـت کننــد. در اســنپ‌کلاب، در کنــار قرعه‌کشــی‌های ماهانــه، جایزه‌هــا و تخفیف‌هــای ســرویس‌های سـوپراپ، امـکان مشـارکت در طرح‌هـای نیکـوکاری و دریافـت کـد تخفیـف از شـرکت‌ها، فروشـگاه‌ها و کافه‌هـا و رسـتوران‌ها هـم بـرای کاربـران فراهـم شـده اسـت. همـکاری بـا شـرکای تجـاری مختلـف در اسـنپ‌کلاب تنـوع بیشـتری بـرای کاربـران بـه همـراه آورده و در کنـارش بـه کسـب‌وکارهای بـزرگ و کوچـک نیـز فرصتـی بـرای جـذب کاربـران تـازه داده اسـت.

club

مهم‌ترین رکوردهای اسنپ‌کلاب

قرعه‌کشی PS5

با ۴,۶۸۲,۶۳۷ مرتبه مشارکت

نیکوکاری «تأمین هزینه‌ی ثبت و انجام آزمایش HLA برای درمان کودکان مبتلا به سرطان»

با ۳۷۷,۴۱۰ مرتبه مشارکت

club

مجمـوع امتیازهـای دریافتـی کاربـران اسـنپ‌کلاب

۶۷۵,۶۱۴,۱۷۹,۴۶۵ امتیـاز دریافتـی

مجموع امتیازهای مصرف‌شده‌ی کاربران اسنپ‌کلاب

۴۰۷,۸۲۷,۱۲۲,۴۲۰ امتیاز مصرف‌شده

مجموع کدهای دریافت‌شده از اسنپ‌کلاب

۶۰,۵۴۱,۲۲۵ کد

cab

اسنپ‌خودرو؛ همسفر همیشه

یـک دهـه قبـل، بـا آغـاز فعالیـت تاکسـی اینترنتـی اسـنپ، چهـره‌ی حمل‌ونقـل شـهری در ایـران بـرای همیشـه تغییـر کـرد. اسـنپ در دهمیـن سـال فعالیتـش توانسـت بـا همراهـی کاربـران راننـده و مسـافر رکـورد بیـش از ۵,۰۰۰,۰۰۰ سـفر روزانـه را ثبـت کنـد و بیـش از ۹۰٪ سـهم بـازار تاکسـی‌های اینترنتـی در کشـور را در اختیـار بگیـرد. در کنـار مدیریـت چالش‌های عملیاتـی سـفرها و تـلاش بـرای گسـترش مناطـق سـرویس‌دهی، اسـنپ‌خودرو همـواره بــه دنبــال راه‌هایــی بــرای افزایــش کیفیــت خدمــات و بهبــود تجربــه‌ی کاربــری و ایجــاد رضایـت بیشـتر اسـت. اسـنپ، بـرای رسـیدن بـه ایـن هـدف، متکـی بـه بازخوردهـای هـر دو گـروه کاربـران اسـت و از طریـق ایـن بازخوردهـا در راسـتای یافتـن روش‌هـای بهینـه و موثـر و ایجـاد تغییـر تـلاش می‌کنـد.

رکورد روزانه‌ی سفرها

Cab share

سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری

۵/۵ تا ۶٪

سهم بازار اسنپ‌خودرو از تاکسی‌های اینترنتی

٪۹۲

Cab user

تعداد کل کاربران مسافر اسنپ‌خودرو

۷۲,۳۶۴,۳۴۳ کاربر

تعداد کاربران مسافر فعال اسنپ‌خودرو در ۱۴۰۲

20,000,000 کاربر

Cab day record

رکورد روزانه‌ی سفرهای اسنپ‌خودرو

۵,۰۵۳,۶۰۴ سفر[۱۶ اسفند]

رکورد ماهانه‌ی سفرها

۱۲۷,۷۸۵,۵۸۸ سفر[دی]

رشد رکورد سالانه‌ی سفرها نسبت به سال‌های گذشته

Cab Growth Chart

رشد رکورد سالانه‌ی سفرها نسبت به سال گذشته

٪۲۰/۴۱

رشد تعداد سفرها نسبت به ۱۴۰۱

۲۸۰,۸۹۵,۱۴۴ سفر

تعداد سفرهای انجام شده در ۱۴۰۲

900,000,000 سفر

نمودار تجمیعی رشد سفرهای اسنپ در ۶ سال گذشته

cab chart 2

تعداد شهرهای محل فعالیت اسنپ در ۱۴۰۲

۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک

شهرهای دارای بیشترین تعداد سفر

Cab Cities

تعداد کاربران راننده

6,000,000 نفــر

تعـداد کاربـران راننـده‌ی فعـال در ۱۴۰۲

۳,۳۰۵,۱۴۷ نفـر

کاربران راننده‌ی زن و مرد

کاربران مرد

۵,۹۱۹,۲۹۵ نفر

cab man
cab woman

کاربران زن

۲۳۳,۲۱۴ نفر

Box

اسنپ‌باکس؛ راهکار ارسال هر بار

اسنپ‌باکس طی ۷ سال گذشته از ارسال بسته با موتور به مجموعه‌ی گسترده‌تری از خدمات ارسال و حمل‌ کالا تبدیل شد و حالا یکی از سرویس‌های محبوب سوپراپ اسنپ است. سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژه‌ی اسباب‌کشی، خدماتی است که اسنپ‌باکس در اختیار کاربران و کسب‌وکارها قرار می‌دهد. قابلیت «فروش کالا» نیز که راهکاری برای ارتباط میان فروشنده و مشتری است در سال گذشته درصد زیادی از سفرهای این سرویس را به خود اختصاص داد. اسنپ‌باکس در کنار ارائه‌ی این خدمات، برای افزایش اطمینان و اعتماد کاربران، امکان بیمه‌ی جبران خسارت را برای مرسوله‌های ارسالی با سرویس‌های اسنپ‌باکس فراهم کرده است. در ۱۴۰۲، اسنپ‌باکس از سرویسی تازه با نام «پیک اقتصادی» برای ارسال بسته با هزینه‌ی پایین‌تر رونمایی کرد.

تعداد کل کاربران اسنپ‌باکس

۲۸٬۴۹۰٬۹۸۶ کاربر

تعداد کاربران فعال اسنپ‌باکس در ۱۴۰۲

۷٬۹۰۵٬۲۳۴ کاربر

رکورد روزانه‌ی سفرها

باکس

box icon

۴۲۰٬۱۶۷ سفر[۲۳ اسفند]

trips

مجموع سفرها

۱۱۲٬۵۵۸٬۲۸۲ سفر

مجموع مسافت طی‌شده

۵۵۷٬۴۱۴٬۸۴۹ کیلومتر

Food

اسنپ‌فود؛ به میل کاربران

اســنپ‌فود، اولیــن اســتارتاپی کــه بــه هســته‌ی اصلــی کســب‌وکار اســنپ پیوســت، پــس از ســال‌ها گســتره‌ی وســیعی از خدمــات را بــه بیــش از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ کاربــر ارائــه می‌دهــد. امــکان خریــد و پیش‌ســفارش از رســتوران‌ها، کافه‌هــا، نانوایی‌هــا، میوه‌فروشــی‌ها، شیرینی‌فروشــی‌ها، آجیل‌فروشــی‌ها، فروشــگاه‌های مــواد پروتئینــی و لبنیــات، امــکان سـفارش آنلایـن گل و گیـاه، محصـولات آرایشـی و بهداشـتی و ... زیرمجموعـه‌ی سـرویس غذا در سـوپراپ اسـنپ هسـتند. در ۱۴۰۲، اسـنپ‌فود در کنار رشـد ۳۰درصدی سـفارش‌ها، بــا معرفــی اشــتراک فودپــرو بــرای کاربــران حرفــه‌ای و همیشــگی ایــن ســرویس و ارائــه‌ی دســته‌بندی خوش‌قیمــت بــرای غذاهــای باکیفیــت و اقتصــادی تــلاش کــرد تجربــه‌ی ســفارش آنلایــن در ســرویس غــذا را به‌صرفه‌تــر و آســان‌تر کنــد.

تعداد کل کاربران اسنپ‌فود

۲۰,۴۸۰,۲۱۱ کاربر

تعداد کاربران فعال اسنپ‌فود در ۱۴۰۲

۷,۴۴۵,۷۰۲ کاربر

سهم سفارش کاربران از سرویس‌های اسنپ‌فود

food chart

تایم‌لاین اتفاقات مهم

Timeline

اولین‌ها در ۱۴۰۲

food pro

معرفی اشتراک فودپرو

Food Eco

ارائه‌ی دسته‌بندی خوش‌قیمت برای غذاهای باکیفیت و اقتصادی

market

سوپرمارکت اسنپ؛
خرید روزانه به یک اشاره

یکـی از محبوب‌تریـن سـرویس‌های سـوپراپ اسـنپ خریـد آنلایـن از سـوپرمارکت اسـت. در ۱۴۰۱، اسنپ‌اکسـپرس (تحویـل فـوری) و اسـنپ‌مارکت (تخفیـف بیشـتر) در راسـتای بهبـود اثربخشـی خدمـات بـا هـم ادغـام شـدند و فعالیت این دو شـرکت ذیـل سـوپرمارکت آنلاین اســنپ بــه نــام اسنپ‌گروســری (Snapp Grocery) ادامــه پیــدا کــرد. بیــش از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ کاربـر در ۱۲۷ شـهرِ سراسـر ایـران از امـکان خریـد از سـوپرمارکت‌های اطـراف بـا «تحویـل فـوری» و خریـد از سـوپرمارکت‌های زنجیـره‌ای بـا «تخفیـف بیشـتر» اسـتفاده می‌کننـد تـا در وقـت و هزینه‌هـای روزمـره‌ی خـود صرفه‌جویـی کننـد. رشـد سـوپرمارکت اسـنپ در ۵ سـال گذشـته نشـان می‌دهـد ایـن سـرویس پاسـخگوی یـک نیـاز ضـروری و مهـم کاربـران سـوپراپ اسـنپ اسـت و همزمـان ظرفیـت بالایی در گسـترش خدمات‌رسـانی این سـرویس وجــود دارد. در ۱۴۰۲، ســوپرمارکت اســنپ تمرکــز خــود را بــه بهبــود تجربــه‌ی کاربــری در ارتبــاط بــا تیــم پشــتیبانی و تســریع حــل مشــکلات کاربــران معطــوف کــرد تــا بــا یــک پشـتیبانی حرفـه‌ای و دقیـق نقـش خـود را بـه عنـوان پلتفـرم واسـط میـان سـوپرمارکت‌ها و کاربـران بـه بهتریـن شـکل ایفـا کنـد.

market icon

سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی

٪۶۴

market icon

تعداد کل کاربران سـوپرمارکت

۲۱,۵۸۹,۴۸۷ کاربر

تعداد کاربران فعال سوپرمارکت در۱۴۰۲

۴,۱۰۴,۸۱۲ کاربر

market icon

تعداد فروشگاه‌های جدید در ۱۴۰۲

۱,۱۸۹ فروشگاه

market icon

تنوع کالایی در سوپرمارکت اسنپ

۳۱۶,۴۹۳ کالا

تعداد کل اقلام سفارش داده‌شده

۲۸۵,۹۷۱,۸۳۶ قلم

رکورد روزانه‌ی اقلام خریداری‌شده

۱,۱۵۷,۹۷۷ قلم

محبوب‌ترین دسته‌بندی کالاها برای کاربران سوپرمارکت

market chart
pay

اسنپ‌پی؛ برای خریدهای پی‌درپی

اســنپ‌پی، در ۱۳۹۹ بــا ارائــه‌ی ســرویس اعتبــاری بــرای اولیــن بــار در ایــران مــدل «الان بخـر، بعـداً پرداخـت کـن» را در اختیـار کاربـران سـوپراپ اسـنپ قـرار داد. کاربـران بـا اســتفاده از اعتبــار ماهانــه‌ی اســنپ‌پی می‌تواننــد از ســرویس‌های ســوپراپ خریــد کننــد و هزینـه‌ی آن را بعـداً پرداخـت کننـد. کاربـران همچنیـن می‌تواننـد بـا اسـتفاده از اعتبـار اقسـاطی اسـنپ‌پی از فروشـگاه‌های طـرف قـرارداد ایـن سـرویس در ۴ قسـط بـدون نیـاز بـه ضامـن و بـدون کارمـزد خریـد کننـد. در حـال حاضـر کسـانی کـه واجـد شـرایط سـرویس اعتبـاری شـناخته مـی‌شـوند ماهانـه حداقـل ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومـان اعتبـار دارنـد و سـقف ایـن اعتبـار در ۱۴۰۲ از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومـان بـه ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومـان افزایـش یافـت. اســنپ‌پی در کنــار ســرویس اعتبــاری، امــکان خریــد بیمــه‌ی آنلایــن، پرداخــت مســتقیم و خریـد حضـوری را هـم بـه کاربـران خـود ارائـه می‌کنـد.

تعداد کل کاربران فعال اسنپ‌پی

2,000,000 کاربر

میزان رشد مبلغ سفارش‌ها با سرویس اعتبار اقساطی

٪۱٬۱۷۵

pay chart

معرفی خدمات اسنپ‌پی

سرویس اعتبار ماهانه

بـا اسـتفاده از ایـن سـرویس می‌تـوان کالاهـا و خدمـات مـورد نظـر را خریـداری و هزینـه‌اش را آخـر مـاه پرداخـت کرد.

سرویس اعتبار اقساطی

ایــن ســرویس امــکان خریــد کالاهــا و خدمــات را در ۴ قســط بــدون کارمــزد بــرای کاربــران اســنپ‌پی فراهــم می‌کنــد.

سرویس بیمه

ایـن سـرویس شـامل بیمـه‌ی موبایـل، شـخص ثالـث و بدنـه می‌شـود و امـکان مقایسـه‌ی قیمـت و خریـد آنلایـن بیمـه را در اختیـار کاربـران می‌گـذارد.

سرویس پرداخت مستقیم

بـا اسـتفاده از ایـن سـرویس می‌تـوان بـدون نیـاز بـه ثبـت اطلاعـات کارت و رمـز دوم بـرای هـر تراکنـش در بسـتری امـن بـه شـکل سـاده‌تر و سـریع‌تری هزینـه‌ی کالاهـا و خدمـات خریـداری شـده را پرداخـت کـرد.

سرویس خرید حضوری

ایــن ســرویس امــکان خریــد اعتبــاری (ماهانــه و اقســاطی) را بــه صــورت حضــوری در فروشــگاه‌های طــرف قــرارداد اســنپ‌پی فراهــم کــرده اســت.

trip

اسنپ‌تریپ؛ نقشه‌ی راه سفر

اسـنپ‌تریپ، در ۸ سـال گذشـته سـرویس خدمـات سـفر در سـوپراپ اسـنپ را قـدم بـه قـدم کامـل کـرده اسـت؛ از خریـد بلیـت هواپیمـا، اتوبـوس و قطـار گرفتـه تـا رزرو هتـل و هتل‌آپارتمـان و تورهـای مسـافرتی. در کنـار ایـن خدمـات، اسـنپ‌تریپ امـکان ویـژه‌ای را هـم بـرای همـکاری بـا شـرکت‌ها و آژانس‌هـا طراحـی کـرده اسـت تـا بتواننـد بـا اسـتفاده از آن ســفرهای ســازمانی را آســان‌تر مدیریــت کننــد. در کنــار رشــد در بــازار گردشــگری آنلایــن، اســنپ‌تریپ تــلاش می‌کنــد بــا ارائــه‌ی تخفیف‌هــای ویــژه و فصلــی ســفر رفتــن را بــرای کاربــران ســوپراپ اســنپ اقتصادی‌تــر و به‌صرفه‌تــر کنــد. در همیــن راســتا، در ۱۴۰۲، اســنپ‌تریپ بــا توجــه بــه نیازهــای کاربــران امــکان پرداخــت اقســاطی اقامــت در هتل‌هــای داخلــی را بــرای کاربــران فعــال کــرد تــا بتواننــد بــا اســتفاده از ســرویس اعتبــاری اســنپ‌پی هزینــه‌ی اقامتشــان را به‌صــورت اقســاطی پرداخــت کننــد.

تعداد کل کاربران اسنپ‌تریپ

2,000,000 کاربر

درصد افزایش کاربران فعال نسبت به ۱۴۰۱

trip growth

٪۱۶

رشد فروش نسبت به ۱۴۰۱

trip growth

٪۲۳/۵

پُرفروش‌ترین فصل سال

زمستان

مهم‌ترین رکوردهای اسنپ‌تریپ در ۱۴۰۲

bus icon

فروش بلیت اتوبوس

٪۱۰۵ رشد

train icon

فروش بلیت قطار

٪۶۵ رشد

hotel icon

رزرو سازمانی و تلفنی هتل

٪۴۵ رشد

Shop

اسنپ‌شاپ؛ خرید اینترنتی،
راحت و قسطی

فروشـگاه اسـنپ از ۱۳۹۹ فعالیتـش را آغـاز کـرد و در سـال گذشـته تغییراتـی گسـترده در پلتفــرم خــود بــرای بهبــود تجربــه‌ی کاربــری ایجــاد کــرد. هــدف اصلــی اسنپ‌شــاپ امــکان خریــد آنلایــنِ محصــولات مختلــف بــا بهترین قیمــت در شــهر و ســریع‌ترین زمـان ارسـال اسـت. در حـال حاضـر، در فروشـگاه اسـنپ، طیـف وسـیعی از محصـولات را می‌توانیــد به‌صــورت آنلایــن در ۱۵۰ شــهر ایــران خریــداری کنیــد؛ از انــواع محصــولات آرایشــی و بهداشــتی و محصــولات دیجیتــال گرفتــه تــا محصــولات فرهنگــی و هنــری، پوشـاک و اکسسـوری، ابـزارآلات، لـوازم جانبـی و قطعـات یدکـی خـودرو، لـوازم ورزشـی و اسـباب بـازی. در ۱۴۰۲، اسنپ‌شـاپ بـا اضافـه کـردن امـکان خریـد قسـطی بـدون نیـاز بـه ضامـن بـرای همـه‌ی کاربرانـش امـکان خریـد محصـولات بهتـر و باکیفیت‌تـر را بـرای طیـف گسـترده‌ای از کاربـران فراهـم کـرد. بـا توجـه بـه رشـدی کـه اسنپ‌شـاپ در ۱۴۰۲ تجربــه کــرد، می‌تــوان پیش‌بینــی کــرد کــه بــه‌زودی بــه یکــی از ســرویس‌های محبــوب کاربـران سـوپراپ تبدیـل شـود.

shop users

رشد فروش کل اقلام در اسنپ‌شاپ نسبت به ۱۴۰۱

٪۲۲۰

رشد تأمین‌کنندگان اسنپ‌شاپ نسبت به ۱۴۰۱

٪۲۴۵

رشد تعداد کاربران فعال اسنپ‌شاپ نسبت به ۱۴۰۱

٪۲۱۲

معرفی قابلیت‌های مختلف اسنپ‌شاپ

shop icon

امکان پرداخت قسطی (۴ قسط)

shop icon

امکان ارسال سریع (زیر ۳ ساعت) برای کاربران ۳ شهر تهران، اصفهان و مشهد

shop icon

امکان ارسال عادی به بیش از ۱۵۰ شهر کشور

shop icon

قابلیت ارسال رایگان به ازای مبلغ مشخصی از خرید

دسته‌بندی کالاها در اسنپ‌شاپ

shop

زیبایی و سلامت

shop

دیجیتال

shop

خانه و آشپزخانه

shop

فرهنگ و هنر

shop

مد و پوشاک

shop

مادر و کودک

shop

لوازم خودرو و ابزار

shop

ورزش و سفر

Dr

اسنپ‌دکتر؛ برای حال بهتر

اســنپ‌دکتر یــک بیمارســتان آنلایــن در دل ســوپراپ اســنپ اســت. کاربــران می‌تواننــد بــا خدمــات اســنپ‌دکتر از امــکان مشــاوره‌ی آنلایــن پزشــکی و روانشناســی، ســفارش آنلایـن دارو، امـکان خریـد محصـولات بهداشـتی، آرایشـی و کالاهـای پزشـکی موجـود در داروخانـه و همینطـور درخواسـت ویزیـت پزشـک و پرسـتار در منـزل و انجـام آزمایـش در منــزل اســتفاده کننــد. اســنپ‌دکتر بــرای حفــظ کیفیــت ایــن خدمــات بــه بازخــورد کاربــران و مــرور دوره‌ای عملکــرد همکارانــش تکیــه دارد. بــه عنــوان نمونــه، در ۱۴۰۲، اســنپ‌دکتر به‌صــورت متمرکــز ارزیابــی کیفیــت مشــاوره‌ی پزشــکی را در برنامــه داشــت کـه از طریـق تمـاس بـا پزشـکان هـم‌رده و ارائـه‌ی بازخـورد بـه پزشـکان، ارزیابـی عملکـرد پزشـکان بـر اسـاس امتیـاز و نظردهـی کاربـران، ارسـال گـزارش بازخـورد مسـتمر عملکـرد بـه پزشـکان و همینطـور رتبه‌بنـدی پزشـکان بـر اسـاس نظرهـای کاربـران انجـام گرفـت.

doctor icon

تعداد کل کاربران اسنپ‌دکتر

۱۵,۰۲۲,۴۰۰ کاربر

تعداد کاربران فعال اسنپ‌دکتر در ۱۴۰۲

۱,۲۱۱,۱۷۰ کاربر فعال

doctor icon

محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌دکتر

سفارش آنلاین دارو

رکوردهای ۱۴۰۲

رشد سفارش‌های ارسال‌شده در سرویس تهیه‌ی آنلاین دارو (داروخانه)

٪۲۴

ثبت درخواست بزرگ‌ترین سبد خرید در ۱ سفارش داروخانه

۲۶٬۱۰۰٬۰۰۰ تومان

ثبت درخواست بزرگ‌ترین سبد خرید در ۱ سفارش آرایشی و بهداشتی

۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

رشد درخواست‌های ثبت‌شده در سرویس مشاوره‌ی آنلاین پزشکی و روانشناسی

٪۷۲

رشد فروش در سرویس فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی

٪۸۹۷

snapp public relations

روابط عمومی گروه اسنپ

گزارش عملکرد > ۱۴۰۲